Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201693
os鏏.
Oni s z nami:
Ze slabego - silny! Autor: Stanislaw Zakrzewski


Roy Hilligenn urodzi si i wychowa w Po逝dniowej Afryce. W czwartym roku 篡cia straci ojca, a w dwa lata p騧niej ratuje si z katastrofalnej powodzi. Straszny 篡wio zniszczy i zabra ca造 dobytek matki. Dziewi耩 nast瘼nych lat Roy sp璠za w domu dziecka.
W 16 roku 篡cia pracuj帷, jako pomocnik elektrotechnika ulega ci篹kiemu wypadkowi. Spada z wysoko軼i IV pi皻ra, 豉mie 12 瞠ber, nadgarstek, 4 palce i doznaje wielu wewn皻rznych obra瞠. W szpitalu przebywa 18 miesi璚y. Opuszczaj帷 go, wa篡 niespe軟a … 38 kg przy wzro軼ie 167 cm. Pod wzgl璠em fizycznym przedstawia jak to si m闚i, obraz n璠zy i rozpaczy, ale chc 篡, pragnie wygl康a jak inni.
Musi, musi si wzmocni. Pr鏏uje najlepszego leku: lekkich 獞icze si這wych. Wolno, wolniutko wzmacnia mi窷nie, zmienia wygl康. To zach璚a go do coraz intensywniejszych 獞icze. Pozostaje im wierny nawet w闚czas, gdy po 2 latach jest ju atlet. Jeszcze kilkana軼ie miesi璚y intensywnych 獞iczen i Roy Hilligenn zdobywa tytu mistrza Ameryki. I to mimo stosunkowo niskiego wzrostu.
Oto jego wymiary z tego okresu:
Wzrost – 167, 5 cm; waga – 86 kg; klatka pier. (w spoczynku) 122 cm; biceps – 45 cm; udo – 65 cm; obw鏚 w pasie – 76 cm.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski

Jan W這darek z JWIP. PL
Roy to ulubieniec swojego trenera Boba Hoffmana - tw鏎cy wsp馧czesnej kulturystyki, Nale篡 podkre郵i, 瞠 ten wspania造 kulturysta trenowa i startowa w zawodach w „epoce” bezkoksowego budowania sylwetki. W tym czasie 獞iczy mi璠zy innymi na „wysok klatk piersiow”. Warto przypomnie jego 獞iczenie nawet dla tego 瞠by zada k豉m stwierdzeniu, ze metody treningowe z lat 50 i 60 –tych dzi s przestarza貫. One jednak nale膨 do najlepszych.
Oto 獞iczenia Hilligenna, wykonywane (3 razy w tygodniu) 48 lat temu!
1.Wyciskane sztangi w szerokim uchwycie (豉wka sko郾a, 45 stopni).
Wykonywa 5 serii, ( powt鏎zenia: 10-8-6-4-2 a ci篹ar sztangi odpowiednio 115 kg – 120-125-130-135 kg).
2. Przenoszenie ramion w bok (rozp皻ki). ζwka jak wy瞠j, 5 serii z obci捫eniem po 30 kg.
3. Na koniec jego treningu na „ wysok klatk", robi superserie (5) z這穎ne z dw鏂h 獞icze.
a.wyciskanie sztangielek na sko郾ej 豉wce. Po 8 powt鏎ze z obci捫eniem 55 kg.
b. przenoszenie sztangi (ramiona wyprostowane) w prz鏚 i w ty. Obci您enie -45 kg. powt鏎ze - 8.

Jednak tak si 獞iczy這. Dzi wi瘯szo嗆 trenuj帷ych po odstawieniu r騜nych wspomagaczy i tzw. regeneracji 48 godzinnej, takiego „nowoczesnego” treningu nie wytrzyma豉by przez miesi帷! Jestem przekonany, 瞠 nawet z tymi swoimi cudownymi wspomagaczami nie s w stanie uzyska kulturystycznego poziomu Roya. Obecnie Roy Hilligenn ma 86 lat.
Artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego ukaza si w roku 1962 w czasopi鄉ie „Sport dla Wszystkich” (nie uto窺amia z obecnym tytu貫m „Kifsdw”).Fot.: ilustruj帷a artyku Boba Hoffmana z „Strength and Health”, listopad 1953 r.



Rej.537/sylwetka -44/2012.04.11 / JWIP.PL
Aktualizacja: 2012.04.11. Godz. 09:35


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
M這t w g鏎
M這t w g鏎
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE