Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303823
os鏏.
Oni s z nami:
Moja codzienna gimnastyka. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Gimnastyka uzupe軟ieniem kulturystyki



Trenuj帷y si這wo cz瘰to zapominaj jak wa積e s 獞iczenia bezprzyrz康owe. To w豉郾ie od nich powinni鄉y rozpoczyna swoj przygod z treningiem si這wym, gdy organizm pocz徠kuj帷ego nie jest absolutnie przystosowany do obci捫e, jakimi b璠ziemy go poddawa.

R闚nie podczas uprawiania 獞icze z ci篹arem nie wolno Nam rezygnowa z gimnastyki. Przygotowuje ona stawy, 軼i璕na do wzmo穎nej pracy, kt鏎a ich nie oszcz璠za. Od Nas samych zale篡, czy chcemy ulega kontuzjom – co prowadzi do stagnacji, czy te wolimy wykonywa p造nne i dynamiczne ruchy. Ka盥y sportowiec musi o tym bezwgl璠nie pami皻a. 鑿iczenia opisane w artykule Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Moja codzienna gimnastyka” (dzia „Porady”) maj charakter uniwersalny. Nadaj si dla ka盥ego. Skorzystaj z nich sportowcy wszystkich dyscyplin sportowych, jakie kiedykolwiek wymy郵ono. Same korzy軼i odnios te ludzie nigdy nie uprawiaj帷y 瘸dnego sportu. Mog potraktowa te 獞iczenia, jako poranna rozgrzewka przed kolejnym dniem pracy. A w jaki spos鏏 mo積a wykorzysta takie 獞iczenia w treningu si這wym? Raz jako poranna gimnastyka, dwa jako rozgrzewka przed treningiem si這wym, niekt鏎e elementy wple嗆 w przerwy miedzy seriami i zako鎍zy ca造 trening tymi samymi 獞iczeniami gimnastycznymi – by delikatnie wprowadzi organizm w stan wypoczynku.
A tym, kt鏎zy s niezadowoleni z niedoboru ruchu po takiej zaprawie – proponuj jeszcze kilkana軼ie minut przed snem – wykonanie ca貫go zestawu takich 獞icze. I co Wy na to?
Przedstawiony zestaw to 獞iczenia dla zaawansowanych. W kolejnych artyku豉ch z minicyklu „Gimnastyka uzupe軟ieniem kulturystyki” b璠ziemy prezentowa zestawy dla pocz徠kuj帷ych i 鈔edniozaawansowanych. Warto si porusza i to jak najwi璚ej!
Przeczytaj artyku pt. „Moja codzienna gimnastyka”.
Autor: Marcin Matczak, 7 stycznia 2009 r.



Moja codzienna gimnastyka: Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Spr鏏uj przerobi nasze 獞iczenia, a z pewno軼i tego nie po瘸逝jesz. Pami皻aj, 瞠 za kilka miesi璚y nadejdzie lato, a wraz z nim pla瘸. Chcesz na pla篡 dobrze wygl康a – 獞icz.

W poprzednim numerze podali鄉y 獞iczenia dla pocz徠kuj帷ych. Dzi dajemy dla zaawansowanych. 鑿iczenia wykonuj lu幡o, swobodnie w dobrze przewietrzonym pokoju. W czasie 獞icze oddychaj normalnie (nie wstrzymuj oddechu).

1. Postawa – wymachy ramion w prz鏚 i w g鏎 (軼i庵a 這patki). Co trzeci wymach wysok w g鏎 z odchyleniem n鏬 do ty逝. Kolana wyprostowane. Wykona 30 wymach闚 ramion (w tym 10 podskok闚).

2. Rozkrok, tu堯w rozlu幡iony – sk這n w d馧 i chwyt za nog w kostce, po czym przyci庵ni璚ie g這wy do uda. Nie ugina n鏬 w kolanach. 鑿iczenie powt鏎zy po 6 razy na ka盥 nog.

3. Rozkrok, chwyt karku – sk這ny tu這wia w lewo i prawo. W czasie sk這nu mi窷nie karku rozlu幡ione. Nie pochyla si do przodu. 鑿iczenie powt鏎zy 6 razy w ka盥 stron.

4. Z podporu (nie za豉mywa si w biodrach) – przej軼ie podskokiem do przysiadu podpartego. Kolana trzyma razem. (鑿iczenie powt鏎zy 8 – 12 razy w miar doskonalenia formy).

5. Le瞠nie przodem – chwyt za kostki i odchylanie tu這wia do ty逝. Sk這n powt鏎zy kilka razy. Przy odchylaniu tu這wia wdech, w momencie odpoczynku wydech.

6. Podp鏎 przodem – stopy wsparte na krze郵e – skurcze i wyprosty ramion. 鑿iczenie wykona 8-15 razy.

7. Le瞠nie ty貫m – ramiona wyci庵ni皻e w g鏎 – wznos n鏬 do pionu i przeniesienie ich w ty poza g這w. Pocz徠kowo wznosi nogi tylko do g鏎y. 鑿iczenie wykona 8-12 razy.

8. Le瞠nie ty貫m – ramiona w g鏎, sto造 zahaczone o przedmiot sta造 (tapczan, szafa) – wznos tu這wia do siadu, po czym sk這n w d馧. Nie ugina n鏬 w kolanach. 鑿iczenie wykona 6-12 razy.

9. Le瞠nie ty貫m, chwyt bioder - „鈍ieca” i w prz鏚 i w ty. Nogi wyprostowane. No篡ce 獞iczy przez 15-30 sekund.

10.Podskoki, co trzeci podskok, wyskok w g鏎 z podkurczeniem n鏬. 鑿iczenie powt鏎zy 6-10 razy (18-30 podskok闚).

11.Stan望 przy 軼ianie, stopy wysun望 g喚boko, wznosz帷 klatk piersiow i wci庵aj帷 jednocze郾ie brzuch.

Autor: Stanis豉w Zakrzewski - „Sport dla Wszystkich”, luty 1959, przygotowa Marcin Matczak, 7 stycznia 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Udany debiut, 1965 r.
Udany debiut, 1965 r.
Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE