Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5158319
osób.
Oni są z nami:
Kanony sportowej wiedzy. Autor: Henryk Jasiak
W sporcie w ogóle, a w kulturystyce w szczególności odpowiednie, wysokowartościowe odżywianie ma bardzo duży wpływ na wyniki. Zanim szczegółowo napiszemy o kulturystycznej diecie, podajemy podstawowe kanony diety.

1. Jeść jak najwięcej surowych produktów, takich jak nasiona, orzechy, jarzyny, owoce, mięsa. Potrawy smażone pozbawione są wielu protein i witamin.
2. Dobre trawienie pokarmów, ich przyswajanie przez organizm zależy w dużym stopniu od przeżuwania jedzenia. Należy każdy kęs potrawy jak najbardziej rozdrobić, łykać bardzo małe kawałki. Przy wolnym, dokładnym przeżuwaniu wyzwalają się enzymy i ślina potrzebna do trawienia.
3. W trakcie posiłków nie powinno się popijać płynami, gdyż rozpuszczają one kwasy i pepsyny żołądkowe. Pijemy dopiero po zakończeniu posiłku.
4. Starać się ograniczyć rodzaj spożywania potraw. Wiadomo, bowiem, że wtrawianie węglowodanów zaczyna się w jamie ustnej, a proteiny dopiero w żołądku. Dlatego jedząc oba te składniki należy zaczynać od pokarmów proteinowych, a kończyć węglowodanowymi ( jarzyny, owoce, itd.).
5. Nie należy przesadzać z ostrymi przyprawami smakowymi, które często zawierają ocet, pieprz, sól, a nawet tłuszcz.
6. Nie wolno jeść w czasie treningu, podczas wysiłku. Posiłek powinno się spożywać dopiero w godzinę po zakończeniu treningu, po wypoczynku i powrocie organizmu do równowagi.
7. Jednorazowo należy spożywać małe porcje, wówczas organizm lepiej je przyswaja, w pełni trawi. Przejadanie się niesie negatywne skutki zarówno dla sprawności fizycznej, jak i ogólnego samopoczucia.
8. Nigdy nie spieszyć się w czasie jedzenia posiłków, organizm musi mieć czas na przetrawienie i przyswojenie pokarmu.
9. Nie wolna kłaść się spać po większym, bardziej obfitym posiłku. W pozycji leżącej organizm znacznie wolniej trawi, mogą, więc wystąpić zaburzenia trawienia oraz snu.
10. Pamiętać trzeba, aby w codziennej diecie znalazły się wszystkie podstawowe składniki żywieniowe, a więc białka, węglowodany, witaminy, sole mineralne i w niewielkim procencie tłuszcz. Lepiej jeść, np. 5 mniejszych posiłków dziennie niż trzy podstawowe (śniadanie, obiad, kolacja), ale obfite.
/Broszurka „Siła, Sprawność, Piękno” Warszawa, 1984 r./.
Autor: Henryk Jasiak
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Święto Niepodległ...
Problem dojrzałyc...
"Sistema" - Rosyj...
Sałata wskazana w...
O zmarłych pionie...
Flesz
Urlop Mirka Lulińskiego, 2010
Urlop Mirka Lulińskiego, 2010
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE