Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5875682
osób.
Oni są z nami:
Mało znane skuteczne ćwiczenia. Autor:Henryk Jasiak

(Na zdjęciu Larry Scott z "Jugoslovenski casopism Herkules")

Czołowi kulturyści lat 60. Często stosowali dla rozwinięcia poszczególnych mięśni oryginalne, stosunkowo mało znane ćwiczenia. A że są one skuteczne – świadczą wyniki. Chcemy podać kilka takich ćwiczeń, które każdy z was może z powodzeniem wprowadzić do swego programu treningowego.

Ulubionym ćwiczeniem sławnego Steve Reevesa, dzięki któremu tracił tendencję do garbienia się i wspaniale uwypuklił klatkę piersiową, było przenoszenie oburącz sztangielki (może być odważnik) w leżeniu tyłem. Ćwiczenie to wykonuje się w sposób, że kładziemy się plecami poprzecznie na poziomej ławce tak, aby głowa zwisała poza jej krawędź, a nogi wspieramy o podłoże. W tej pozycji wykonujemy obszerne wznosy i opusty sztangielki oburącz.

Irvin Koszewski, Amerykanin polskiego pochodzenie, słynął ze wspaniale rozwiniętych mięśni brzucha. Ale oryginalne ćwiczenie wymyślili na mięsnie nóg. Brał partnera na barki i chodził z nim po schodach, w górę i w dół. Wchodząc na schody należy stawiać stopy na palcach, równolegle, nieco na zewnątrz lub do wewnątrz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale również łydki.

Reg Park, (tytan światowej kulturystyki - przyp. J.W.) wypracował sobie imponujące mięśnie grzbietu i barków. Stosował w tym celu następujące ćwiczenia:
1. Wznosy ramion bokiem w górę w leżeniu przodem na poziomej ławce: ramiona trzeba unosić jak najwyżej odchylając jednocześnie głowę do tyłu ( na początek radzimy zastosować hantle).
2. W pozycji stojącej, jedna ręką trzymając się drabinek lub opierając się o ścianę – zataczanie obszernych kół drugim ramieniem obciążonym hantlem lub sztangielką.

Vincenty Gironda, kulturysta o znakomitej rzeźbie mięśni brzucha stasował ćwiczenie polegające na pól wznosie tułowia z równoczesnym podciąganiem kolan do klatki piersiowej, ( na której trzymał dodatkowe hantle). Po tym ruchu następuje wyprost nóg i powrót do pozycji leżącej, ale bez rozluźniania mięśni.

Dawny mistrz Mickey Hargitay dla rozwinięcia mięsni ud ( a szczególnie czworogłowych stosował półprzysiady ze sztangą na barkach w szerokim rozkroku z palcami stóp skierowanymi na zewnątrz. Ćwiczenie to powtarzał w 6-8 seriach po 10-12 ruchów.

Słynny Larry Scott wprowadził do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych ćwiczeń na rozwój poszczególnych mięśni. Jedno z nich to zwykłe wyciskanie sztangielek (odważników) w pozycji stojącej. Wykonywał on je jednak w ten sposób, że unosząc sztangielki w górę prostował całkowicie ramiona, opuszczając je w wolnym tempie nie dotykał barków, jak to się zwykle robi, lecz zaczynał następne powtórzenie.
Ze zbioru Henryka Jasiaka (+2008), przygotował Jan Włodarek, 31 stycznia 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
Kowno, 1970 r.
Kowno, 1970 r.
SŁAWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE