Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4303802
osób.
Oni są z nami:
Krótko o wyciskaniu leżąc. Autor: Henryk Jasiak
Jest bardzo popularne i zarazem niezbędne ćwiczenie nie tylko dla kulturystów, ale również przedstawicieli wielu innych dyscyplin sportu (np. miotaczy kulą, zapaśników, judoków itp.) . Rozwija ono wszechstronnie przednią część tułowia, ramiona, barki.
Wyciskanie z klatki piersiowej zaczyna się od pracy tricepsów, następnie kolejno włączają się mięśnie dolne piersiowe, aktony przednie naramiennych i najszerszy grzbietu. Te mięśnie trzeba w sposób izolowany rozwinąć przez stosowanie ćwiczeń pomocniczych.

W wyciskaniu leżąc dominują mięśnie piersiowe wielkie i na nie przypada największe obciążenia. Dla rozwoju górnej części mięśni klatki piersiowej i przednich aktonów mięśni naramiennych należy stosować wyciskanie sztangi w leżeniu szerokim chwytem, dolnych zaś mięśni klatki i tricepsów – wąskim chwytem. Szybkie powtórzenia, bez zatrzymania gryfu sztangi na klatce piersiowej, kształtują siłę dynamiczną i powodują włączanie do pracy dużej liczby włókien mięśniowych.

Również dobrym ćwiczeniem pomocniczym dla rozwoju klatki są rozpiętki ze sztangielkami w leżeniu, szczególnie w przygotowawczym okresie treningu. Trening na poszczególne grupy mięśniowe, które są zaangażowane w wyciskaniu leżąc, jest konieczny dla zbudowania bazy do uzyskania wysokich wyników w tym boju.

Na mięśnie naramienne najbardziej skuteczne są takie ćwiczenia, jak wyciskanie na przemian ręczne sztangielkami przodem i bokiem. Powinno się je wykonywać przede wszystkim pod kątem rozwoju masy mięśniowej barków, stosując kilkanaście serii po 10-12 powtórzeń z małymi przerwami wypoczynkowymi.
Mięśnie tricepsów są jedynymi z ważniejszych, jeśli chodzi o wyciskanie w leżeniu, dlatego też trzeba im w treningu poświęcić sporo uwagi.

Nie można w treningu pominąć również mięśni przedramion, ich siła gwarantuje, bowiem dobry chwyt i panowanie nad ciężarem. Przedramiona należy ćwiczyć 1-2 razy w tygodniu, dowolne, ogólnie znane ćwiczenia.
Autor:Henryk Jasiak, 1984 r.

Od JWIP.PL W powyższym artykule jest o klasycznym wyciskaniu leżąc, tj. głowa, grzbiet i pośladki przylegają do ławeczki, a stopy płasko do podłogi.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
kulturystyka i zapasy
kulturystyka i zapasy
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE