Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4396667
osób.
Oni są z nami:
Krótko o wyciskaniu leżąc. Autor: Henryk Jasiak
Jest bardzo popularne i zarazem niezbędne ćwiczenie nie tylko dla kulturystów, ale również przedstawicieli wielu innych dyscyplin sportu (np. miotaczy kulą, zapaśników, judoków itp.) . Rozwija ono wszechstronnie przednią część tułowia, ramiona, barki.
Wyciskanie z klatki piersiowej zaczyna się od pracy tricepsów, następnie kolejno włączają się mięśnie dolne piersiowe, aktony przednie naramiennych i najszerszy grzbietu. Te mięśnie trzeba w sposób izolowany rozwinąć przez stosowanie ćwiczeń pomocniczych.

W wyciskaniu leżąc dominują mięśnie piersiowe wielkie i na nie przypada największe obciążenia. Dla rozwoju górnej części mięśni klatki piersiowej i przednich aktonów mięśni naramiennych należy stosować wyciskanie sztangi w leżeniu szerokim chwytem, dolnych zaś mięśni klatki i tricepsów – wąskim chwytem. Szybkie powtórzenia, bez zatrzymania gryfu sztangi na klatce piersiowej, kształtują siłę dynamiczną i powodują włączanie do pracy dużej liczby włókien mięśniowych.

Również dobrym ćwiczeniem pomocniczym dla rozwoju klatki są rozpiętki ze sztangielkami w leżeniu, szczególnie w przygotowawczym okresie treningu. Trening na poszczególne grupy mięśniowe, które są zaangażowane w wyciskaniu leżąc, jest konieczny dla zbudowania bazy do uzyskania wysokich wyników w tym boju.

Na mięśnie naramienne najbardziej skuteczne są takie ćwiczenia, jak wyciskanie na przemian ręczne sztangielkami przodem i bokiem. Powinno się je wykonywać przede wszystkim pod kątem rozwoju masy mięśniowej barków, stosując kilkanaście serii po 10-12 powtórzeń z małymi przerwami wypoczynkowymi.
Mięśnie tricepsów są jedynymi z ważniejszych, jeśli chodzi o wyciskanie w leżeniu, dlatego też trzeba im w treningu poświęcić sporo uwagi.

Nie można w treningu pominąć również mięśni przedramion, ich siła gwarantuje, bowiem dobry chwyt i panowanie nad ciężarem. Przedramiona należy ćwiczyć 1-2 razy w tygodniu, dowolne, ogólnie znane ćwiczenia.
Autor:Henryk Jasiak, 1984 r.

Od JWIP.PL W powyższym artykule jest o klasycznym wyciskaniu leżąc, tj. głowa, grzbiet i pośladki przylegają do ławeczki, a stopy płasko do podłogi.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Puchar dla Błyskawicy
Puchar dla Błyskawicy
JUBILEUSZ "BŁYSKAWICY"
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE