Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4202445
os鏏.
Oni s z nami:
Szyzyfki – nogi jak rze嬌ione
Pi瘯nie zarysowane mi窷nie uda da ka盥emu 獞iczenie bardzo intensywne, nadzwyczaj warto軼iowe. Jest to prawdziwie syzyfowa praca, ale zapewnia dobre wyniki. Kultury軼i nazywaj to 獞iczenie „Sissy – Squat (syzyfowy przysiad). Bez stosowania tego 獞iczenia nie otrzyma si pi瘯nie rze嬌ionych ud.



Wykonuje si je bez obci捫enia lub z ma造m obci捫eniem. Niekt鏎zy, jak Vince Gironda, 獞iczy z ci篹arem przewieszonym przez barki i zwisaj帷ym z ty逝 –poza po郵adkami. Inni, jak Marvin Eder, uk豉daj ci篹ar na karku, jeszcze inni np. zarzucaj sztang na pier.

Obci捫enie powinno by takie, by pozwala這 wykona 10 p馧przysiad闚 w jednej serii (m闚imy tu o zaawansowanych). Po takiej serii najcz窷ciej nast瘼uje 20 powt鏎ze bez obci捫enia. Te p馧przysiady s znacznie szybsze od poprzednich. Po jednej takiej 陰czonej serii nawet ci, kt鏎zy trenuj od d逝窺zego czasu odczuj b鏊 mi窷niowy. Nale篡 wtedy rozlu幡i mi窷nie n鏬 przez „wytrz御anie”, by po unormowaniu oddechu przej嗆 do drugiej takiej 陰czonej serii (10 p馧przysiad闚 z obci捫eniem plus 20 p馧przysiad闚 bez obci捫enia).



„Szyzyfk” – wykonuje si w rozkroku (ok. 30 cm), podstawiaj帷 pod pi皻y specjalny blok lub desk wysoko軼i 6-8 cm (przymocowa j trzeba tak, by si nie rusza豉). Po przyj璚iu postawy, sk豉niamy lekko tu堯w do ty逝 i „spr篹ynujemy”, nieznacznie uginaj帷 i prostuj帷 kolana. Je郵i 獞iczenie wykonujemy przed lustrem, ju wtedy zaobserwujemy gr mi窷ni, chocia w豉軼iwy ruch nast瘼uje dopiero za chwil, gdy si wykona p馧przysiad. Tu堯w musi by wci捫 odchylony do ty逝. Po przysiadzie nast瘼uje wyprost n鏬, ale nie do ca趾owitego usztywnienia kolan, lecz do fazy, w kt鏎ej wykonali鄉y „spr篹ynowanie”. Po chwili zn闚 wracamy do p馧przysiadu itd.
Ze wzgl璠u na intensywno嗆 獞iczenia i dotkliwy odczuwanie pracy mi窷ni, pocz徠kuj帷y powinni umiej皻ni (powoli) dawkowa 獞iczenie, rozpoczynaj帷 od 2- 3 ruch闚 oczywi軼ie bez obci捫enia.
Artyku z archiwum Stanis豉w Zakrzewskiego.

JWIP.Pl ( Jan W這darek).
鑿iczenie du瞠j efektywno軼i. One dzi zapomniane, i tylko bardzo do鈍iadczeni instruktorzy, mi璠zy innymi Stefan Polis z Cz瘰tochowy, Wies豉w Wn瘯 z Krakowa, Bogdan Kaszuba z Ustki, Krzysztof G鏎nicki z Warszawy, zalecaj je 獞icz帷ym.
Dla pocz徠kuj帷y to trudne technicznie 獞iczenie, wi璚 najlepiej od instruktora lub od 獞icz帷ych w latach 60-70, uczy si poprawno軼i wykonania. Dla pocz徠kuj帷ych przy tym 獞iczeniu obowi您uje „瞠lazna zasada”- lepiej 獞iczy mniej ni za wiele! Oni szyzyfki wykonuj bez obci捫enia!

Na zdj璚iach: Reg Lewis 獞iczy bez obci捫enia, a Armand Tanny ze sztang.
( z „Muscle Builder”, 1958).
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Alfred Chodakowski (2005 r.)
Alfred Chodakowski (2005 r.)
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE