Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4208934
osób.
Oni są z nami:
Na Forum Młodych. Autor: Marcin Matczak
Nowa prezentacja programu treningowego!

25 lutego 2009 r. wystartowała Nowa Prezentacja programu treningowego.
Program, prezentuje Mateuusz1991. Recenzentem i prowadzącym Dyskusję jest Marmat. Tradycyjnie Przezentacja potrwa 3 pełne tygodnie (21 dni) do 18 marca. Zapraszamy do aktywnego udziału w Dyskusji!

Podczas ostatniej, bardzo interesującej Prezentacji pojawiły się następujące wypowiedzi:


- Marmat napisał: „Jak wygląda u Pana wykonywanie pojedyńczej serii?(...)”
- Piotrowski napisał: „(...) faza W (wytrzymałość, 15-20 powtórzeń w serii) ruchy szybkie bez zatrzymywania z uwagi na liczbę powtórzeń (bardzo trudno zrobić bardzo powoli 20 powtórzeń ze średnim ciężarem), ruch pozytywny i negatywny podobne tempo dość szybkie faza S (siła, 5 powtórzeń w serii) ruchy wolne dokładne z uwagi na ryzyko kontuzji, z zatrzymaniem na 2 sekundy w napięciu, ruch negatywny nieco wolniejszy
faza M (masa, 8-12 powtórzeń) ruchy średnio wolne z zatrzymaniem na 2 sekundy w napięciu, ruch negatywny nieco wolniejszy (...)”

Oto wypowiedzi, które padły w temacie „Nasze ćwiczenia i trening”:
-Marmat
napisał: „(...)Narazie wykonuję przysiady w sposób klasyczny - ze sztangą na karku. Muszę się przyznać, że coraz mniej problemów technicznych mi one sprawiają - tzn. przy przerzucaniu sztangi za głowę przed rozpoczęciem serii i w odwrotnym kierunku po jej zakończeniu.”
Piotrowski napisał: „(...)przysiady ze sztangielkami także robię, fajne ćwiczenie i mniej obciąża kręgosłup niż sztanga (przynajmniej takie mam wrażenia), za to ramiona i barki trochę pracują. Polecam, także w wersji z wykrokiem do przodu.”
-Davies napisał: „Mi z kolei odpowiada wstępowanie ze sztangielkami/sztangą na skrzynię.
W zależność od wysokości skrzyni/stopnia pracują inne mięśnie.
Świetnie wzmacnia nogi, nie obciąża tak kręgosłupa, a i daje niezły wycisk jak chcemy zrobić więcej powtórzeń np. przy odchudzaniu (...)”.
- Włodarek napisał: „Jako urozmaicenie ćwiczeń nóg. proponuję co niżej na rysunku.
Prezentowane ćwiczenie w zasadzie zawiera wszystkie elementy techniki przysiadu opisane tu przez Szanownych (...)”

Na FORUM JWIP. PL ” poruszamy też wiele innych, nie mniej ciekawych wątków i tematów.
Na przykład w temacie „MOTYWACJA”, Jan Włodarek napisał:
Przeglądając, któryś raz, książkę „ABC Młodego Siłacza” napisaną dla młodzieży przez Stanisława Zakrzewskiego, zwróciłem uwagę na rozdział „Rozwijamy siłę woli”. W nim jest „Stal hartuje się w ogniu” ( w II wydaniu z 1966 roku jest on na str. 63).
Jest tam o tym, że „długo trzeba kształtować charakter, ale włożona praca procentuje wielokrotnie w sporcie i poza sportem, bo pewne wartości z sali ćwiczeń czy boiska wnosi się w życie”.
Dziś to zdumiewa, bo kto obecnie z piszących o kulturystyce o tym głosi?
Szczególnie jest ważne „poza sportem”, obecnie niedostrzegane w kolorowych pisemkach dla kulturystów.
Wracając do kształtowania woli, p. Stanisław sugeruje jak pracować nad sobą. I to dla dzisiejszej młodzieży może być szok, gdyż to jasne, zrozumiale i wykonalne! (…)

Zacytuje jeszcze „sugestie nr 4".
Odważ się i zdecyduj się na to, by popracować nad sobą. Wyznacz sobie jakieś terminy do wykonania pierwszego zadania, a jeśli uzyskasz zwycięstwo nad samym sobą ( to zwycięstwo jest najcenniejsze), dąż do drugiego, trzeciego, dziesiątego. Zmienisz się wtedy całkowicie. Staniesz się innym człowiekiem: z silnymi mięśniami i… silnym charakterem. A takich ludzi pragnęlibyśmy mieć jak najwięcej.

Można zapytać, o co tu chodzi, co ma obecna kulturystyka do tych sugestii? Przecież w większości siłowni najważniejsze jest to, abyś zapłacił za karnet i kupić kila puszek odzywek i możesz już nie przychodzić na zajęcia. Czy ktoś powie Ci jak masz postępować, aby stać się człowiekiem z silnym charakterem? Odpowiedz jest oczywista, bo od lat w kolorowych pisemkach jedyną motywacją jest mrzonka ze może kiedyś staniesz się mięśniakiem o wymiarach Mr Olympia, lub naszego troszkę lżejszego. Oczywiście to bzdury, ale dla młodego człowieka to już wizja, ale do czasu jak zacznie sam dostrzegać, ze to droga w dół.

Mamy tu temat „motywacja” może wiec warto przeczytać, chociaż jakąś KSIĄZKĘ Stanisława Zakrzewskiego z lat 60 lub70., aby zrozumieć, ze tylko dźwiganie żelastwa i budowanie farmaceutycznej masy to beznadziejna przyszłość. Nielicznym udaje się, ale do czasu!(…)
Zapraszamy do czynnego udziału w życiu Forum JWiP.pl !
Marcin Matczak
, 25 lutego 2009 r.

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Sławomir Filipowicz
Sławomir Filipowicz
W DOWÓD UZNANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE