Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4805865
os鏏.
Oni s z nami:
Podstawowe zasady dla 鈔edniozaawansowanych. Autor: Henryk Jasiak
ZASADY i teraz aktualne - przyp. J.W.

Stosuje si je w okresie ca貫go cyklu treningowego. Zasady te maja na celu zoptymalizowanie procesu treningowego i osi庵ni璚ie maksymalnych rezultat闚 w budowie sylwetki.


PIRAMIDA. W堯kna mi窷niowe ulegaj pogrubieniu i wzmocnieniu przez maksymalny skurcz powstaj帷y na skutek du瞠go oporu (ci篹aru). Zaczynaj帷 nale篡, wi璚 serir od mniejszych obci捫e i z wi瘯sz liczb powt鏎ze, co chroni r闚nie przez kontuzjami, a potem stopniowo wykonywa serie z coraz wi瘯szym obci捫eniem, a mniejsz liczb powt鏎ze. W ten spos鏏 realizuje si progresje obci捫enia bez obawy o kontuzje, a z korzy軼i dla wzrostu masy i si造 mi窷niowej>

SPLIT czyli trening podzielony. Po pewnym okresie treningu w cyklu 3 – dniowym w tygodniu mo積a zwi瘯szy obci捫enie dziel帷 cia這 na dwie cz窷ci ( np. g鏎a i d馧) i 獞icz帷 4 razy w tygodniu. Mo積a w闚czas zwi瘯szy liczb serii na poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe i szybciej uzyskiwa wyniki przez zwi瘯szon intensywno嗆 treningu. Mi窷nie 獞iczone tylko 2 razy w tygodniu szybciej si regeneruj i s zdolne do du瞠go wysi趾u.

PRZEKRWIENIE mi窷ni. Zasada ta polega na intensywnym 獞iczeniu jednej grupy mi窷niowej, co powoduje maksymalny nap造w krwi do tej cz窷ci cia豉. Wysi貫k taki nale篡 kontynuowa przez pewien okre郵ony czas ( w zale積o軼i od stopnia wytrenowania).

SUPERSERIE (serie 陰czone).Przed laty (40 lat temu) jeszcze wielu czo這wych kulturyst闚 obawia這 si 獞iczy 陰cz帷 w jednej serii dwa 獞iczenia, kt鏎e nale篡 wykonywa praktycznie bez przerwy wypoczynkowej. Praktyka potwierdzi豉 jednak s逝szno嗆 tej zasady. Kiedy na przyk豉d wykonuje si 2 獞iczenia na przeciwstawne grupy mi窷niowe ( biceps - triceps) czworog這wy i dwug這wy uda), to takie superserie nie tylko zwi瘯szaj intensywno嗆 treningu, ale prowadz r闚nie do szybszej odnowy mi窷ni.

SERIE kombinowane. Wykonuje si je tylko na jedn grup mi窷niow stosuj帷 r騜ne 獞iczenia. Np. na bicepsy uginanie ramion ze sztang w staniu i uginaniu na przemian ramion ze sztangielkami w siadzie lub w le瞠niu na sko郾ej 豉wce. Dzia豉nie obu tych 獞icze jest nieco inne, ka盥e z nich atakuje bicepsy z innej strony i powoduje ich wszechstronny rozw鎩.

CYKLICZNO汎 treningu. W okresie roku nale篡 podzieli trening na okresy, w trakcie, kt鏎ych akceptuje si rozw鎩 masy i si造 oraz rze嬌y mi窷ni. W ten spos鏏 unika si monotonii, kontuzji i szybciej uzyskuje si wszechstronny rozw鎩 ca貫go uk豉du mi窷niowego, a tak瞠 sprawno軼i i wytrzyma這軼i.

STAΒ NAPI犴IE mi窷ni. Rzecz w tym, aby w czasie wykonywania danego 獞iczenia w formie 軼is貫j stale mie napi皻e mi窷nie (w czasie unoszenia i opuszczania ci篹aru). Pozwala to na pe軟 kontrol 獞iczonej grupy mi窷ni i ich sta造 skurcz w okre郵onym czasie. Mi瘰nie trzeba 鈍iadomie napina, co przyczynia si do ich lepszej separacji (izolowania) i rozwoju./ 1988 r./. Autor: Henryk Jasiak

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Jewgenij Koltun i jego zawodniczki
Jewgenij Koltun i jego zawodniczki
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE