Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4200128
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚, z lat 50 i 60. (cz.II) Autor: Marcin Matczak

Kto ma silne nogi – ten jest silny w og鏊e. To prawda. Mi窷nie n鏬 s逝膨 nam do poruszania si. Pionowa postawa na dw鏂h nogach – odr騜nia cz這wieka od reszty ssak闚. Nacodzie zwykle nie doceniamy znaczenia mi窷ni tej grupy. Ka盥y szanuj帷y si atleta powinien zwr鏂i baczn uwag na ich rozw鎩. Na nic zda si wypuk造 biceps, pot篹na klatka piersiowa i mi窷nie obr璚zy barkowej, je郵i cia這 b璠zie sta na dw鏂h w徠造ch n騜kach. Takiego „s這mianego pakera” mo積a zwali jednym ciosem na ziemi...

A co w zimie, gdy nie jednokrotnie trzeba „przebija” si przez zaspy 郾ie積e? Drogi Czytelniku – nie licz na to, 瞠 najbli窺za zima b璠zie bez郾ie積a. Gdy w 鈔odku szczerego pola b璠ziesz musia przej嗆 kilka kilometr闚 w g喚bokim 郾iegu – przekonasz si co znaczy mie silne nogi! W lecie - piesze wycieczki g鏎skie te mog zweryfikowa ich si喚. Silne nogi pomog p造wa, je寮zi na rowerze, gra w pi趾. Chyba, 瞠 wolisz le瞠nie „plackiem” na pla篡. Wtedy dobrze zbudowane nogi mog by wa積 ozdob m瘰kiej sylwetki. My, m篹czy幡i jeste鄉y wra磧iwi na zgrabne nogi p販i pi瘯nej, lecz o swoje nie dbamy wcale! Je郵i nie uleg貫 wypadkowi, a natura da豉 Ci dwie zdrowe nogi – mo瞠sz zaliczy si do szcz窷ciarzy!

Fakt ten jednak sk豉nia do tego, aby zadba o nie, poniewa maj s逝篡 do p騧nej staro軼i. Na pocz徠ku w zupe軟o軼i wystarcz przysiady i wspi璚ia. P騧niej jednak nale篡 zastosowa bardziej urozmaicone 獞iczenia. Przedstawiamy ponizej programy treningowe n鏬 znanych kulturyst闚: George Orlando, Armand Tanny i Harry Johnson. Po ich przestudiowaniu, chyba ju nikt nie b璠zie ze wstydem narzeka, 瞠 ma s豉be nogi!
Marcin Matczak, 18 listopada 2008 r.









NOGI

ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 – GEORGE ORLANDO

George Orlando budzi podziw olbrzymimi masami mi窷ni. Ju w闚czas, gdy wydawa這 si, 瞠 rozwin掖 je do granic mo磧iwo軼i, dzi瘯i 獞iczeniom ni瞠j opisanym w ci庵u 3 tygodni poprawi obw鏚 uda o 3 cm, 造dki o 1 cm. Oto sze嗆 獞icze, kt鏎e wykonywa w trzech seriach kombinowanych.

S e r i a p i e r w s z a
a) przysiady w rozkroku (szeroko嗆 20 cm) ze sztang na barkach,
po czym bezpo鈔ednio:
b) wysokie wspi璚ia na palce.

Orlando wykonywa 12 przysiad闚, a wspi耩 na palce w og鏊e nie liczy – 獞iczy je tak d逝go, dop鏦i nie odczu b鏊u mi窷ni. Nie zmieniaj帷 ilo軼i powt鏎ze, wykonywa 3 do 4 serii tych 獞icze z kr鏒kimi przerwami.

S e r i a d r u g a
a) przysiady ze sztang trzyman na piersiach
b) wspi璚ia na palce

Ci篹ar sztangi tak dopasowywa by w jednej serii m鏬 wykona 10 przysiad闚, po czym z tym samym ci篹arem wykonywa do嗆 szybkie wspi璚ia na palce. R闚nie i tu plan treningu obejmowa cztery serie kombinowane.

S e r i a t r z e c i a
a) p馧przysiady ze sztang trzyman z ty逝 (przy po郵adkach)
b) wspi璚ia na palce ze sztangielk trzyman w jednej r璚e

W pierwszym 獞iczeniu pod pi皻y podstawia podk豉dk. W jednej serii wykonywa 6 do 8 przysiad闚. 鑿icz帷, zwraca baczn uwag, by w przysiadach nie pochyla tu這wia do przodu, a we wspi璚iach na palce, dla lepszego utrzymania r闚nowagi, podpiera si dr捫kiem. W sumie Orlando wykonywa 12 serii kombinowanych, czyli 24 serie pojedyncze!
Od Marcina Matczaka: George Orlando jest dzi kulturyst zapomnianym. Do tej chwili.

ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 – ARMAND TANNY

Armand Tanny, Mr USA 1950, dzi瘯i tym 獞iczeniom zwi瘯szy obw鏚 ud w ci庵u trzech miesi璚y o 5 cm, cho s康zi, 瞠 nic nie jest w stanie rozwin望 jego mi窷ni.

1. W przysiadzie okrocznym nad sztang, wyprosty n鏬
Dobrze zr闚nowa篡 chwyt sztangi, trzymaj帷 j jedn r瘯 nachwytem, drug podchwytem. 2 serie po 8 – 10 powt鏎ze.

2. Sissy” (syzyfki) – ulubione 獞iczenie Tanny’ ego
Stoj帷, ze wsparciem pi皻 na podk豉dce, obni篡 cia這 przez wysuni璚ie kolan w prz鏚, po czym wyprost. Nie za豉mywa tu這wia. Ci篹ar sztangi r闚nowa篡 wychyleniem cia豉 w ty. R璚e proste w 這kciach. 4 serie po 12-15 ruch闚.

3. W le瞠niu przodem uginanie n鏬 z pokonywaniem oporu
Pi皻y przyci庵n望 do po郵adk闚. Wsp馧獞icz帷y nie mo瞠 stawia zbyt wielkiego oporu. 鑿iczenie to mo積a r闚nie wykona z obci捫eniem (瞠lazny sanda).
5 serii po 20 powt鏎ze.

4. Przyspieszenie ci篹ar闚 po plandece lub na pla篡
鑿iczenie rozwija i kszta速uje nie tylko mi窷nie, ale i uk豉d kr捫enia. Stosowane cz瘰to przez futbolist闚 ameryka雟kich. Wyrabia si喚 i kondycj. Kolana podci庵a wysoko, po czym prostowa nogi odpychaj帷 si od pod這瘸.

Od Marcina Matczaka: Armand Tanny jest zdobywc tytu逝 Mr USA 1950.
Na tym konkursie w pokonanym polu pozostawi takie s豉wy jak: George Eiferman, Floyd Page i Vince Gironda.


ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 – HARRY JOHNSON

Harry Johnson (najlepiej zbudowany Amerykanin 1959) twierdzi, 瞠 w treningu si這wym rozwijanie mi窷ni 造dki i podudzia stanowi cz瘰to trudny problem. Niekiedy dopiero po latach zawodnik spostrzega, 瞠 w por闚naniu z innymi grupami mi窷ni te w豉郾ie s niedostatecznie rozwini皻e. Dysproporcja trudna do wyr闚nania, je郵i za p騧no zwr鏂i si na ni uwag. Nie zaniedbujmy wi璚 mi窷ni 造dki – m闚i Johnson – i w陰czmy do treningu nast瘼uj帷e 獞iczenia:

1. Wspi璚ia na palce – pi皻y na pod這dze, palce na podstawce.
Wysoko嗆 podstawki do 7 cm. Wspi璚ia mo磧iwie najwy窺ze. Ci篹ar sztangi taki, by ruch mo積a by這 powt鏎zy po 15 razy w 3 seriach. W pierwszej serii ustawienie st鏕 r闚noleg貫, w drugiej palce na zewn徠rz, w trzeciej do 鈔odka.

2. Wspi璚ia z obci捫eniem kolana
R璚e przytrzymuj sztang, nie naciskaj帷 jej. W serii po 12 powt鏎ze na ka盥 nog. Og馧em wykona 2 x 3 serie.

3. Wspi璚ia na jednej nodze
Podstawka pod這穎na pod palce nogi wykonuj帷ej wspi璚ie pozwala na zwi瘯szenie obszerno軼i ruchu. Przytrzymanie si r瘯 woln potrzebne jest dla utrzymania r闚nowagi. Wykona 3 serie po 12 powt鏎ze.

4. Podskoki ze sztang
Z pozycji (na zdj璚iu Harry Johnson trzyma sztang na barkach, ale d這闓i chwyta talerze sztangi – przyp. M. Matczaka), jak na zdj璚iu wyskok w g鏎 i powr鏒 do pozycji wyj軼iowej. Odbija si z palc闚 i l康owa na palce. 3 serie po 15 podskok闚 w ka盥ej serii.

Opracowa: Marcin Matczak, z ksi捫ki Stanis豉wa Zakrzewskiego, „ABC m這dego si豉cza”, 1962.

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
W "B造skawicy", 2008 r.
W "B造skawicy", 2008 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE