Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4707573
os鏏.
Oni s z nami:
Moja codzienna gimnastyka. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
Gimnastyka uzupe軟ieniem kulturystyki



Trenuj帷y si這wo cz瘰to zapominaj jak wa積e s 獞iczenia bezprzyrz康owe. To w豉郾ie od nich powinni鄉y rozpoczyna swoj przygod z treningiem si這wym, gdy organizm pocz徠kuj帷ego nie jest absolutnie przystosowany do obci捫e, jakimi b璠ziemy go poddawa.

R闚nie podczas uprawiania 獞icze z ci篹arem nie wolno Nam rezygnowa z gimnastyki. Przygotowuje ona stawy, 軼i璕na do wzmo穎nej pracy, kt鏎a ich nie oszcz璠za. Od Nas samych zale篡, czy chcemy ulega kontuzjom – co prowadzi do stagnacji, czy te wolimy wykonywa p造nne i dynamiczne ruchy. Ka盥y sportowiec musi o tym bezwgl璠nie pami皻a. 鑿iczenia opisane w artykule Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Moja codzienna gimnastyka” (dzia „Porady”) maj charakter uniwersalny. Nadaj si dla ka盥ego. Skorzystaj z nich sportowcy wszystkich dyscyplin sportowych, jakie kiedykolwiek wymy郵ono. Same korzy軼i odnios te ludzie nigdy nie uprawiaj帷y 瘸dnego sportu. Mog potraktowa te 獞iczenia, jako poranna rozgrzewka przed kolejnym dniem pracy. A w jaki spos鏏 mo積a wykorzysta takie 獞iczenia w treningu si這wym? Raz jako poranna gimnastyka, dwa jako rozgrzewka przed treningiem si這wym, niekt鏎e elementy wple嗆 w przerwy miedzy seriami i zako鎍zy ca造 trening tymi samymi 獞iczeniami gimnastycznymi – by delikatnie wprowadzi organizm w stan wypoczynku.
A tym, kt鏎zy s niezadowoleni z niedoboru ruchu po takiej zaprawie – proponuj jeszcze kilkana軼ie minut przed snem – wykonanie ca貫go zestawu takich 獞icze. I co Wy na to?
Przedstawiony zestaw to 獞iczenia dla zaawansowanych. W kolejnych artyku豉ch z minicyklu „Gimnastyka uzupe軟ieniem kulturystyki” b璠ziemy prezentowa zestawy dla pocz徠kuj帷ych i 鈔edniozaawansowanych. Warto si porusza i to jak najwi璚ej!
Przeczytaj artyku pt. „Moja codzienna gimnastyka”.
Autor: Marcin Matczak, 7 stycznia 2009 r.



Moja codzienna gimnastyka: Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Spr鏏uj przerobi nasze 獞iczenia, a z pewno軼i tego nie po瘸逝jesz. Pami皻aj, 瞠 za kilka miesi璚y nadejdzie lato, a wraz z nim pla瘸. Chcesz na pla篡 dobrze wygl康a – 獞icz.

W poprzednim numerze podali鄉y 獞iczenia dla pocz徠kuj帷ych. Dzi dajemy dla zaawansowanych. 鑿iczenia wykonuj lu幡o, swobodnie w dobrze przewietrzonym pokoju. W czasie 獞icze oddychaj normalnie (nie wstrzymuj oddechu).

1. Postawa – wymachy ramion w prz鏚 i w g鏎 (軼i庵a 這patki). Co trzeci wymach wysok w g鏎 z odchyleniem n鏬 do ty逝. Kolana wyprostowane. Wykona 30 wymach闚 ramion (w tym 10 podskok闚).

2. Rozkrok, tu堯w rozlu幡iony – sk這n w d馧 i chwyt za nog w kostce, po czym przyci庵ni璚ie g這wy do uda. Nie ugina n鏬 w kolanach. 鑿iczenie powt鏎zy po 6 razy na ka盥 nog.

3. Rozkrok, chwyt karku – sk這ny tu這wia w lewo i prawo. W czasie sk這nu mi窷nie karku rozlu幡ione. Nie pochyla si do przodu. 鑿iczenie powt鏎zy 6 razy w ka盥 stron.

4. Z podporu (nie za豉mywa si w biodrach) – przej軼ie podskokiem do przysiadu podpartego. Kolana trzyma razem. (鑿iczenie powt鏎zy 8 – 12 razy w miar doskonalenia formy).

5. Le瞠nie przodem – chwyt za kostki i odchylanie tu這wia do ty逝. Sk這n powt鏎zy kilka razy. Przy odchylaniu tu這wia wdech, w momencie odpoczynku wydech.

6. Podp鏎 przodem – stopy wsparte na krze郵e – skurcze i wyprosty ramion. 鑿iczenie wykona 8-15 razy.

7. Le瞠nie ty貫m – ramiona wyci庵ni皻e w g鏎 – wznos n鏬 do pionu i przeniesienie ich w ty poza g這w. Pocz徠kowo wznosi nogi tylko do g鏎y. 鑿iczenie wykona 8-12 razy.

8. Le瞠nie ty貫m – ramiona w g鏎, sto造 zahaczone o przedmiot sta造 (tapczan, szafa) – wznos tu這wia do siadu, po czym sk這n w d馧. Nie ugina n鏬 w kolanach. 鑿iczenie wykona 6-12 razy.

9. Le瞠nie ty貫m, chwyt bioder - „鈍ieca” i w prz鏚 i w ty. Nogi wyprostowane. No篡ce 獞iczy przez 15-30 sekund.

10.Podskoki, co trzeci podskok, wyskok w g鏎 z podkurczeniem n鏬. 鑿iczenie powt鏎zy 6-10 razy (18-30 podskok闚).

11.Stan望 przy 軼ianie, stopy wysun望 g喚boko, wznosz帷 klatk piersiow i wci庵aj帷 jednocze郾ie brzuch.

Autor: Stanis豉w Zakrzewski - „Sport dla Wszystkich”, luty 1959, przygotowa Marcin Matczak, 7 stycznia 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Waldek, po wakacjach 2008 r.
Waldek, po wakacjach 2008 r.
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE