Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303205
os鏏.
Oni s z nami:
Kulturysta jakiego chcemy widzie. Autor: Henryk Jasiak

Fot. Jerzy Jankiewicz

NASZE SYLWETKI

22-letni Jan W這darek (by rok 1964 – przyp.M.M.), 獞iczy – co warto podkre郵i – bardzo sumiennie i systematycznie. O jego sile 鈍iadczy chocia to, 瞠 z obci捫eniem 170 kg potrafi przysi捷 5 razy, podci庵n望 si na dr捫ku (podchwytem) z obci捫eniem 65 kg, wykonuje 66 „pompek” na trzech sto趾ach. Inne jego wyniki: wyciskanie w le瞠niu (z zatrzymaniem na klatce) – 155 kg, przysiad ze sztang na karku – 200 kg, wyciskanie klasyczne – 100 kg, „martwy ci庵” – 245 kg, zarzucanie sztangi na pier (na „proste nogi”) – 130 kg. Wyniki te uzyskuje kulturysta, kt鏎y 獞iczy systematycznie dopiero od dw鏂h lat!


Zainteresuje zapewne Czytelnik闚, jak doszed on w tak kr鏒kim czasie do si造, sylwetki i sprawno軼i. W這darek zetkn掖 si ze sportem w szkole. Jak wielu jego r闚ie郾ik闚, gra w „nog”, siatk闚k, uprawia lekk atletyk. Maj帷 17 lat zainteresowa si bli瞠j kolarstwem. W tej dyscyplinie, jako cz這nek sto貫cznej „Legii”, zdoby nawet pierwsze k馧ko olimpijskie na igrzyska do... Tokio. Latem na pla篡 zobaczy jednak naszych czo這wych kulturyst闚 – Ross, Radziwi趾, 奸usarskiego. Zaimponowa造 mu ich pi瘯ne sylwetki i si豉, jak si popisywali.

Kiedy pod koniec 1961 roku po raz pierwszy przyszed do „Syrenki”, wyciska w le瞠niu 85 kg, przysiada z obci捫eniem 110 kg, przy wadze cia豉 75 kg. Jednak po trzech miesi帷ach treningu przysz這 powo豉nie do wojska i p馧roczna przerwa w treningach. Dopiero po s逝瘺owym przeniesieniu do Warszawy wznowi treningi i od tej pory systematycznie poprawia swoje wyniki i budow.
W這darek dwukrotnie zdoby tytu „mistrza si造” o鈔odka „Syrenka” w wieloboju.

Obecnie przy wzro軼ie 179 cm wa篡 85 kg. Jego obw鏚 klatki piersiowej wynosi 122 cm, bicepsu - 42 cm, uda – 63 cm.

JAK WYGL.A JEGO TRENING?
Trenuje obecnie 5 razy w tygodniu po ok. 3 godz. Przez 3 dni w tygodniu wykonuje nast瘼uj帷e 獞iczenia:
1) wyciskanie w le瞠niu – 8 serii z obci捫eniem 100 - 130 kg
2) przysiady ze sztang na karku – 5 serii z obci捫eniem 100 - 170 kg
3) wyciskanie zza karku w siadzie – 4 serie z obci捫eniem 65 kg
4) zarzucanie sztangi na pier – od 60 do 130 kg co 10 kg
5) wyciskanie klasyczne – 6 serii z obci捫eniem 60 – 100 kg
6) podci庵anie sztangi w opadzie – 4 serie z obci捫eniem 60 – 70 kg
7) podci庵anie na dr捫ku (szeroki chwyt) do karku z obci捫eniem 17, 5 kg – 5 serii

W poszczeg鏊nych seriach wykonuje na og馧 5 – 8 powt鏎ze. Przeci皻nie raz na 10 dni stara si i嗆 w „g鏎”, na maksymalne ci篹ary. W pozosta貫 dwa dni W這darek ogranicza si tylko do 獞iczenia biceps闚 i triceps闚 oraz mi窷ni brzucha. Na biceps – triceps wykonuje 8 – 10 superserii, mi窷nie brzucha 獞iczy w 10 seriach na wytrzyma這嗆.
Tajemnica jego post瘼闚 tkwi i w tym, 瞠 stara si on wszystkie 獞iczenia bardzo dok豉dnie, bez „sztuczek”. W czasie przerw mi璠zy seriami wykonuje wiele skok闚 z si璕aniem do sufitu, skok闚 z miejsca itp. Pomagaj mu one do zdobycia og鏊nej sprawno軼i oraz poprawiaj „ci庵” sztangi.
Wydaje si, 瞠 w豉郾ie tak poj皻a kulturystyka, gdzie si豉 i sprawno嗆 s r闚nie wa積e, powinna dominowa u tych, kt鏎zy chc si upodobni do takich mistrz闚 jak Steve Reeves, czy Vasilieff.
Autor: Henryk Jasiak – „Sport dla Wszystkich” 1964 , przygotowa Mariusz Matczak, 2 grudnia 2008 r.

Od Jana W這darka:
W tym miejscu mia貫m napisa obszerny komentarz do mojego treningu z 1964 r., opisanego przez Henryka Jasiaka, kt鏎y zmar kilka dni temu. . Mia這 by o tym jak 獞iczy貫m i w jakich warunkach.
Wg wy瞠j przedstawionego programu trenowa貫m przez dwa miesi帷e. Nast瘼ne by造 te bardzo ci篹kie.

Marcin Matczak, w trakcie przygotowywania wymienionego artyku逝, zada mi mn鏀two pyta. Zacz掖 od koszarowego 篡wienia a zako鎍zy na moim wytrenowaniu organizmu, pozwalaj帷ym mi ostro 獞iczy ze sztang, a przecie w ka盥ym dniu jeszcze bardziej intensywniej musia貫m „trenowa” swoje cia這 na „placu boju”. W ci庵u dniaby這 to 陰cznie ok. 8 godzin r騜nego "trenowania".

W okresie korzystania z wojskowej kuchni, minimalnie wzros豉 mi waga cia豉. Troszk szybciej obwody, a si豉 tak jak wynika z artyku逝 Henryka. Nie dozna貫m 瘸dnego urazu i kontuzji, co trudno wyt逝maczy. Najbardziej nieprawdopodobne by這 to, 瞠 ka盥ego ranka, po 8 godzinach g喚bokiego snu by貫m w pe軟i zregenerowany i ch皻ny do ponownego katowania swojego cia豉. Oczywi軼ie pod wiecz鏎 by貫m zm璚zony, ale nie na tyle, aby nast徙i這 za豉manie mojej wydolno軼i organizmu. I w豉郾ie o tym wszystkim, mo瞠 wi璚ej. mia這 tu by.

Za namow Marcina , b璠zie tylko na naszym Forum. Ju wprowadzi tam temat przysz貫j dyskusji. W tej sytuacji ka盥y, kto przeczyta artyku Henryka Jasiaka mo瞠 na Forum skomentowa to, co on napisa o moim 闚czesnym wytrenowaniu i zada mi nawet kilkana軼ie pyta. Odpowiem na ka盥e, tu po 安i皻ach, gdy od 25 grudnia zaczniemy rozmawia, a do wyczerpania tematu.
Zapraszam na FORUM.
Jan W這darek, 22 grudnia 2008 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
S逝psk 2010
S逝psk 2010
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE