Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201666
os鏏.
Oni s z nami:
Kulturysta jakiego chcemy widzie. Autor: Henryk Jasiak

Fot. Jerzy Jankiewicz

NASZE SYLWETKI

22-letni Jan W這darek (by rok 1964 – przyp.M.M.), 獞iczy – co warto podkre郵i – bardzo sumiennie i systematycznie. O jego sile 鈍iadczy chocia to, 瞠 z obci捫eniem 170 kg potrafi przysi捷 5 razy, podci庵n望 si na dr捫ku (podchwytem) z obci捫eniem 65 kg, wykonuje 66 „pompek” na trzech sto趾ach. Inne jego wyniki: wyciskanie w le瞠niu (z zatrzymaniem na klatce) – 155 kg, przysiad ze sztang na karku – 200 kg, wyciskanie klasyczne – 100 kg, „martwy ci庵” – 245 kg, zarzucanie sztangi na pier (na „proste nogi”) – 130 kg. Wyniki te uzyskuje kulturysta, kt鏎y 獞iczy systematycznie dopiero od dw鏂h lat!


Zainteresuje zapewne Czytelnik闚, jak doszed on w tak kr鏒kim czasie do si造, sylwetki i sprawno軼i. W這darek zetkn掖 si ze sportem w szkole. Jak wielu jego r闚ie郾ik闚, gra w „nog”, siatk闚k, uprawia lekk atletyk. Maj帷 17 lat zainteresowa si bli瞠j kolarstwem. W tej dyscyplinie, jako cz這nek sto貫cznej „Legii”, zdoby nawet pierwsze k馧ko olimpijskie na igrzyska do... Tokio. Latem na pla篡 zobaczy jednak naszych czo這wych kulturyst闚 – Ross, Radziwi趾, 奸usarskiego. Zaimponowa造 mu ich pi瘯ne sylwetki i si豉, jak si popisywali.

Kiedy pod koniec 1961 roku po raz pierwszy przyszed do „Syrenki”, wyciska w le瞠niu 85 kg, przysiada z obci捫eniem 110 kg, przy wadze cia豉 75 kg. Jednak po trzech miesi帷ach treningu przysz這 powo豉nie do wojska i p馧roczna przerwa w treningach. Dopiero po s逝瘺owym przeniesieniu do Warszawy wznowi treningi i od tej pory systematycznie poprawia swoje wyniki i budow.
W這darek dwukrotnie zdoby tytu „mistrza si造” o鈔odka „Syrenka” w wieloboju.

Obecnie przy wzro軼ie 179 cm wa篡 85 kg. Jego obw鏚 klatki piersiowej wynosi 122 cm, bicepsu - 42 cm, uda – 63 cm.

JAK WYGL.A JEGO TRENING?
Trenuje obecnie 5 razy w tygodniu po ok. 3 godz. Przez 3 dni w tygodniu wykonuje nast瘼uj帷e 獞iczenia:
1) wyciskanie w le瞠niu – 8 serii z obci捫eniem 100 - 130 kg
2) przysiady ze sztang na karku – 5 serii z obci捫eniem 100 - 170 kg
3) wyciskanie zza karku w siadzie – 4 serie z obci捫eniem 65 kg
4) zarzucanie sztangi na pier – od 60 do 130 kg co 10 kg
5) wyciskanie klasyczne – 6 serii z obci捫eniem 60 – 100 kg
6) podci庵anie sztangi w opadzie – 4 serie z obci捫eniem 60 – 70 kg
7) podci庵anie na dr捫ku (szeroki chwyt) do karku z obci捫eniem 17, 5 kg – 5 serii

W poszczeg鏊nych seriach wykonuje na og馧 5 – 8 powt鏎ze. Przeci皻nie raz na 10 dni stara si i嗆 w „g鏎”, na maksymalne ci篹ary. W pozosta貫 dwa dni W這darek ogranicza si tylko do 獞iczenia biceps闚 i triceps闚 oraz mi窷ni brzucha. Na biceps – triceps wykonuje 8 – 10 superserii, mi窷nie brzucha 獞iczy w 10 seriach na wytrzyma這嗆.
Tajemnica jego post瘼闚 tkwi i w tym, 瞠 stara si on wszystkie 獞iczenia bardzo dok豉dnie, bez „sztuczek”. W czasie przerw mi璠zy seriami wykonuje wiele skok闚 z si璕aniem do sufitu, skok闚 z miejsca itp. Pomagaj mu one do zdobycia og鏊nej sprawno軼i oraz poprawiaj „ci庵” sztangi.
Wydaje si, 瞠 w豉郾ie tak poj皻a kulturystyka, gdzie si豉 i sprawno嗆 s r闚nie wa積e, powinna dominowa u tych, kt鏎zy chc si upodobni do takich mistrz闚 jak Steve Reeves, czy Vasilieff.
Autor: Henryk Jasiak – „Sport dla Wszystkich” 1964 , przygotowa Mariusz Matczak, 2 grudnia 2008 r.

Od Jana W這darka:
W tym miejscu mia貫m napisa obszerny komentarz do mojego treningu z 1964 r., opisanego przez Henryka Jasiaka, kt鏎y zmar kilka dni temu. . Mia這 by o tym jak 獞iczy貫m i w jakich warunkach.
Wg wy瞠j przedstawionego programu trenowa貫m przez dwa miesi帷e. Nast瘼ne by造 te bardzo ci篹kie.

Marcin Matczak, w trakcie przygotowywania wymienionego artyku逝, zada mi mn鏀two pyta. Zacz掖 od koszarowego 篡wienia a zako鎍zy na moim wytrenowaniu organizmu, pozwalaj帷ym mi ostro 獞iczy ze sztang, a przecie w ka盥ym dniu jeszcze bardziej intensywniej musia貫m „trenowa” swoje cia這 na „placu boju”. W ci庵u dniaby這 to 陰cznie ok. 8 godzin r騜nego "trenowania".

W okresie korzystania z wojskowej kuchni, minimalnie wzros豉 mi waga cia豉. Troszk szybciej obwody, a si豉 tak jak wynika z artyku逝 Henryka. Nie dozna貫m 瘸dnego urazu i kontuzji, co trudno wyt逝maczy. Najbardziej nieprawdopodobne by這 to, 瞠 ka盥ego ranka, po 8 godzinach g喚bokiego snu by貫m w pe軟i zregenerowany i ch皻ny do ponownego katowania swojego cia豉. Oczywi軼ie pod wiecz鏎 by貫m zm璚zony, ale nie na tyle, aby nast徙i這 za豉manie mojej wydolno軼i organizmu. I w豉郾ie o tym wszystkim, mo瞠 wi璚ej. mia這 tu by.

Za namow Marcina , b璠zie tylko na naszym Forum. Ju wprowadzi tam temat przysz貫j dyskusji. W tej sytuacji ka盥y, kto przeczyta artyku Henryka Jasiaka mo瞠 na Forum skomentowa to, co on napisa o moim 闚czesnym wytrenowaniu i zada mi nawet kilkana軼ie pyta. Odpowiem na ka盥e, tu po 安i皻ach, gdy od 25 grudnia zaczniemy rozmawia, a do wyczerpania tematu.
Zapraszam na FORUM.
Jan W這darek, 22 grudnia 2008 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Julia Uszakowa, pa盥ziernik 2010
Julia Uszakowa, pa盥ziernik 2010
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE