Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4307347
osób.
Oni są z nami:
Potop reklam obniża jakość czasopism kulturystycznych. Autor: Bartosz Derdowski


Odbiorcy to jednak dostrzegają i dają wyraz swojego niezadowolenia - m.in., widoczny w Empikach, w których leżą stosy niesprzedanych egzemplarzy czasopism dla kulturystów.

Nie jestem przychylny takim wydawnictwom, ale rozumiem, że powstał stan błędnego koła. Spada poczytność gazety, więc właściciele zwiększają ilość reklam, aby mieć zysk. Kierowanie się wyłącznie pazernością w zysku grozi bolesnym upadkiem, o czym przekonało się kilku właścicieli już nie istniejących wydawnictw. Oni to przekroczyli barierę bezpieczeństwa w ilości reklam.

Moje niezadowolenie wynika również ze tego, że ja co miesiąc wydaję określoną kwotę na ww. miesięczniki, a w zamian mam w nich coraz mniej materiału dotyczących kulturystyki, o fitnesie nie będę się powtarzał.
Aby nie być posądzonym o ogólnikową krytykę, przytoczę dane z ostatnich magazynów dla kulturystów: „KiF” (objętość 132 strony).

Marzec 2008 r.: 51 reklam całostronicowych; 17 stron z mniejszymi reklamami (od 1/5 str.); 2 strony na artykuł sponsorowany. Łącznie reklamy zajmują 53 strony, a 17 stron jest w części zajęte reklamami.
Kwiecień 2008 r.: 39 reklam całostronicowych, 20 stron z reklamami w formacie mniejszym niż A-4; 4 strony zajmują art. sponsorowane. Łącznie: 43 pełne strony i 20 stron zajętych częściowo.
Maj 2008 r.: odpowiednio 39, 16 i 2. Łącznie 41 i 16.
Do porównania wybrałem również „Kifsdw” (148 str.) i nowe wydawnictwo „Muscular Development” (116 str).
W pierwszym z nich w kwietniu br. reklamy całostronicowe - 51, reklamy mniejsze -12, a artykuły sponsorowane - 10 stron. Natomiast w „DM” reklam całostronicowych jest 35 i kilkanaście artykułów zachecających do stosowania określonych wspomagaczy.

Te dane potwierdzają moje wcześniejsze stwierdzenie, że reklamy stały się główną pozycją w tych magazynach oraz dają powody do niezadowolenia czytelników tym stanem. Dlaczego więc mamy tyle płacić (w kolejności wymienionych tytułów: 6, 50 zł; 7.00 zł; 10 zł) za czasopismo, które wypaczyło swój sens istnienia i stanowi narzędzie reklamy, a przez to w mojej ocenie warte jest najwyżej połowę swojej dotychczasowej ceny.

O reklamach i cenach kulturystycznych miesięczników rozmawiałem niedawno w szerszym kręgu osób, znających branżę wydawniczą i tajemnice zbijania kapitału. Wyjaśniono mi to na przykładzie. W skrócie wygląda to tak: wydawnictwo „XYX”, ukazuje się w nakładzie 30 tys. egzemplarzy, z tego 10 tys. wraca niesprzedana z przeznaczeniem na makulaturę (to fakt).
Przyjmując, że cena jednego egzemplarza wynosi 7 zł (ok. średniej z ww. czasopism), to egzemplarze sprzedane przynoszą miesięczny wpływ 140 tys. zł. Od tego trzeba odjąć koszt produkcji i kolportażu całego nakładu - 30 tys. egzemplarzy. Realnie przyjmując, że od jednego egzemplarza ten koszt wynosi 4 zł, (4 zł x 30 tys.) to łącznie daje 120 tys. zł.; ale to nie koniec kosztów, bo są płace pracowników redakcji, honoraria za zlecone artykuły (3-4 tys. zł, wynajem lokalu, koszty administracyjne i podatek). Te wydatki łącznie mogą łatwo przekroczyć kwotę która pozostała, czyli 20 tys., więc widmo upadku, jak może się wydać, zagląda w oczy właścicielowi danego czasopisma.

Tak jednak nie jest, bo nie liczyliśmy wpływów z reklam. Przyjmujemy realnie, że reklama na całą stronę to wpływ od 2 do 4 tys. zł. Aby nie budzić kontrowersji przyjmujemy, że ten jednostkowy wpływ do kasy właściciela za reklamę całostronicową jest w wysokości 3 tys. zł. Aby policzyć wpływ z reklam, przyjmujemy średnią liczbę dużych reklam: liczymy 46 (ok. średniej) x 3 tys. zł = 138 tys. zł plus wpływy z mniejszych reklam. Wychodzi w granicach około 150 tys. zł i od tego trzeba odjąć reklamy własne i szacunkowy ostateczny zysk właściciela może się wahać w granicach ok. 50- 80 tys. zł miesięcznie.

Ta końcowa kwota nie ma konkretnego wskazania do żadnego z wymienionych wydawnictw; to takie teoretyczne wyliczenie, z którego jednak wynika, że w interesie wydawcy jest zwiększanie liczby reklam nawet, jeśli one będą powodowały zmniejszanie ilości tematycznych artykułów.

Takich proporcji łatwych i zyskownych dla wydawcy nie można utrzymywać w nieskończoność, bo co będzie, gdy sprzedaż nagle spadnie, np. do 10 tys. egzemplarzy? Odpowiedź również prosta, o 50 % spadnie zysk ze sprzedaży (zakładając, że cena egzemplarza zostanie utrzymana na dotychczasowym poziomie). W takiej sytuacji pewnym jest, że zacznie ubywać reklamodawców. W konsekwencji wydawnictwo stanie się nieopłacalnym i do likwidacji.

Wniosek z tego może być taki. Liczy się zysk finansowy, jaki przy pomocy kulturystyki uzyskują polscy wydawcy – producenci.
My mamy na to istotny wpływ, bo kupujemy ich produkty-czasopisma. Wystarczy, że przez 2-3 miejące nie będziemy nabywać określonego tytułu to on zasłużenie zbankrutuje. W tym czasie możemy wydawnictwa darmo oglądać i czytać w dużych sklepach np. Empikach. Uważam, że to może być dobre zagrożenie interesu wydawcy, bo wymusza jakość; nie bez znaczenia jest również możliwość skutecznej nauczki dla tych wydawców, którzy dążą do szybkiego zysku nie licząc się z czytelnikiem.
Autor: Bartosz Derdowski,współpraca: Jan Włodarek 28 maja 2008 r.


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Mistrzostwa "Błyskawicy", 1990 r,
Mistrzostwa "Błyskawicy", 1990 r,
KRZYSZTOF GÓRNICKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE