Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4200137
os鏏.
Oni s z nami:
Kilka s堯w o higienie cia i treningu. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Cho熲y mia najpi瘯niej rozwini皻e mi窷nie, nikt nie zaliczy Ci do os鏏 dbaj帷ych o sylwetk, je郵i Twoje cia這 nie b璠zie zawsze l郾i這 czysto軼i, je郵i sk鏎a nie b璠zie wypiel璕nowana – prostymi 鈔odkami, ale koniecznymi dla zachowania jej 鈍ie穎軼i i zdrowego wygl康u.

Myd這 i ciep豉 woda powinny by u Ciebie w u篡ciu przynajmniej dwa razy dziennie: zawsze wieczorem i zawsze po treningu. K徙 si cz瘰to, od czasu do czasu chod do 豉幡i parowej, korzystaj cz瘰to z k徙ieli powietrznych i s這necznych (z tych ostatnich w niedu篡ch dawkach).

Szczeg鏊nie dbaj o z瑿y. Dzi瘯i nim pokarm mo瞠 by dobrze prze簑ty, co w du篡m stopniu usprawnia trawienie. A pokarm przyjmowany przez organizm, to w豉郾ie jest to paliwo, kt鏎e daje energi mi窷niom i budulec, kt鏎y odtwarza i wytwarza tkank. Ropne stany lub pr鏂hnica z瑿闚 wywo逝j najr騜niejsze zmiany chorobowe w organizmie. Z瑿y trzeba leczy, a po wyleczeniu trzeba poddawa kontroli dentysty przynajmniej dwa razy do roku.

No wygodne obuwie, nie tamuj dost瘼u powietrza do cia豉, zmieniaj cz瘰to bielizn, dbaj o „kostium” do 獞icze, cho熲y sk豉da si z samych tylko slip闚. I te trzeba cz瘰to pra.

Kto na serio my郵i o tym, aby mie silne mi窷nie i zdrowe cia這, ten musi prowadzi sportowy tryb 篡cia. Na nic trening nawet najbardziej racjonalny, je郵i po nim p鎩dzie si „na w鏚k” lub b璠zie kopci papierosy bez opami皻ania. Idziemy nawet dalej: kto pali papierosy, niech je porzuci. Bo kto nie ma do嗆 silnej woli, aby wyzby si na這gu, temu jej zabraknie tak瞠 w treningu. Cz這wiek silny musi mie charakter.

Co do spraw dyskretnych, 篡cia intymnego, to i tu radzimy zachowa umiar, a do lat 21 nawet zupe軟 wstrzemi篥liwo嗆.

Spokojny sen regeneruje organizm. Staraj si spa 7 - 9 godzin na dob, przy oknie otwartym dla dost瘼u 鈍ie瞠go powietrza. Udawaj si na spoczynek wcze郾ie i wcze郾ie wstawaj.

Dla uprawiaj帷ych 獞iczenia si這we od篡wianie si, to sprawa istotna, sprawa zdrowia, samopoczucia i si do treningu. Od篡wiaj si mo磧iwie prosto. Jedz, to na co masz apetyt, pij du穎 mleka (nawet litr dziennie). Mas這, cukier, jarzyny, owoce (du穎 witamin), mi瘰o, chleb, kartofle, to powinny by Twoje podstawowe sk豉dniki od篡wcze. Nigdy si nie objadaj. W czasie intensywnego treningu zwi瘯sz porcj dzienn bia趾a (mi瘰o, przetwory mleczne), cukru (kompoty, budynie, ciasta) i witamin (sur闚ki i owoce). Do posi趾闚 siadaj stale o tej samej godzinie, przyjmuj je przynajmniej cztery razy dziennie. Przerwa mi璠zy poszczeg鏊nymi posi趾ami nie powinna trwa d逝瞠j ni cztery godziny. Mi璠zy posi趾iem, a treningiem musisz zachowa przynajmniej godzin przerwy, by 穎陰dek zdo豉 pokarm przetrawi i skierowa go do jelit. Tak瞠 i sen nie powinien nast瘼owa bezpo鈔ednio po jedzeniu, ani te zaraz po treningu. W jednym i drugim przypadku zbyt pobudzony organizm nie pozwoli Ci spokojnie zasn望 i obni篡 warto嗆 snu.

Dwa razy do roku poddawaj si kontrolnym badaniom lekarskim – najlepiej w poradni sportowo - lekarskiej. ( obecnie nie ma takiej mozliwo軼i - przyp. red.).

Autor: Stanis豉w Zakrzewski – z „Jak sta si silnym i sprawnym”, 1961


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Hiszpania, 2001 r.
Hiszpania, 2001 r.
JEWGIENIJ KOΡUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE