Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
6468264
osób.
Oni są z nami:
Uh... i znów ten Brzuch. Autor: Marcin Matczak

Na zdjęciu Zabo Koszewski w wieku 46 l. (fot. z "Strength and Health" 1968 r.)

Zima w tym roku nie typowa, choć pewnie jeszcze przyjdzie Nam zacierać z zimna ręce i stąpać po skrzypiącym śniegu. Ale nadejdzie wreszcie czas, gdy on ustąpi. Wydłuży się dzień, a powietrze stanie się czystsze i temperatury nakażą Nam wreszcie zrzucenie czapek, kurtek, niebawem, także koszul i sweterków. Ujrzymy wtedy swoje sporawe brzuszki przykryte jedynie T-Shirtem...I nastanie wtedy lament i narzekanie – „ale się utuczyłem...popuściło się pasa...” itp.

O brzuch trzeba dbać przez okrągły rok. Nie wolno się „rozpuszczać”, bo potem sukces (szczupła talia) graniczy z cudem. Na temat pozbywania się tkanki tłuszczowej napisano już chyba wszystko. Jedno jest pewne. Należy robić to stopniowo, nigdy zaś gwałtownie. A to wymaga czasu. Mamy koniec stycznia, więc należałoby rozpocząć swoje przygotowanie do lata. Do tego celu droga jest trudna – a właściwa powinna polegać na połączeniu kilku elementów w jedną całość. Dieta (nie objadamy się), trening całego ciała (Full Body), dodatkowe ćwiczenia aerobowe (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, chodzenie po schodach, itp.) – które dzięki intensywnej pracy serca spalają tłuszcz w całym ciele.
I ten ostatni element to trening mięśni brzucha. Mięśnie brzucha spełniają bardzo ważną rolę i to nie tylko estetyczną. Podpierają kręgosłup, podciągają nogi i uczestniczą w skłonach tułowia. Głębokie mięśnie brzucha biorą udział również w każdym ruchu...ręką, o czym mało kto pamięta..

Bardzo dużo ostatnio piszemy o brzuchu. Dodam zatem swoje trzy grosze i polecę przeczytanie artykułu z cyklu „Ulubione ćwiczenia mistrzów – cz. VII (brzuch)”. Stanisław Zakrzewski przedstawia tu trening dwóch znanych kulturystów – Lynn’a Lymana i Boba Walkera. Obaj prezentują bardzo wysoki poziom umięśnienia, a ich trening jest bardzo trudny. Niemalże niewykonalny. Lymann wykonywał np. 100 podciągnięć kolan do brzucha siedząc i to w 4 seriach! Bob Walker wybrał inną metodę. Koncentrował się na umiarkowanej liczbie powtórzeń (max. 40), ale za to wykonywał bardzo obszerne ruchy i dość trudne ćwiczenia. Jak widać obie metody były w ich przypadku skuteczne. Warto się z nimi zapoznać. Jest w dziale PORADY.
Autor: Marcin Matczak, 1 lutego 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
Michael Filipowicz na wojnie, 2004 r.
Michael Filipowicz na wojnie, 2004 r.
SŁAWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE