Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4201021
osób.
Oni są z nami:
Mało znane skuteczne ćwiczenia. Autor:Henryk Jasiak

(Na zdjęciu Larry Scott z "Jugoslovenski casopism Herkules")

Czołowi kulturyści lat 60. Często stosowali dla rozwinięcia poszczególnych mięśni oryginalne, stosunkowo mało znane ćwiczenia. A że są one skuteczne – świadczą wyniki. Chcemy podać kilka takich ćwiczeń, które każdy z was może z powodzeniem wprowadzić do swego programu treningowego.

Ulubionym ćwiczeniem sławnego Steve Reevesa, dzięki któremu tracił tendencję do garbienia się i wspaniale uwypuklił klatkę piersiową, było przenoszenie oburącz sztangielki (może być odważnik) w leżeniu tyłem. Ćwiczenie to wykonuje się w sposób, że kładziemy się plecami poprzecznie na poziomej ławce tak, aby głowa zwisała poza jej krawędź, a nogi wspieramy o podłoże. W tej pozycji wykonujemy obszerne wznosy i opusty sztangielki oburącz.

Irvin Koszewski, Amerykanin polskiego pochodzenie, słynął ze wspaniale rozwiniętych mięśni brzucha. Ale oryginalne ćwiczenie wymyślili na mięsnie nóg. Brał partnera na barki i chodził z nim po schodach, w górę i w dół. Wchodząc na schody należy stawiać stopy na palcach, równolegle, nieco na zewnątrz lub do wewnątrz. Rozwijamy wtedy nie tylko uda, ale również łydki.

Reg Park, (tytan światowej kulturystyki - przyp. J.W.) wypracował sobie imponujące mięśnie grzbietu i barków. Stosował w tym celu następujące ćwiczenia:
1. Wznosy ramion bokiem w górę w leżeniu przodem na poziomej ławce: ramiona trzeba unosić jak najwyżej odchylając jednocześnie głowę do tyłu ( na początek radzimy zastosować hantle).
2. W pozycji stojącej, jedna ręką trzymając się drabinek lub opierając się o ścianę – zataczanie obszernych kół drugim ramieniem obciążonym hantlem lub sztangielką.

Vincenty Gironda, kulturysta o znakomitej rzeźbie mięśni brzucha stasował ćwiczenie polegające na pól wznosie tułowia z równoczesnym podciąganiem kolan do klatki piersiowej, ( na której trzymał dodatkowe hantle). Po tym ruchu następuje wyprost nóg i powrót do pozycji leżącej, ale bez rozluźniania mięśni.

Dawny mistrz Mickey Hargitay dla rozwinięcia mięsni ud ( a szczególnie czworogłowych stosował półprzysiady ze sztangą na barkach w szerokim rozkroku z palcami stóp skierowanymi na zewnątrz. Ćwiczenie to powtarzał w 6-8 seriach po 10-12 ruchów.

Słynny Larry Scott wprowadził do swego treningu szereg oryginalnych i skutecznych ćwiczeń na rozwój poszczególnych mięśni. Jedno z nich to zwykłe wyciskanie sztangielek (odważników) w pozycji stojącej. Wykonywał on je jednak w ten sposób, że unosząc sztangielki w górę prostował całkowicie ramiona, opuszczając je w wolnym tempie nie dotykał barków, jak to się zwykle robi, lecz zaczynał następne powtórzenie.
Ze zbioru Henryka Jasiaka (+2008), przygotował Jan Włodarek, 31 stycznia 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Alfred Chodakowski (2005 r.)
Alfred Chodakowski (2005 r.)
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE