Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4396482
osób.
Oni są z nami:
Gubienie wagi w sposób zdrowy. Autor: S.D.

Rys. Jerzy Jankiewicz

Nie prowadzi się u nas takiej statystyki, która by pokazywała, ile tysięcy, a z pewnością i setek tysięcy osób ma znaczną nadwagę w postaci zwałów tłuszczu lub … zarysowującego się brzucha w sposób bardzo wyraźny. Nie notuje się u nas nigdzie, ile osób przedwcześnie starzeje się lub traci zdrowie z powodu nadmiernego otłuszczenia. Jedno jest pewne, że podobnie, jak w wielu krajach również i w Polsce, jest to „choroba” powszechna.

A jednak w wielu przypadkach można ją zwalczyć w prosty sposób, stosując systematycznie powtarzany trucht. Żadna „dieta cud” nie jest w stanie zrobić tyle dobrego, co właśnie odpowiednie ćwiczenia.

Dla kulturystów, nawet rekreacyjnych – sprawa ta nabiera szczególnego znaczenia. Nawet podściółka tłuszczowa powinna być wyeliminowana, by mięśnie nabrały pięknego wyrazu, były „elastyczniejsze”.

Na pierwszym miejscu trzeba postawić marsz i bieg. Do pracy trzeba przejść pieszo lub – przy większej odległości – korzystać z roweru. Młodszym – a nawet osobom starszym, ale w bardzo łagodnej formie – zalecam biegi terenowe, leśne lub marszobiegi, które można przeprowadzać raz lub dwa razy w tygodniu.

Ćwiczeniem, które będziemy stosować codziennie, a które wpływa na stratę nadwagi, jest częste chodzenie po schodach. Bardo otyłym zalecamy jednak wielką ostrożność. Dawkowanie ilości schodów, jak i tempo jest tu konieczne.. Starać się chodzić po schodach bardzo luźno, swobodnie, sprężyście.

Na odchudzanie świetnie działają ćwiczenia siłowe, ale wykonywane w szybkim tempie ( lekkim obciążeniem i w długich seriach, bez dłuższych przerw wypoczynkowych. Oczywiście, że tu wysiłek musi być odpowiednio regulowany i stopniowany. Jakiegokolwiek schematu nie sposób tu podać. Zależeć on będzie od usprawnienia, wieku i zdrowia ćwiczącego, od przygotowania i działania jego układu krążenia.
Odchudzanie samą tylko dietą – a nie ćwiczeniami prowadzi do tworzenia się brzydkiej, obwisłej skóry, zwłaszcza wówczas, gdy traci się na wadze 10-15 kg lub więcej. Ciągły ruch jest więc konieczny.

Kulturystyczna dieta odchudzająca powinna w pewnym stopniu ograniczyć ilości spożywanych tłuszczów, masła, a do minimum cukier, ciastka, słodycze, napoje słodzone. Należy wówczas spożywać wtedy m.in. dużo warzyw, owoców, jeść ryby i ser, pić jogurt, zsiadłe mleko itd.
Unikać używania wszelkich farmaceutycznych środków na obniżenie wagi, bo może okazać się niebezpieczne, jeśli ich stosowaniem nie kieruje lekarz.
SD

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Zwykłe Życie. 2013
Zwykłe Życie. 2013
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE