Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4202391
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50 i 60. Cz. VIII – Brzuch. Autor: Marcin Matczak
Powoli zbli瘸my si do ko鎍a naszego cyklu artyku堯w – pod tytu貫m „Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60.”. Do om闚ienia pozosta造 nam jeszcze dwie grupy mi窷ni – mi窷nie ramion (z podzia貫m na biceps i triceps) oraz mi窷nie karku. Dzi przeanalizujemy 獞iczenia na biceps.

M這dzi nie maj帷ych poj璚ia o kulturystyce s bezgranicznie zafascynowani tylko jednym mi窷niem – kt鏎ym jest dwug這wy ramienia. Nie do ko鎍a jest to s逝szne, o czym wielokrotnie wspominali鄉y. Ale dzi w drodze wyj徠ku – ku uciesze raczkuj帷ych adept闚 kulturystyki, co napiszemy o tym najpopularniejszym mi窷niu. To mi瘰ie zginaj帷y 這kie i unosz帷y przedrami. Anatomicznie dzieli si na dwie g這wy – kr鏒k po zewn皻rznej stronie i d逝g od strony wewn皻rznej. To jeszcze nie wszystko, bowiem wi瘯szo嗆 „paker闚” zapomina o istnieniu mi窷nia ramiennego, kt鏎y znajduje si pod spodem bicepsu. To w豉郾ie od wielko軼i mi窷nia ramiennego zale篡 tak瞠 wielko嗆 bicepsu i jego wypuk這嗆. Kto ma du瞠 wkl窷ni璚ie po zewn皻rznej stronie 這kcia – ten w豉郾ie powinien rozwija mi瘰ie ramienny, kt鏎y niejako „wypchnie” biceps, ku g鏎ze daj帷 wra瞠nie „szczytu”. Mi瘰ie ramienny optycznie przed逝瘸 biceps. Do jego rozwini璚ia nale篡 u篡wa 獞icze w niepe軟ym zakresie ruchu – gdy bierze on udzia tylko w pewnej fazie zginania 這kcia. Oryginalnym przyk豉dem 獞iczenia na mi瘰ie ramienny mo瞠 by tzw. 獞iczenie „21”przerabiane przez zaawansowanych zapale鎍闚, kt鏎zy ju nie maj szansy na sukces w innej dyscyplinie sportowej. To 獞iczenie wykonuj seri z這穎n z 21 ruch闚 – przy czym 7 ruch闚 wykonuj do po這wy, 7 ruch闚 od po這wy do ko鎍a, a 7 ruch闚 w pe軟ej fazie).
Takiego 獞iczenie pocz徠kuj帷y powinni i unika ze wzgl璠闚..dydaktycznych. Podczas rozpocz璚ia przygody z kulturystyk uczymy si wykonywania ruch闚, wi璚 wszystkie ruchy koniecznie nale篡 wykonywa w pe軟ym zakresie, czyli mi窷nie s rozci庵ane maksymalnie.. Systematyczne powtarzanie czynno軼i uczy dok豉dno軼i, pod鈍iadomie czynno軼i te wchodz „w krew”. A My przecie nie chcemy uczy si b喚dnie...bo to prowadzi nie tylko do kontuzji! Co to za sportowiec z przykurczonymi mi窷niami, on raczej jest u這mny ruchowo.

Zapraszaj帷 do lektury poni窺zego artyku逝 z ksi捫ki Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Biceps – szczyt marze”, w kt鏎ym ostatnie pi耩 獞icze zestawu pochodzi z repertuaru s造nnego Mickey Hargitaya, kt鏎ego treningi na mi窷nie klatki piersiowej i bark闚 wcze郾iej tu opisywali鄉y, dodam tylko, 瞠 aby zbudowa atletyczne ramiona nale篡 獞iczy nie tylko biceps, kt鏎y sw obj皻o軼i „wype軟ia” tylko 1/3 masy mi窷niowej ramienia, ale i triceps, o sposobie 獞icze napisz niebawem. nast瘼nym artykule.
Autor: Marcin Matczak, 24 lutego 2009 r.

BICEPS – SZCZYT MARZE
Kto chce zaimponowa si陰, ten napina mi窷nie ramienia i demonstruje biceps. Si豉cze i atleci dobrze, o tym wiedz, 瞠 si豉 to nie imponuj帷e bicepsy, 瞠 wa積iejszy jest silny „krzy” i mi窷nie n鏬. Ale szerokie rzesze nowicjuszy pozostaj nadal wierne bicepsowi. Im to dedykujemy do wyboru nast瘼uj帷e 獞iczenia:


1) uginanie i wyprosty ramienia poza g這w, ci庵n帷 gum lub spr篹yn albo te trzymaj帷 w d這ni ci篹arki (odwa積ik, sztangielk) za g這wic,

2) skurcze i wyprosty ramienia u這穎nego na pochylni ( np. opartej o sko郾 laweczk),

3) w p馧przysiadzie skurcze i wyprosty ramienia obci捫onego sztangielk,

4) w siadzie rozkrocznym, d這 wolna wsparta na udzie, skurcz ramienia obci捫onego sztangielk,

5) to samo lecz stoj帷 w rozkroku

6) w siadzie rozkrocznym, ramiona ugi皻e pod k徠em prostym, obci捫one sztangielkami – wyprost ramion w bok do poziomu i powrotny skurcz

7) ta sama pozycja lecz wyprost ramion w g鏎

8) w staniu rozkrocznym unoszenie sztangi przez skurcz ramion przodem,

9) w siadzie na 豉weczce unoszenie i opuszczanie sztangi ruchem r彗 w stawach 這kciowych.

Pi耩 ostatnich 獞icze pochodzi z repertuaru M. Hargitaya i w ni瞠j podanym 廝鏚l jest zobrazowane zdj璚iem.
(毒鏚這: „Jak sta si silnym i sprawnym”, autor: Stanis豉w Zakrzewski, Warszawa, 1961. Wybra: Marcin Matczak 24 lutego 2009 r.).
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Popisy gimnastyczne, 1968 r.
Popisy gimnastyczne, 1968 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE