Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4945482
os鏏.
Oni s z nami:
Moje do鈍iadczenia z od篡wkami i suplementami. Autor: Pawe Piotrowski
Trenuj rekreacyjnie ponad 20 lat. W ostatnich 7 latach od czasu do czasu testowa貫m od篡wki i suplementy. Wybiera貫m tylko te kt鏎e s naturalne lub organizm w spos鏏 naturalny je produkuje. Dawki stosowa貫m raczej ma貫 ograniczaj帷 sie dni treningowych. Codziennie notuje swoj wag i poziom t逝szczu od wielu lat, tak wi璚 mam zestawienia tygodniowe, miesi璚zne, roczne. Na ich podstawie oraz notatek o okresach testowania danej od篡wki/suplementu mog poda kilka spostrze瞠 (zastrzegaj帷, 瞠 by mo瞠 jest to tylko efekt placebo):

1. Aminokwasy rozga喚zione. Bra貫m tylko bezpo鈔ednio przed treningiem. Zero wzrostu wagi cia豉, niewielkie obni磬i poziomu t逝szczu ale tak ma貫, 瞠 statystycznie nieistotne. Aminokwasy brane bezpo鈔ednio przed treningiem dzia豉造 nieco pobudzaj帷o na organizm, jak s豉ba kawa. Testowa貫m 3 firmy, wyniki takie same.

2. Aminokwasy normalne. W pewnym okresie czasu przeszed貫m z treningu 1 raz w tygodniu na 2 razy w tygodniu. Dodatkowo przez pierwszy rok tej zmiany bra貫m aminokwasy przed i bezpo鈔ednio po treningu. Wzrost masy w tym okresie od 74kg do 77.5kg. Wniosek: zwi瘯szenie intensywno軼i da這 bardzo silny impuls do wzrostu mi窷ni. Po roku mi窷nie przesta造 ju niestety rosn望. Aminokwasy wg mnie lekko wspomaga造 ten proces ale ciekawostka: aminokwasy danego producenta dzia豉造 przez 3 miesi帷e a potem waga nie ros豉 przez miesi帷 pomimo treningu i brania aminokwas闚. Zmiana na innego producenta da豉 kolejne wzrosty przez 3 miesi帷e. Potem zn闚 stagnacja, zmiana producenta i zn闚 wzrosty. Ka盥orazowo wzrosty by造 oko這 50-90 dkg.
Ale po roku organizm oswoi si zar闚no ze zwi瘯szon cz瘰totliwo軼i trening闚 jak r闚nie z aminokwasami. Wniosek: przy sprzyjaj帷ych warunkach (wzrost intensywno軼i, liczby trening闚) aminokwasy zapewne nieco pomagaj przez pewien czas ale trzeba je zmienia na r騜nych producent闚 po sko鎍zeniu danego opakowania.
Wniosek og鏊ny: organizm przyzwyczaja si zar闚no do wzrostu intensywno軼i jak r闚nie do aminokwas闚 (nawet przy zmianie producenta), aczkolwiek do dzisiaj bior ma貫 dawki bezpo鈔ednio przed i po treningu (raczej z przyzwyczajenia).

3. HMB. Testowa貫m 4 miesi帷e. Bra貫m wg zalece na opakowaniu ale w dawce 2/3 zalecanej. Efekt: wzrost wagi cia豉 o oko這 50dkg ale wzrost poziomu t逝szczu by niemal identyczny. Wniosek, je郵i kto chce mie wi璚ej t逝szczu
(i wi璚ej wa篡), w zwi您ku z tym, to niech stosuje HMB.
Bardzo rozczarowa這 mnie jego dzia豉nie gdy mia on powodowa bezt逝szczowy przyrost masy mi窷niowej, a u mnie zadzia zupe軟ie odwrotnie.

4. Od篡wki bia趾owe (90% bia趾a). Stosuj je tu po powrocie z treningu oraz dzie po treningu po obudzeniu. Wg mnie poniewa to bia趾o z mleka lub jajek to spe軟ia tak sam rol co bia趾o naturalne. Czy kto zje bia造 ser, czy kilka jajek czy od篡wk to na jedno wyjdzie. Na pewno bia趾o buduje mi窷nie wi璚 trzeba je spo篡wa i tyle. Z braku czasu mo積a r闚nie jako od篡wk. Absolutnie odradza豚ym natomiast gainery z w璕lowodanami gdy na pewno powoduje to tycie. Ja bezpo鈔ednio po wyj軼iu z si這wni zjadam po prostu banana.

5. Kreatyna. Nie pr鏏owa貫m i nie mam zamiaru. Zaburza prac nerek, efekt jaki pewnie jest ale tymczasowy (nadmuchanie wod cia豉 w trakcie brania kreatyny)

6. Arginina. Testowa貫m 2 miesi帷e. Brana przed treningiem bezpo鈔ednio powodowa豉 nieco lepsze napompowanie mi窷ni krwi. Czy to powoduje wzrost masy cia豉, trudno powiedzie. U mnie nie powodowa這.

7. Glutamina. Testowa貫m 3 miesi帷e (ba貫m tylko po treningu bezpo鈔ednio). Nie zauwa篡貫m zmian wagi. Traktowa nale篡 j w tych samych kategoriach co aminokwasy.

8. Kofeina. Szczerze m闚i帷 to na ka盥ym treningu stosuj cos w rodzaju redbull w tabletkach z witaminami. Po prostu cz瘰to jestem zm璚zony po pracy a to lekko pobudza. Oczywi軼ie wzrostu mi窷ni kofeina nie powoduje.

9. Witaminy. Nale篡 stosowa. Ale bez przesady oczywi軼ie, najlepiej w dni treningowe. Organizm w momencie rozpocz璚ia stosowania witamin reaguje niewielkim wzrostem masy ale zar闚no mi窷ni jak i t逝szczu. Efekt raczej jednorazowy. Przynajmniej u mnie.

10. ZMA. Oczywi軼ie mo積a kupi gotowy produkt ale pro軼iej i taniej kupi osobno witamin B6 i najta雟zy cynk. Testowa貫m przez miesi帷. Zerowy wzrost wagi cia豉. Ale faktem jest, 瞠 pobudza produkcj testosteronu gdy zwi瘯sza libido oraz ochot na seks.
Pierwotnie kupi貫m cynk gdy dozna貫m kontuzji barku. Bra貫m kilka dni na wiecz鏎 1 tabletk z dobow norma cynku. Efekt by taki, 瞠 mia貫m pobudzone libido i wi瘯sze ch璚i do amor闚 z 穎n ale niestety na bark bol帷y nie pomog這.

11. Glukozamina (lek na chore strawy). Testowa貫m kilka razy po 2 miesi帷e. Wnioski: kontuzji nie leczy (najlepiej leczy czas i 豉godne treningi z du膨 liczb powt鏎ze z lekkim ci篹arem i 鈔odki przeciwzapalne) ale lekko zwi瘯sza ilo嗆 mazi stawowej. Po zako鎍zeniu brania efekt nasmarowania mija. Posmarowany staw owszem mniej boli bior帷 glukozamin ale to nie to samo co leczenie urazu.

12. Pyralgina. Test jednostkowy. Zdarzy mi si trening z bol帷ym z瑿em wi璚 wzi掖em pyralgin. To by bardzo dobry trening: bezbolesny z dobrym napompowaniem mi窷ni - efekt dzia豉nia pyralginy. Oczywi軼ie nie da si tego powtarza gdy to 鈔odek szkodliwy dla zdrowia. Kiedy odby貫m tak瞠 trening kung fu z pyralgin (co mnie bola這, nie pami皻am ju nawet co). Dynamika, si豉, wytrzyma這嗆 przy pompkach, znikomy b鏊 przy uderzeniach. Pi瘯ny trening. Kiedy znajomy siatkarz graj帷y w lidze opowiada, 瞠 niekt鏎zy gracze przed ka盥ym meczem bior 鈔odki typu aspiryna lub pyralgina jako form dopingu.

13. Alkohol. Czasem jest drobna uroczysto嗆 w pracy wi璚 na treningu jestem pod wp造wem 1-3 kieliszk闚 wina. Musz powiedzie, 瞠 daje to energi na treningu dodatkow bez straty si造 i wytrzyma這軼i

14. Woda !. Nie wyobra瘸m sobie treningu bez wody (0.5 litra). Czu豚ym si po prostu nieco os豉biony. Po posi趾u kt鏎y zawiera du瞠 ilo軼i bia趾a staram si pi sporo wody, aby nerkom 豉twiej si pracowa這.

Na dzie dzisiejszy stosuj aminokwasy zwyk貫 tu przed i tu po treningu. A po 15 minutach po treningu zjadam banana. W domu wypijam od篡wk wysokobia趾ow z po這w szklanki mleka lub bia造 ser zmiksowany z mlekiem i kakao lub jab趾iem. No a potem solidny obiad.
Nast瘼nego dnia po treningu bezpo鈔ednio po obudzeniu tak瞠 wypijam od篡wk wysokobia趾ow z mlekiem lub ser bia造 zmiksowany. Ograniczam s這dycze i ciastka, szczeg鏊nie na wiecz鏎. Cukru i soli nie u篡wam w og鏊e. Witaminy bior, szczeg鏊nie w dniach treningu. Na razie 篡j!

I mo瞠 kr鏒ka historia na zako鎍zenie. Wiele lat temu przyszed貫m na trening z koleg. Wy窺zy o 10cm, ci篹szy o 20 kg (wiem, 瞠 nieco chodzi (oko這 roku) na si這wni i by jeszcze pod wp造wem omnadrenu (mia spore ale zwaliste i ma這 kszta速ne mi窷nie). Trenowali鄉y razem. Niestety w po這wie treningu nagle kolega musia p鎩嗆 do 豉zienki wymiotowa. Ja 獞iczy貫m jak zwykle i nie wiedzia貫m, 瞠 dla niego te ci篹ary i intensywno嗆 by造 zdecydowanie za du瞠. Po kilku miesi帷ach by ju normalnie szczup造. Przesta trenowa i omnadren z niego wyparowa.
Uff, wyczerpa貫m ju chyba arsena znanych mi specyfik闚.
Zach璚am innych do podzielenia si na Forum JWIP.PL spostrze瞠niami w豉snymi z testowania od篡wek i suplement闚

Szperaj帷 w internecie naprawd trudno znale潭 jakiekolwiek normalne badania naukowe potwierdzaj帷e skuteczno嗆 suplement闚. Natomiast badania wykazuj帷e ich nieskuteczno嗆 bywaj. A je郵i wykazywana jest ich skuteczno嗆 to na zwierz皻ach. Przyk豉dowo hodowcy byd豉 podaj im HMB do paszy dla zwi瘯szenia stopnia utuczenia. Podobnie jak hormony ale tu ju wkraczamy w sfer dopingu (przy酥ieszenie wzrostu wagi zwierz徠). W innym opracowaniu przeczyta貫m, 瞠 arginina powoduje zmniejszenie poziomu testosteronu w przypadku stosowania u ludzi. / Stycze 2008 r./.
Autor: Pawe Piotrowski

Od JWIP.PL:
Temat od篡wki i suplementy od lat wzbudza emocje i charakteryzuje si kra鎍owymi pogl康ami. O tym czy one s skuteczne i zas逝guj na nasz uwag, dyskutujemy na Forum JWIP.PL.
Dobrze zna oceny i opini innych entuzjast闚 kulturystyki, bowiem one s pomocne do weryfikacji naszej wiedzy. Zapraszamy na Forum.


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Miros豉w Daszkiewicz, 1991 r.
Miros豉w Daszkiewicz, 1991 r.
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE