Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4205341
osób.
Oni są z nami:
Kanony sportowej wiedzy. Autor: Henryk Jasiak
W sporcie w ogóle, a w kulturystyce w szczególności odpowiednie, wysokowartościowe odżywianie ma bardzo duży wpływ na wyniki. Zanim szczegółowo napiszemy o kulturystycznej diecie, podajemy podstawowe kanony diety.

1. Jeść jak najwięcej surowych produktów, takich jak nasiona, orzechy, jarzyny, owoce, mięsa. Potrawy smażone pozbawione są wielu protein i witamin.
2. Dobre trawienie pokarmów, ich przyswajanie przez organizm zależy w dużym stopniu od przeżuwania jedzenia. Należy każdy kęs potrawy jak najbardziej rozdrobić, łykać bardzo małe kawałki. Przy wolnym, dokładnym przeżuwaniu wyzwalają się enzymy i ślina potrzebna do trawienia.
3. W trakcie posiłków nie powinno się popijać płynami, gdyż rozpuszczają one kwasy i pepsyny żołądkowe. Pijemy dopiero po zakończeniu posiłku.
4. Starać się ograniczyć rodzaj spożywania potraw. Wiadomo, bowiem, że wtrawianie węglowodanów zaczyna się w jamie ustnej, a proteiny dopiero w żołądku. Dlatego jedząc oba te składniki należy zaczynać od pokarmów proteinowych, a kończyć węglowodanowymi ( jarzyny, owoce, itd.).
5. Nie należy przesadzać z ostrymi przyprawami smakowymi, które często zawierają ocet, pieprz, sól, a nawet tłuszcz.
6. Nie wolno jeść w czasie treningu, podczas wysiłku. Posiłek powinno się spożywać dopiero w godzinę po zakończeniu treningu, po wypoczynku i powrocie organizmu do równowagi.
7. Jednorazowo należy spożywać małe porcje, wówczas organizm lepiej je przyswaja, w pełni trawi. Przejadanie się niesie negatywne skutki zarówno dla sprawności fizycznej, jak i ogólnego samopoczucia.
8. Nigdy nie spieszyć się w czasie jedzenia posiłków, organizm musi mieć czas na przetrawienie i przyswojenie pokarmu.
9. Nie wolna kłaść się spać po większym, bardziej obfitym posiłku. W pozycji leżącej organizm znacznie wolniej trawi, mogą, więc wystąpić zaburzenia trawienia oraz snu.
10. Pamiętać trzeba, aby w codziennej diecie znalazły się wszystkie podstawowe składniki żywieniowe, a więc białka, węglowodany, witaminy, sole mineralne i w niewielkim procencie tłuszcz. Lepiej jeść, np. 5 mniejszych posiłków dziennie niż trzy podstawowe (śniadanie, obiad, kolacja), ale obfite.
/Broszurka „Siła, Sprawność, Piękno” Warszawa, 1984 r./.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Elena  frywolna
Elena frywolna
J. KOŁTUN Z DZIEWCZĘTAMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE