Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4207747
os鏏.
Oni s z nami:
Wzrost. Lekarz radzi. Autor: dr Wac豉w Droszcz

Oto pytanie, kt鏎e jest cz瘰to powtarzane: czy i w jaki stopniu 獞iczenia si這we wp造waj na wzrost?
Odpowied nie jest 豉twa. Wszystko zale篡 od wieku i stopnia nasilenia 獞icze. Nie jest dzie貫m przypadku, 瞠 sekcje ci篹arowe nie prowadz rozgrywek w kategorii m這dzik闚, czym r騜ni si zasadniczo od sekcji pozosta造ch dyscyplin sportu.. Widocznie ludzie kompetentni doszli do wniosku, 瞠 „bardzo m這da m這dzie” nie powinna d德iga ci篹ar闚 (i 獞iczy wyczynowo kulturystyk - przypis J.) . Postaramy si to uzupe軟i.


Ko軼iec cz這wieka osi庵a sw鎩 rozw鎩 ostateczny oko這 18 – 19 roku 篡cia i a do tego okresu mo瞠 podlega r騜nego rodzaju odkszta販eniom. D德iganie ci篹ar闚 przed 18 rokiem 篡cia mo瞠 spowodowa du瞠 obci捫enia uk豉du kostno – stawowego i w rezultacie doprowadzi do rozmaitego rodzaju zniekszta販e. Jest to argument nr 1. Drugim momentem to kwestia samego wzrostu. Istota ro郾i璚ia polega na tym, 瞠 u nasady ko軼i znajduje si chrz御tka, kt鏎a mno膨c si powoduje wzrost ko軼i na d逝go嗆. Zako鎍zenie wzrostu polega na skostnieniu zasad kostnych, co powoduje zahamowanie wzrostu ko軼i. Stwierdzono, 瞠 intensywna praca mi窷niowa sprzyja szybszemu kostnieniu nasad, co przejawia si zahamowaniem wzrostu. Faktem jest, 瞠 dzieci, zmuszone do ci篹kiej pracy fizycznej, rosn wolniej od dzieci, znajduj帷ych si w takich samych warunkach ekonomicznych, ale niezmuszanych do ci篹kiej pracy. Drugim wi璚 argumentem, nakazuj帷ym wstrzemi篥liwo嗆 w nadmiarze 獞icze si這wych zanim ko軼iec okrzepnie, jest ewentualno嗆 mniejszego wzrostu.

Przyjd幟y teraz od fakt闚 do ich interpretacji. Za intensywne 獞iczenia si這we uwa瘸m g這wnie 獞iczenia ze sztang i sztangielk. Faktem jest, 瞠 najszybciej wyrabiaj mi窷nie 獞iczenia z du篡mi ci篹arami, ale przecie zbli穎ny efekt mo積a osi庵n望 przez pierwszy rok treningu, przez 獞iczenia z ma造mi ci瞛arkami nawet przez 獞iczenia typu gimnastycznego.
Je瞠li nie masz jescze18 lat, b璠 to dla Ciebie 獞iczenia przygotowawcze do 獞icze ze sztang i sztangielkami o znacznym ci篹arze, kt鏎e b璠ziesz m鏬 zacz望 dopiero w闚czas, gdy znajdziesz si w tym wieku.

Og鏊nie mo積a powiedzie, 瞠 獞iczenia te bardzo odpowiadaj m這dzie篡 starszej tak pod wzgl璠em zdrowotnym, jak i psychicznym (rozs康ne rozplanowanie 獞icze, systematyczno嗆 itp.). M這dsi ch這pcy powinni p造wa, biega, uprawia gry ruchowe itp., poniewa ka盥y sport na og馧 rozwija mi窷nie i poprawia sylwetk.

Autor: dr Wac豉w Droszcz. Tekst ukaza si w czasopi鄉ie „Sport dla Wszystkich”, kt鏎y nie ma nic wsp鏊nego z obecnie wydawanym magazynem „Kulturystyka i Fitness, Sport dla wszystkich”.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Marek Krawczyk i Janek W這darek
Marek Krawczyk i Janek W這darek
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE