Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201030
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60. (cz.VI) barki
REWELACJA OSTATNIEGO ROKU – LARRY CIANCHETTA

Kulturysta ten w bardzo kr鏒kim czasie zdoby olbrzymi popularno嗆, gdy jego fotosy zacz窸y ukazywa si na ok豉dkach rozmaitych pism. Jest te naprawd wspaniale zbudowany i posiada – podobno – najpot篹niejsze barki. Cianchetta liczy zaledwie 22 lata. Ostatnio wci庵ni皻y zosta do filmu (film ameryka雟ki coraz cz窷ciej anga簑je kulturyst闚 do kreowania g堯wnych r鏊) i jest na dobrej drodze do zdobycia wielkiego rozg這su i ... milionowego maj徠ku. Cztery przesz這 lata musia pracowa nad sob, by sylwetk upodobni si do samego Steve Reevesa. Larry jest nawet tego samego wzrostu co Steve Reeves – „nowoczesny Sandow”. Larry Cianchetta jest uczniem Bena Weidera. Mimo to – nie my郵cie, 瞠 w pracy swej nie przechodzi okres闚 rozczarowa i za豉ma. Potrafi je jednak zawsze przezwyci篹y. Umia starannie analizowa (wraz z Weiderem) swe plany treningowe i wyci庵a odpowiednie wnioski. Mi璠zy innymi, gdy analizowa trening kulturystyczny swych koleg闚 stwierdzi, 瞠 mimo olbrzymiej ilo軼i podci庵ni耩 na dr捫ku i wyciskania sztangi wymiary najszerszego mi窷nia grzbietu i mi窷ni naramiennych u nich nie zmienia造 si. Wraz z Weiderem radzili, co robi, a wreszcie po licznych do鈍iadczeniach doszli do wniosku, 瞠 na rozw鎩 tych mi窷ni dobrze dzia豉j serie kombinowane, kt鏎e nazwali „Wide – Low Super Sets”. Przy tych seriach Cianchetta stosuje b. szeroki uchwyt, dodaj帷 na zako鎍zenie 3 serie podci庵ni耩 na dr捫ku z bardzo w御kiego uchwytu. Zmiana uchwytu powoduje, 瞠 w r騜ny spos鏏 oddzia造wuje si na mi窷nie i ich w堯kna (powierzchniowe i g喚bokie).

Trening Cianchetty na rozrost bark闚 (i rozwini璚ie „najszerszego mi窷nia grzbietu”) sk豉da si z dw鏂h serii 獞icze kombinowanych i 獞iczenia pojedy鎍zego. Oto one:

Seria kombinowana nr 1
1. Podci庵anie si na dr捫ku

Zwis nachwytem (uchwyt b. szeroki), wci庵amy powietrze, wypychamy klatk piersiow do przodu i energicznie podci庵amy si na ramionach tak, by g這wa posz豉 przed dr捫ek (jak na zdj璚iu 1). To jest pierwsze podci庵ni璚ie. Przy drugim – nie zmieniaj帷 uchwytu, podci庵amy si normalnie (broda do dr捫ka). Przy trzecim g這wa zn闚 do przodu, przy czwartym broda do dr捫ka itd.
Kto 8 takich ruch闚 wykonuje z 豉two軼i, przymocowuje do pasa odpowiednie obci捫enie. Larry podci庵a si w podany wy瞠j spos鏏 z obci捫eniem 25 kg. Po wykonaniu jednej serii ruch闚 (wskazane co najmniej 4-6 ruch闚) przechodzi si do drugiego 獞iczenia:

2. Wyciskanie sztangi zza karku
R闚nie i w tym 獞iczeniu wykonywanym ze sztang, stosuje si szeroki uchwyt. Po jednej serii z這穎nej z 6 ruch闚 przechodzi si do powt鏎zenia 1 serii (podci庵anie na dr捫ku). W sumie wykona nale篡 po 2 – 4 serie.

Seria kombinowana nr 2
1.W le瞠niu – przenoszenie ramion obci捫onych sztang w prz鏚 i w ty規 czasie 獞iczenia ramiona w 這kciach wyprostowane. Po wykonaniu jednej serii z這穎nej z 10 – 12 ruch闚 przechodzi si do wykonania serii ruch闚 drugiego 獞iczenia:

2.Wznosy ramion bokiem do poziomu
W d這niach sztangielki podchwytem. Ramiona opuszczone w d馧 i skrzy穎wane, po czym wznosimy je w bok. 鑿iczenie powt鏎zy 5 do 6 razy z takim obci捫eniem, 瞠 ostatnie ruchy s ju „oszukane” (wykonanie z lekk pomoc n鏬 i bioder). Po kr鏒kim odpoczynku powtarza si seri 1, nast瘼nie bezpo鈔ednio seri 2. Serie te - po odpoczynku – powtarzamy jeszcze trzeci raz.

鑿iczenie pojedyncze
Ostatnim 獞iczeniem tego programu jest podci庵anie si na dr捫ku przy b. w御kim uchwycie (podchwyt). 鑿iczenie to wykonuje si bez obci捫enia, ale znaczn ilo嗆 razy. Tak d逝go – jak tylko si da. I to w trzech seriach. Po ka盥ej serii – rzecz jasna – odpoczynek czynny do uregulowania oddechu. Tak si przedstawia „tajemnica” szerokich bark闚. Spr鏏ujcie...
Z pewno軼i i Wam pomo瞠.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski „Sport dla Wszystkich” nr 4 / 1961. Przygotowa: Marcin Matczak, 10 stycznia 2009
r.
JAK WYPRACOWA MI呇NIE OBR犴ZY BARKOWEJ?

Podajemy dwa zestawy 獞icze specjalnych:
Hargitaya...

1) Wyciskanie sztangi u這穎nej na barkach i karku (poza g這w)

2) Rozkrok, nogi w kolanach wyprostowane – unoszenie sztangi samym wyprostem tu這wia (ramiona ca造 czas wyprostowane)

3) Siad rozkroczny na 豉weczce, ramiona w bok (ugi皻e w 這kciach) – wznosy ramion w g鏎 i powr鏒 do pozycji wyj軼iowej (獞iczy sztangielkami, hantlami lub tp.)

4) Siad rozkroczny na 豉weczce – wyciskanie sztangi spoza g這wy

5) W niewielkim rozkroku – podci庵anie sztangi do klatki piersiowej przez ugi璚ie ramion w 這kciach

...i Lynn Lymana

1) Wyciskanie sztangi obur帷z

2) Unoszenie ramion bokiem do poziomu (sztangielki)

3) W rozkroku opad w prz鏚 (za豉manie w biodrach pod k徠em prostym) – unoszenie ramion w bok (sztangielki, hantle)

4) Wyciskanie sztangielek naprzemianr帷z.

5) Podci庵anie sztangi do klatki piersiowej (tu堯w prosty) – uchwyt w御ki

Autor: Stanis豉w Zakrzewski, „Si豉, sprawno嗆, pi瘯no”, 1961. Przygotowa: Marcin Matczak, 10 stycznia 2009 r.








Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Ostatnie zdj璚ie Mariana Glinki
Ostatnie zdj璚ie Mariana Glinki
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE