Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
5630084
os鏏.
Oni s z nami:
Atletyczne barki - szerokie, masywna i silne. Autor: Marcin Matczak

Na zdj璚iu: Mike Mentzner i Robby Robinson
Z cyklu: ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 LAT 50. I 60. ( CZ. VI ) BARKI

Kontynuujemy nasz cykl „Ulubione 獞iczenia mistrz闚”. Dzi pora na barki, kt鏎e je郵i s szerokie i na dodatek silne – staj si marzeniem wielu 獞icz帷ych. Mi窷niom obr璚zy barkowej po鈍i璚amy cz瘰to du穎 uwagi, ale nie zawsze zainwestowana praca owocuje proporcjonalnym do efektem, czyli zyskiem masy mi窷ni naramiennych. S to tzw. oporne mi窷nie i ci篹ko znale潭 w豉軼iw recept. Klucz tkwi w odpowiednio dobranych 獞iczeniach. Jak wiemy mi瘰ie naramienny dzieli si na trzy aktony – przedni, boczny i tylni. Tylko praca nad ka盥ym z tych rejon闚 prowadzi do sukcesu.


Przednie aktony dobrze widoczne i 豉twe do rozwini璚ia – prze獞iczymy stosuj帷 ka盥y rodzaj wyciskania (r闚nie i te na 豉wce, kt鏎ego u篡wamy do rozwini璚ia mi窷ni piersiowych). Przednia cz窷 mi窷nia naramiennego jest jednak niewielkich rozmiar闚, zatem w spos鏏 widoczny nie zbuduje pot篹nych bark闚. Wznosy boczne wyprostowanych r彗 lub lekko ugi皻ych (ale nie za bardzo – bo prac przejmuje wtedy biceps, a nie o to przecie chodzi!) z obci捫eniem uwypukl cz窷 鈔odkow (boczn) i tym samym wp造n na szeroko嗆 bark闚. Ale najbardziej istotnym dla rozmiaru bark闚 jest akton tylny. Wielokrotnie zaniedbywany przez wi瘯szo嗆 獞icz帷ych, bo 獞iczenie jest trudne i sprawia k這poty. Nale篡 zatem zmniejszy ci篹ar sztangielek, kt鏎e b璠ziemy unosi bokiem do g鏎y, ale w opadzie tu這wia! (na tym polega trudno嗆, bo pozycja jest wybitnie niewygodna). Tylne aktony anga穎wane s r闚nie podczas podci庵a sztangi w opadzie do klatki piersiowej (ci篹sza wersja popularnego wios這wania na mi瘰ie najszerszy grzbietu).

Do mi窷ni obr璚zy barkowej zaliczamy te inny mi瘰ie – czworoboczny, znajduj帷ych si w g鏎nej cz窷ci plec闚. Ze wzgl璠u na jego charakterystyczn lokalizacj – potocznie nazywany jest mi窷niem kapturowym. Do jego rozwini璚ia u篡wamy ruch闚 z obci捫eniem, polegaj帷ych na podci庵aniu r彗 wzd逝 tu這wia (podci庵anie sztangi do brody w御kim uchwytem, czy kr捫enia barkami z obci捫eniem – tzw. szrugsy). Kto ma s豉bo rozwini皻y mi瘰ie kapturowy powinien zastosowa takie 獞iczenia.

Podkre郵am bardzo wa積y fakt. Nie nale篡 stosowa zbyt cz瘰to, ani te zbyt du瞠go obci捫enia, bo „kaptur” poszerzy si i tym samym optycznie zw篹y barki. Ju Steve Reeves zwraca na to uwag. „Byczy” kark wygl康a brzydko, zw篹a barki i daje wra瞠nie oci篹a貫j sylwetki. Sp鎩rzcie na dawnych mistrz闚 i dzisiejszych. Widzicie r騜nic? Na ten fakt zwraca w豉郾ie uwag Reeves i to ponad p馧 wieku temu. Dzisiejsi mistrzowie „rozkroku i przykucania” o tym zapomnieli. Prawdopodobnie dzi瘯i nadmiarze nielegalnych 鈔odk闚, kt鏎e spo篡waj ka盥ego dnia. Koks wy陰cza przecie my郵enie. Zostawmy ten w徠ek i opracujmy w豉sny zestaw 獞icze mi窷ni obr璚zy barkowej. Z pomoc niech przyjdzie Nam artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Jak wypracowa mi窷nie obr璚zy barkowej”, kt鏎y polecam przeczyta w dziale „Porady”. 鑿iczenia prezentuj Mickey Hargitay i Lynn Lymann. Tym, kt鏎ych nie zadowoli lektura tego artyku逝 zadedykuj, r闚nie inny pt. „Rewelacja ostatniego roku – Larry Cianchetta” (dzia „Porady”), napisany r闚nie przez Ojca Polskiej Kulturystyki. Cianchetta prezentuje bardzo zaawansowany trening – metod serii 陰czonych. Nie polecam go zatem s豉bo zaawansowanym atletom. To ju „wy窺za szko豉 jazdy”. Ale warto si z t metod zapozna, chocia瘺y w teorii. Czy teraz czujecie ju impuls pobudzaj帷y Was do walki z w豉snym cia貫m? Zatem do boju Wojownicy, bo ka盥y Gladiator musi mie solidne barki!
Autor: Marcin Matczak, 10 stycznia 2009 r.


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Po瞠gnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia r闚now...
安i皻o Niepodleg...
Flesz
Rysunek
Rysunek
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE