Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4296819
os鏏.
Oni s z nami:
Wzrost. Lekarz radzi. Autor: dr Wac豉w Droszcz

Oto pytanie, kt鏎e jest cz瘰to powtarzane: czy i w jaki stopniu 獞iczenia si這we wp造waj na wzrost?
Odpowied nie jest 豉twa. Wszystko zale篡 od wieku i stopnia nasilenia 獞icze. Nie jest dzie貫m przypadku, 瞠 sekcje ci篹arowe nie prowadz rozgrywek w kategorii m這dzik闚, czym r騜ni si zasadniczo od sekcji pozosta造ch dyscyplin sportu.. Widocznie ludzie kompetentni doszli do wniosku, 瞠 „bardzo m這da m這dzie” nie powinna d德iga ci篹ar闚 (i 獞iczy wyczynowo kulturystyk - przypis J.) . Postaramy si to uzupe軟i.


Ko軼iec cz這wieka osi庵a sw鎩 rozw鎩 ostateczny oko這 18 – 19 roku 篡cia i a do tego okresu mo瞠 podlega r騜nego rodzaju odkszta販eniom. D德iganie ci篹ar闚 przed 18 rokiem 篡cia mo瞠 spowodowa du瞠 obci捫enia uk豉du kostno – stawowego i w rezultacie doprowadzi do rozmaitego rodzaju zniekszta販e. Jest to argument nr 1. Drugim momentem to kwestia samego wzrostu. Istota ro郾i璚ia polega na tym, 瞠 u nasady ko軼i znajduje si chrz御tka, kt鏎a mno膨c si powoduje wzrost ko軼i na d逝go嗆. Zako鎍zenie wzrostu polega na skostnieniu zasad kostnych, co powoduje zahamowanie wzrostu ko軼i. Stwierdzono, 瞠 intensywna praca mi窷niowa sprzyja szybszemu kostnieniu nasad, co przejawia si zahamowaniem wzrostu. Faktem jest, 瞠 dzieci, zmuszone do ci篹kiej pracy fizycznej, rosn wolniej od dzieci, znajduj帷ych si w takich samych warunkach ekonomicznych, ale niezmuszanych do ci篹kiej pracy. Drugim wi璚 argumentem, nakazuj帷ym wstrzemi篥liwo嗆 w nadmiarze 獞icze si這wych zanim ko軼iec okrzepnie, jest ewentualno嗆 mniejszego wzrostu.

Przyjd幟y teraz od fakt闚 do ich interpretacji. Za intensywne 獞iczenia si這we uwa瘸m g這wnie 獞iczenia ze sztang i sztangielk. Faktem jest, 瞠 najszybciej wyrabiaj mi窷nie 獞iczenia z du篡mi ci篹arami, ale przecie zbli穎ny efekt mo積a osi庵n望 przez pierwszy rok treningu, przez 獞iczenia z ma造mi ci瞛arkami nawet przez 獞iczenia typu gimnastycznego.
Je瞠li nie masz jescze18 lat, b璠 to dla Ciebie 獞iczenia przygotowawcze do 獞icze ze sztang i sztangielkami o znacznym ci篹arze, kt鏎e b璠ziesz m鏬 zacz望 dopiero w闚czas, gdy znajdziesz si w tym wieku.

Og鏊nie mo積a powiedzie, 瞠 獞iczenia te bardzo odpowiadaj m這dzie篡 starszej tak pod wzgl璠em zdrowotnym, jak i psychicznym (rozs康ne rozplanowanie 獞icze, systematyczno嗆 itp.). M這dsi ch這pcy powinni p造wa, biega, uprawia gry ruchowe itp., poniewa ka盥y sport na og馧 rozwija mi窷nie i poprawia sylwetk.

Autor: dr Wac豉w Droszcz. Tekst ukaza si w czasopi鄉ie „Sport dla Wszystkich”, kt鏎y nie ma nic wsp鏊nego z obecnie wydawanym magazynem „Kulturystyka i Fitness, Sport dla wszystkich”.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Propaguj...,2004 r.
Propaguj...,2004 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE