Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4398381
os鏏.
Oni s z nami:
Schodami po z這to. Autor: Henryk Jasiak

Wielu obecnych weteran闚 kulturystki swoje treningi rozpoczyna這 w prowizorycznych, piwnicznych si這wniach, ze sprz皻em w豉snej roboty. Poni窺zy artyku Henryka Jasiaka - kt鏎y ukaza si w miesi璚zniku „ Sportowiec – Atleta, nr 2/1987 - opowiada o jednym z nich - Marianie Wysockim. Ch這paku ze 奸御ka, kt鏎y dzi瘯i swojej wytrwa這軼i i niewiarygodnie intensywnych treningach zosta mistrzem w kulturystyce.
Mariusz Liwowski
, 28 pa寮ziernika 2008 r.

SCHODAMI PO ZΜTO. Autor: Henryk Jasiak

- Maniek, kiedy wreszcie zdob璠ziesz z這ty medal? - to pytanie zadaj mu cz瘰to koledzy ze 安i皻och這wic.
- Nie ma si造. To z這to musz mie! Tak d逝go b璠 startowa a wreszcie udowodni, 瞠 jestem najlepszy w swojej wadze. Przynajmniej w Europie.


MARIAN WYSOCKI wierzy w siebie i swoje mo磧iwo軼i. Od pocz徠ku swojej kulturystycznej kariery mozolnie wspina si po kolejnych stopniach. Najpierw po tytu mistrza Polski w kategorii 70 kg, p騧niej o zakwalifikowanie si do fina逝 mi¬strzostw Europy i 鈍iata, wreszcie po medale. Przez ostatnie 2 lata pokona „schody" w kolorze br您owym i srebrnym. Zosta ju tylko ten jeden, najwy窺zy stopie.

Czy zdo豉 si wspi望 jeszcze troch wy瞠j?
Jak ka盥y ch這pak na 奸御ku Marian Wysocki zaczyna od kopania pi趾i. Z kulturystyk zetkn掖 si dopiero w 1973 roku maj帷 19 lat. W 安i皻och這wicach by這 kilkunastu zapale鎍闚, kt鏎zy w piwnicach bawili si r騜nego rodzaju 瞠lastwem. Latem, na pla篡 do嗆 ostentacyjnie demonstrowali swoje „napuchni皻e” bicepsy. Jednym z takich „piwnicznych” kulturyst闚 by r闚nie mistrz Polski w kategorii do 90 kg i reprezentant kraju.

Marian chc帷 w jakim stopniu zniwelowa sw鎩 niewielki wzrost i szczup陰 w闚czas postur, z wielkim zapa貫m przyst徙i do 獞icze z obci捫eniem. Najpierw robi to wraz z kolegami w piwnicy z w豉snym, wykonanym przez siebie sprz皻em. Po jakim czasie powsta豉 sekcja kulturystyczna przy ognisku TKKF „Wypoczynek”, kt鏎a otrzyma豉 do dyspozycji niewielk sal do 獞icze i troch sprz皻u z prawdziwego zdarzenia. Wysocki nale瘸 do tych najbardziej zapalonych mi這郾ik闚 biceps闚 i „skrzyde貫k”, tote robi do嗆 szybko post瘼y. Juz po 3 latach treningu zdoby tytu mistrza okr璕u katowickiego w kulturystyce, a w 1978 roku zaj掖 II miejsce na mi璠zynarodowych zawodach w CSRS.

-W mistrzostwach Polski - w latach 1979-1980 by „wiecznie” drugi. Na przeszkodzie do tytu逝 sta Henryk Szczepa雟ki, w latach siedemdziesi徠ych bodaj najlepszy polski kulturysta Marian jednak by cierpliwy i swoje osi庵n掖 zosta mistrzem Polski w kategorii 70 kg. Do roku 1987 zdoby w sumie a 6-krotnie tytu najlepszego kulturysty kraju.

Sw鎩 mi璠zynarodowy debiut mia w 1982 roku w Brugge Ekipa polska pojecha豉 w闚czas po raz pierwszy na mi¬strzostwa 鈍iata amator闚. 畝den z Polak闚 nie zakwalifikowa si do fina堯w ale Wysocki i Pawe Przedlacki znale幢i si na pocz徠ku drugiej dziesi徠ki zawodnik闚 w swoich kategoriach. P騧niej startowa jeszcze 2-krotnie w mistrzostwach 鈍iata w Las Vegas 1984 i Tokio 1986. Na obu tych imprezach byt dos這wnie o krok od fina堯w, do kt鏎ych kwalifikuje si tytko 6 najlepszych kulturyst闚.

Kulturysta ze 安i皻och這wic mia znacznie wi璚ej szcz窷cia w mistrzostwach Europy, w kt鏎ych startowa do tej pory juz 5-krotnie. Najpierw by這 Malmoe ’83 i miejsce w pierwszej dziesi徠ce. Rok p騧niej w Hadze Marian Wysocki jako pierwszy z naszych reprezentant闚 znalaz si w finale i zaj掖 V miejsce. Madryt 1985 - IV miejsce. Warszawa 1986 - III miejsce i br您owy medal. Wreszcie w bie膨cym roku w Essen Marian zosta wicemistrzem Europy i przegra tylko nieznacznie z reprezentantem gospodarzy, Heinrichem Berndtem.

W czo堯wce polskich kulturyst闚 Wysocki nale篡 niew徠pliwie do najbardziej do鈍iadczonych. Ma za sob 14 lat intensywnego treningu i wiele wyst瘼闚 w najwa積iejszych imprezach na 鈍iecie. Potrafi tak 獞iczy, aby w okre郵onym czasie osi庵n望 najwy窺z fom sportow. Po prostu pozna do嗆 dok豉dnie sw鎩 organizm, potrafi si ws逝chiwa w jego reakcje. Wypr鏏owa na sobie wiele r騜nych metod treningowych i dietetycznych, szczeg鏊nie w okresie przygotowania si do najwa積iejszych imprez. Wysocki umie poza tym narzuci sobie bardzo twardy re磨m treningowy i dietetyczny, aby w dniu startu mie zar闚no odpowiedni mas, jak i rze嬌 oraz tzw. g瘰to嗆 mi窷ni. Nie jest to 豉twe, nie wszystkim si udaje. Umiej皻no嗆 pozbycia si np. 8 kg nadwagi w stosunku do g鏎nego limitu kategorii wymaga niemal syzyfowej pracy i bardzo silnej woli. Tych cech w豉郾ie Marianowi nie brakuje.

Marian Wysocki, 33 lata. 穎naty, pracuje jako instruktor w ognisku TKKF „Wypoczynek” w 安i皻och這wicach. Dane antropometryczne: wzrost - 167 cm waga w granicach 70-80 kg. obw鏚 klatki piersiowej - 122 cm. biceps闚 - 46 cm, uda - 64 cm. talii - 70 cm.

PROGRAM TRENINGOWY PRZED ME
Okres treningu przedstartowego Mariana Wysockiego trwa 6 tygodni. Jego celem by這 uzyskanie jak najwy窺zej formy na mistrzostwa Polski w Bia造mstoku i mistrzostwa Europy w Essen. Obie te imprezy odby造 si w odst瘼ie tygodnia. Trening ten realizowa on systemem double split (dwa treningi dziennie, przed i po po逝dniu). 鑿iczy w cyklu 3-1-3 czyli 3 dni treningu, jeden dzie odpoczynku i zn闚 3 dni treningu wg tego samego rozk豉du 獞icze.

I dzie
Rano w godzinach 10-12: klatka piersiowa i najszerszy grzbietu.
Po po逝dniu 17-19: 造dki, uda i brzuch.
II dzie
Rano: barki, ramiona i przedramiona.
Po po逝dniu: brzuch plus sauna.
II dzie
Rano: klatka piersiowa i grzbiet.
Po po逝dniu: brzuch.
Dzie odpoczynku po鈍i璚a na lekki rozruch na sali lub w terenie.

Zestaw 獞icze na poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe by nast瘼uj帷y:


Klatka piersiowa
• Wyciskanie sztangi na sko郾ej 豉wce (k徠 ok. 30 stopni).
• Rozpi皻ki ze sztangielkami w le瞠niu na poziomej 豉wce.
• Wyciskanie sztangi w le瞠niu na sko郾ej 豉wce g這w w d馧.
• Przenoszenie sztangi obur帷z zza g這wy na klatk piersiow w le瞠niu ty貫m na poziomej 豉wce.
Wszystkie 獞iczenia 陰czy w jedn gigant-seri, mi璠zy poszczeg鏊nymi 獞iczeniami stosowa jedynie minimalne przerwy wypoczynkowe. Ka盥e 獞iczenie w 5 seriach po 10 powt鏎ze (陰cznie wi璚 5 serii-gigant闚 sk豉daj帷ych si z 4 獞icze czyli w sumie 40 powt鏎ze).
Mi窷nie najszersze grzbietu
5 gigant serii po 10 powt鏎ze z nast瘼uj帷ymi 獞iczeniami:
• Podci庵anie sztangi obur帷z do klatki piersiowej w opadzie tu這wia przodem.
• Podci庵anie na dr捫ku szerokim chwytem do klatki piersiowej.
• Tzw. wios這wanie sztang w opadzie przodem.
• W pozycji stoj帷ej 軼i庵anie prostymi ramionami przed sob dr捫ka wyci庵u bloczkowego od wysoko軼i g這wy w d馧 do ud.
Mi窷nie obr璚zy barkowej
5 gigant serii x 10 sk豉daj帷ej si z 獞icze:
• Wyciskanie klasyczne sztangi z klatki piersiowej.
• Unoszenie ramion bokiem w g鏎 z linkami wyci庵闚 bloczkowych.
• Wyciskanie sztangi zza karku w siadzie.
• Podci庵anie obur帷z (d這nie razem) dr捫ka wyci庵u bloczkowego w g鏎 do wysoko軼i brody (wzd逝 tu這wia).
Mi窷nie ramion
R闚nie po 5 gigant serii i 10 powt鏎ze
Bicepsy
• Uginanie ramion z oparciem na tzw. modlitewniku na maszynie.
• W opadzie tu這wia przodem ramiona oparte o kolana – uginanie ramion do brody (na tzw. szczyt bicepsu).
• Uginanie ramion ze sztangielkami w le瞠niu na sko郾ej 豉wce, ramiona skierowane na zewn徠rz.
• W pozycji stoj帷ej uginanie ramion ze sztangielkami na krzy przed klatk piersiow.
Tricepsy
• Wyciskanie francuskie sztangi w le瞠niu na poziomej 豉wce.
• Prostowanie przedramion w d馧 na wyci庵u bloczkowym w pozycji kl璚z帷ej.
• Wyciskanie francuskie jednor帷z ze sztangielk w pozycji stoj帷ej.
Na tricepsy wykonywa Triesty 5 x 10
Mi窷nie przedramion
• Nawijanie ci篹aru na dr捫ek na ramionach wyprostowanych przed klatk piersiow.
• Uginanie nadgarstk闚 ze sztang w siadzie, ramiona oparte na udach, pe軟e rozwarcie i zamkni璚ie d這ni.
5 podw鎩nie 陰czonych serii po 10 powt鏎ze.
Mi窷nie ud
• Przysiady ze sztang trzyman na klatce piersiowej.
• Prostowanie n鏬 w kolanach na maszynie w siadzie.
• Uginanie n鏬 w le瞠niu przodem na maszynie (na dwug這we uda).
3 trisety po 20 powt鏎ze.
Mi窷nie 造dek
• Wspi璚ia na palce z obci捫eniem na barkach, w przerwach tzw. suche napinanie 造dek.
• Prostowanie st鏕 na suwnicy pionowej w le瞠niu ty貫m.
ㄠcznie 4 serie 陰czone po 25 powt鏎ze.
Mi窷nie brzucha
• Sk這ny tu這wia w bok z obci捫eniem – po 50 powt鏎ze.
• Naprzemienne unoszenie n鏬 (no篡ce) w le瞠niu ty貫m, w przerwach izometryczne napinanie mi窷ni brzucha w siadzie.
• Skr皻y tu這wia w siadzie z obci捫eniem na barkach do 100 powt鏎ze.
Razem 4 serie 陰czone.
W okresie przedstartowym zredukowa niemal do zera t逝szcze, spo篡wa dziennie 1500 kalorii, k豉d nacisk na spo篡wanie w璕lowodan闚, soli mineralnych i witamin.
Autor: Henryk Jasiak, 1987

Od JWIP.PL Niestety Marian nie zdoby ju upragnionego mistrzostwa Europy. w 1988 zaj掖 IV miejsce.
W dniu 12 pa寮ziernika 2000 r. na uroczysto軼i z okazji 10 – lecia Polskiego Zwi您ku kulturystyki i Tr鎩boju Si這wego zosta odznaczony medalem PZKiTS: srebrnym w kategorii „Dzia豉cze- kulturystyka” oraz srebrnym w kat. „Zawodnicy –kulturystyka”.



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Waldemar Sulich, 2008 r.
Waldemar Sulich, 2008 r.
50 LAT "BΧSKAWICY" 1958-2008
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE