Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4805849
os鏏.
Oni s z nami:
Kr鏒ko o wyciskaniu le膨c. Autor: Henryk Jasiak
Jest bardzo popularne i zarazem niezb璠ne 獞iczenie nie tylko dla kulturyst闚, ale r闚nie przedstawicieli wielu innych dyscyplin sportu (np. miotaczy kul, zapa郾ik闚, judok闚 itp.) . Rozwija ono wszechstronnie przedni cz窷 tu這wia, ramiona, barki.
Wyciskanie z klatki piersiowej zaczyna si od pracy triceps闚, nast瘼nie kolejno w陰czaj si mi窷nie dolne piersiowe, aktony przednie naramiennych i najszerszy grzbietu. Te mi窷nie trzeba w spos鏏 izolowany rozwin望 przez stosowanie 獞icze pomocniczych.

W wyciskaniu le膨c dominuj mi窷nie piersiowe wielkie i na nie przypada najwi瘯sze obci捫enia. Dla rozwoju g鏎nej cz窷ci mi窷ni klatki piersiowej i przednich akton闚 mi窷ni naramiennych nale篡 stosowa wyciskanie sztangi w le瞠niu szerokim chwytem, dolnych za mi窷ni klatki i triceps闚 – w御kim chwytem. Szybkie powt鏎zenia, bez zatrzymania gryfu sztangi na klatce piersiowej, kszta速uj si喚 dynamiczn i powoduj w陰czanie do pracy du瞠j liczby w堯kien mi窷niowych.

R闚nie dobrym 獞iczeniem pomocniczym dla rozwoju klatki s rozpi皻ki ze sztangielkami w le瞠niu, szczeg鏊nie w przygotowawczym okresie treningu. Trening na poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe, kt鏎e s zaanga穎wane w wyciskaniu le膨c, jest konieczny dla zbudowania bazy do uzyskania wysokich wynik闚 w tym boju.

Na mi窷nie naramienne najbardziej skuteczne s takie 獞iczenia, jak wyciskanie na przemian r璚zne sztangielkami przodem i bokiem. Powinno si je wykonywa przede wszystkim pod k徠em rozwoju masy mi窷niowej bark闚, stosuj帷 kilkana軼ie serii po 10-12 powt鏎ze z ma造mi przerwami wypoczynkowymi.
Mi窷nie triceps闚 s jedynymi z wa積iejszych, je郵i chodzi o wyciskanie w le瞠niu, dlatego te trzeba im w treningu po鈍i璚i sporo uwagi.

Nie mo積a w treningu pomin望 r闚nie mi窷ni przedramion, ich si豉 gwarantuje, bowiem dobry chwyt i panowanie nad ci篹arem. Przedramiona nale篡 獞iczy 1-2 razy w tygodniu, dowolne, og鏊nie znane 獞iczenia.
Autor:Henryk Jasiak, 1984 r.

Od JWIP.PL W powy窺zym artykule jest o klasycznym wyciskaniu le膨c, tj. g這wa, grzbiet i po郵adki przylegaj do 豉weczki, a stopy p豉sko do pod這gi.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Marek i Bogumi豉
Marek i Bogumi豉
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE