Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202448
osób.
Oni są z nami:
Ulubione ćwiczenia mistrzów, z lat 50. i 60. - Eddie Silvestre. Autor: Stanisław Zakrzewski

E. Sylvestre (Meksyk)- IFBB Mr Universe, Montreal 1959

Od JWIP
Każdy z nas ma z tą grupą mięśni problem. Na nic bowiem zda się potężny biceps i triceps, jeśli przedramię nie będzie robić wrażenia.
My ludzie sztangi wiemy, że najważniejsze są silne nogi i plecy, ale przecież dążymy do proporcjonalnego rozwoju muskulatury. Mięśni przedramienia używamy codziennie wykonując podstawowe czynności jak pisanie, jedzenie, mycie zębów. Zginacze i prostowniki nadgarstka są więc oporne na rozwój, który jeśli nastąpi to tylko do pewnego momentu. Przedramiona trzeba katować, by następował ich wzrost. Silne przedramię daje możliwość używania większych ciężarów do treningu ramion i nie tylko. Kto ubolewa, że ma słabe przedramię – niech natychmiast skończy narzekać i bezzwłocznie zabierze się do pracy, po uprzedniej lekturze artykułu Stanisława Zakrzewskiego pt. „Ulubione ćwiczenia mistrzów – Eddie Silvestre”.
Marcin Matczak, 3 października 2008 r.


Ulubione ćwiczenia mistrzów - Eddie Silvestre
„Kto znajdzie klucz do sukcesu ten zwycięża” – twierdzi Eddie Silvestre (Mr Universe).
A kluczem tym są odpowiednio dobrane ćwiczenia, wykonywane w ściśle określonych seriach i ilości powtórzeń.
Oto dwie potrójne kombinowane serie, dzięki którym Silvestre szybko rozwinął mięśnie przedramion.

I seria
1.Zginanie i prostowanie nadgarstków – podchwyt
Tułów nieruchomy, zginać wyłącznie staw nadgarstkowy. 8 – 10 powtórzeń
2.Zginanie i prostowanie nadgarstka
Ramię ze sztangielką zwieszone swobodnie. Ruch wykonywany do wewnątrz.
8 – 10 powtórzeń.
3.Zginanie i prostowanie nadgarstka z oparciem ręki.
Dłoń skierowana w dół. 8 – 10 powtórzeń.
Po wykonaniu tych trzech ćwiczeń Silvestre stosuje jednominutowa przerwę wypoczynkową, po czym powtarza znów wszystkie trzy ćwiczenia (każdy ruch po 8 -10 razy) w podanej kolejności. Serię powtarza 3 razy.

II seria
1.Zginanie i prostowanie nadgarstka – nachwyt
8 -10 powtórzeń
2.Skręty nadgarstka
Z pozycji jak na zdjęciu najpierw daleki skręt nadgarstka na zewnątrz, a później do wewnątrz. Ruch wyłącznie w nadgarstku. Łokieć i ramiona nieruchome.
8 – 10 powtórzeń.
3.Zginanie i prostowanie nadgarstka
Ręka wolna oparta na kolanie. 8 – 10 powtórzeń. Serię wykonuje się 3 razy.
Autor: Stanisław Zakrzewski (Z „ABC Młodego Siłacza”, Warszawa 1962).


Od Mariusza Matczaka. Wszystkim niezdecydowanym przypominamy jeszcze słowa Arnolda Schwarzeneggera:
„Mój dobry kolega poprosił mnie o ocenę swoich ramion. Kiedy zaczął podwijać rękawy, by pokazać bicepsy, kazałem mu przerwać. Nie sprawiały żadnego wrażenia. Popatrzył na mnie z niedowierzaniem - przecież nawet nie zdążył ich naprężyć. Delikatnie wyjaśniłem mu, że skoro rękawy podwinął już do łokci i nie widać żadnych mięśni, na nikim nie sprawi to wrażenia - na pewno nie na sędziach, ani też na dziewczynach. Ramiona nie zaczynają się od łokci (gdyby tak było, rękawiczki wyglądałyby pewnie tak samo jak skarpetki), więc nie wolno zakładać, że szokując swoimi bicepsami i tricepsami uniknie się zwrócenia uwagi na niedorozwinięte przedramiona”.
3 października 2008 r.


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Elena  frywolna
Elena frywolna
J. KOŁTUN Z DZIEWCZĘTAMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE