Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
9529604
os鏏.
Oni s z nami:
Kr鏒ko o wyciskaniu le膨c. Autor: Henryk Jasiak
Jest bardzo popularne i zarazem niezb璠ne 獞iczenie nie tylko dla kulturyst闚, ale r闚nie przedstawicieli wielu innych dyscyplin sportu (np. miotaczy kul, zapa郾ik闚, judok闚 itp.) . Rozwija ono wszechstronnie przedni cz窷 tu這wia, ramiona, barki.
Wyciskanie z klatki piersiowej zaczyna si od pracy triceps闚, nast瘼nie kolejno w陰czaj si mi窷nie dolne piersiowe, aktony przednie naramiennych i najszerszy grzbietu. Te mi窷nie trzeba w spos鏏 izolowany rozwin望 przez stosowanie 獞icze pomocniczych.

W wyciskaniu le膨c dominuj mi窷nie piersiowe wielkie i na nie przypada najwi瘯sze obci捫enia. Dla rozwoju g鏎nej cz窷ci mi窷ni klatki piersiowej i przednich akton闚 mi窷ni naramiennych nale篡 stosowa wyciskanie sztangi w le瞠niu szerokim chwytem, dolnych za mi窷ni klatki i triceps闚 – w御kim chwytem. Szybkie powt鏎zenia, bez zatrzymania gryfu sztangi na klatce piersiowej, kszta速uj si喚 dynamiczn i powoduj w陰czanie do pracy du瞠j liczby w堯kien mi窷niowych.

R闚nie dobrym 獞iczeniem pomocniczym dla rozwoju klatki s rozpi皻ki ze sztangielkami w le瞠niu, szczeg鏊nie w przygotowawczym okresie treningu. Trening na poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe, kt鏎e s zaanga穎wane w wyciskaniu le膨c, jest konieczny dla zbudowania bazy do uzyskania wysokich wynik闚 w tym boju.

Na mi窷nie naramienne najbardziej skuteczne s takie 獞iczenia, jak wyciskanie na przemian r璚zne sztangielkami przodem i bokiem. Powinno si je wykonywa przede wszystkim pod k徠em rozwoju masy mi窷niowej bark闚, stosuj帷 kilkana軼ie serii po 10-12 powt鏎ze z ma造mi przerwami wypoczynkowymi.
Mi窷nie triceps闚 s jedynymi z wa積iejszych, je郵i chodzi o wyciskanie w le瞠niu, dlatego te trzeba im w treningu po鈍i璚i sporo uwagi.

Nie mo積a w treningu pomin望 r闚nie mi窷ni przedramion, ich si豉 gwarantuje, bowiem dobry chwyt i panowanie nad ci篹arem. Przedramiona nale篡 獞iczy 1-2 razy w tygodniu, dowolne, og鏊nie znane 獞iczenia.
Autor:Henryk Jasiak, 1984 r.

Od JWIP.PL W powy窺zym artykule jest o klasycznym wyciskaniu le膨c, tj. g這wa, grzbiet i po郵adki przylegaj do 豉weczki, a stopy p豉sko do pod這gi.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
安i皻a Wielkiej ...
Zmar nasz Przyja...
Wspomnienie... Pa...
Rak j康ra choroba...
Wszystkich 安i皻y...
Flesz
Wizyta, 1992 r.
Wizyta, 1992 r.
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE