Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202485
osób.
Oni są z nami:
Uh... i znów ten Brzuch. Autor: Marcin Matczak

Na zdjęciu Zabo Koszewski w wieku 46 l. (fot. z "Strength and Health" 1968 r.)

Zima w tym roku nie typowa, choć pewnie jeszcze przyjdzie Nam zacierać z zimna ręce i stąpać po skrzypiącym śniegu. Ale nadejdzie wreszcie czas, gdy on ustąpi. Wydłuży się dzień, a powietrze stanie się czystsze i temperatury nakażą Nam wreszcie zrzucenie czapek, kurtek, niebawem, także koszul i sweterków. Ujrzymy wtedy swoje sporawe brzuszki przykryte jedynie T-Shirtem...I nastanie wtedy lament i narzekanie – „ale się utuczyłem...popuściło się pasa...” itp.

O brzuch trzeba dbać przez okrągły rok. Nie wolno się „rozpuszczać”, bo potem sukces (szczupła talia) graniczy z cudem. Na temat pozbywania się tkanki tłuszczowej napisano już chyba wszystko. Jedno jest pewne. Należy robić to stopniowo, nigdy zaś gwałtownie. A to wymaga czasu. Mamy koniec stycznia, więc należałoby rozpocząć swoje przygotowanie do lata. Do tego celu droga jest trudna – a właściwa powinna polegać na połączeniu kilku elementów w jedną całość. Dieta (nie objadamy się), trening całego ciała (Full Body), dodatkowe ćwiczenia aerobowe (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, chodzenie po schodach, itp.) – które dzięki intensywnej pracy serca spalają tłuszcz w całym ciele.
I ten ostatni element to trening mięśni brzucha. Mięśnie brzucha spełniają bardzo ważną rolę i to nie tylko estetyczną. Podpierają kręgosłup, podciągają nogi i uczestniczą w skłonach tułowia. Głębokie mięśnie brzucha biorą udział również w każdym ruchu...ręką, o czym mało kto pamięta..

Bardzo dużo ostatnio piszemy o brzuchu. Dodam zatem swoje trzy grosze i polecę przeczytanie artykułu z cyklu „Ulubione ćwiczenia mistrzów – cz. VII (brzuch)”. Stanisław Zakrzewski przedstawia tu trening dwóch znanych kulturystów – Lynn’a Lymana i Boba Walkera. Obaj prezentują bardzo wysoki poziom umięśnienia, a ich trening jest bardzo trudny. Niemalże niewykonalny. Lymann wykonywał np. 100 podciągnięć kolan do brzucha siedząc i to w 4 seriach! Bob Walker wybrał inną metodę. Koncentrował się na umiarkowanej liczbie powtórzeń (max. 40), ale za to wykonywał bardzo obszerne ruchy i dość trudne ćwiczenia. Jak widać obie metody były w ich przypadku skuteczne. Warto się z nimi zapoznać. Jest w dziale PORADY.
Autor: Marcin Matczak, 1 lutego 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
W Studio Fitness "U Kryńskiego", 2009 r.
W Studio Fitness "U Kryńskiego", 2009 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE