Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303827
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50 i 60. Cz. VIII – Brzuch. Autor: Marcin Matczak
Powoli zbli瘸my si do ko鎍a naszego cyklu artyku堯w – pod tytu貫m „Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60.”. Do om闚ienia pozosta造 nam jeszcze dwie grupy mi窷ni – mi窷nie ramion (z podzia貫m na biceps i triceps) oraz mi窷nie karku. Dzi przeanalizujemy 獞iczenia na biceps.

M這dzi nie maj帷ych poj璚ia o kulturystyce s bezgranicznie zafascynowani tylko jednym mi窷niem – kt鏎ym jest dwug這wy ramienia. Nie do ko鎍a jest to s逝szne, o czym wielokrotnie wspominali鄉y. Ale dzi w drodze wyj徠ku – ku uciesze raczkuj帷ych adept闚 kulturystyki, co napiszemy o tym najpopularniejszym mi窷niu. To mi瘰ie zginaj帷y 這kie i unosz帷y przedrami. Anatomicznie dzieli si na dwie g這wy – kr鏒k po zewn皻rznej stronie i d逝g od strony wewn皻rznej. To jeszcze nie wszystko, bowiem wi瘯szo嗆 „paker闚” zapomina o istnieniu mi窷nia ramiennego, kt鏎y znajduje si pod spodem bicepsu. To w豉郾ie od wielko軼i mi窷nia ramiennego zale篡 tak瞠 wielko嗆 bicepsu i jego wypuk這嗆. Kto ma du瞠 wkl窷ni璚ie po zewn皻rznej stronie 這kcia – ten w豉郾ie powinien rozwija mi瘰ie ramienny, kt鏎y niejako „wypchnie” biceps, ku g鏎ze daj帷 wra瞠nie „szczytu”. Mi瘰ie ramienny optycznie przed逝瘸 biceps. Do jego rozwini璚ia nale篡 u篡wa 獞icze w niepe軟ym zakresie ruchu – gdy bierze on udzia tylko w pewnej fazie zginania 這kcia. Oryginalnym przyk豉dem 獞iczenia na mi瘰ie ramienny mo瞠 by tzw. 獞iczenie „21”przerabiane przez zaawansowanych zapale鎍闚, kt鏎zy ju nie maj szansy na sukces w innej dyscyplinie sportowej. To 獞iczenie wykonuj seri z這穎n z 21 ruch闚 – przy czym 7 ruch闚 wykonuj do po這wy, 7 ruch闚 od po這wy do ko鎍a, a 7 ruch闚 w pe軟ej fazie).
Takiego 獞iczenie pocz徠kuj帷y powinni i unika ze wzgl璠闚..dydaktycznych. Podczas rozpocz璚ia przygody z kulturystyk uczymy si wykonywania ruch闚, wi璚 wszystkie ruchy koniecznie nale篡 wykonywa w pe軟ym zakresie, czyli mi窷nie s rozci庵ane maksymalnie.. Systematyczne powtarzanie czynno軼i uczy dok豉dno軼i, pod鈍iadomie czynno軼i te wchodz „w krew”. A My przecie nie chcemy uczy si b喚dnie...bo to prowadzi nie tylko do kontuzji! Co to za sportowiec z przykurczonymi mi窷niami, on raczej jest u這mny ruchowo.

Zapraszaj帷 do lektury poni窺zego artyku逝 z ksi捫ki Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Biceps – szczyt marze”, w kt鏎ym ostatnie pi耩 獞icze zestawu pochodzi z repertuaru s造nnego Mickey Hargitaya, kt鏎ego treningi na mi窷nie klatki piersiowej i bark闚 wcze郾iej tu opisywali鄉y, dodam tylko, 瞠 aby zbudowa atletyczne ramiona nale篡 獞iczy nie tylko biceps, kt鏎y sw obj皻o軼i „wype軟ia” tylko 1/3 masy mi窷niowej ramienia, ale i triceps, o sposobie 獞icze napisz niebawem. nast瘼nym artykule.
Autor: Marcin Matczak, 24 lutego 2009 r.

BICEPS – SZCZYT MARZE
Kto chce zaimponowa si陰, ten napina mi窷nie ramienia i demonstruje biceps. Si豉cze i atleci dobrze, o tym wiedz, 瞠 si豉 to nie imponuj帷e bicepsy, 瞠 wa積iejszy jest silny „krzy” i mi窷nie n鏬. Ale szerokie rzesze nowicjuszy pozostaj nadal wierne bicepsowi. Im to dedykujemy do wyboru nast瘼uj帷e 獞iczenia:


1) uginanie i wyprosty ramienia poza g這w, ci庵n帷 gum lub spr篹yn albo te trzymaj帷 w d這ni ci篹arki (odwa積ik, sztangielk) za g這wic,

2) skurcze i wyprosty ramienia u這穎nego na pochylni ( np. opartej o sko郾 laweczk),

3) w p馧przysiadzie skurcze i wyprosty ramienia obci捫onego sztangielk,

4) w siadzie rozkrocznym, d這 wolna wsparta na udzie, skurcz ramienia obci捫onego sztangielk,

5) to samo lecz stoj帷 w rozkroku

6) w siadzie rozkrocznym, ramiona ugi皻e pod k徠em prostym, obci捫one sztangielkami – wyprost ramion w bok do poziomu i powrotny skurcz

7) ta sama pozycja lecz wyprost ramion w g鏎

8) w staniu rozkrocznym unoszenie sztangi przez skurcz ramion przodem,

9) w siadzie na 豉weczce unoszenie i opuszczanie sztangi ruchem r彗 w stawach 這kciowych.

Pi耩 ostatnich 獞icze pochodzi z repertuaru M. Hargitaya i w ni瞠j podanym 廝鏚l jest zobrazowane zdj璚iem.
(毒鏚這: „Jak sta si silnym i sprawnym”, autor: Stanis豉w Zakrzewski, Warszawa, 1961. Wybra: Marcin Matczak 24 lutego 2009 r.).
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Obraz
Obraz
GALERIA PRAC WOJTKA SIUDMAKA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE