Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4201686
osób.
Oni są z nami:
Ideał milionów – sportowiec kulturysta. Autor: Stanisław Zakrzewski

„W ostatnich 3 miesiącach 50 najrozmaitszych tygodników i miesięczników amerykańskich zamieściło na okładce sylwetkę dra Glenna Bishopa. Tego wspaniale zbudowanego i harmonijnie umięśnionego młodego człowieka uważa się za następcę Steve’a Reevesa. Czy Bishop – mimo nęcących ofert – przejdzie do filmu, jest b. Problematyczne. Niedawno uzyskał dyplom lekarza chirurga (z odznaczeniem) i wcale nie marzy o karierze filmowej. Obok swojego zawodu ma jedną pasję: kulturystykę. Bishop bije wszystkie rekordy harmonijnej budowy i jest przeciwnikiem przerostów mięśniowych, którym hołdują zawodowi kulturyści.”

Tak pisaliśmy o Glennie Bishopie w sierpniowym numerze SdW ub. roku (1960 – przyp. M. Matczaka). Dziś na życzenie naszych czytelników podajemy kilka bliższych danych o świetnym kulturyście i wszechstronnym sportowcu.

Glenn Bishop liczy obecnie 26 lat. Sportem zajmował się od dzieciństwa, kulturystykę natomiast od 14 roku życia, po przebyciu operacji przepukliny. Miało to miejsce w 1950 r. Do ćwiczeń tych przystąpił dlatego, by wzmocnić osłabione mięśnie brzuszne. Chciał przecież dalej grywać w tenis, biegać, skakać i rzucać. W ostatnich dwóch latach pobytu w szkole średniej był kapitanem reprezentacyjnego zespołu gimnastycznego. Celował w akrobatyce, ale sercem pozostał przy kulturystyce, której stał się fanatycznym wyznawcą.

W 18 roku życia wystąpił po raz pierwszy w konkursie na „Mr West Michigan”, w którym zajął 3 miejsce. Kilka miesięcy później zdobył II miejsce w konkursie „Mr High School” (szkół średnich). Po ukończeniu szkoły średniej poszedł na studia medyczne. Chciał jak najdokładniej poznać organizm ludzki, by rozwinąć swój własny, przy zachowaniu jak najlepszych proporcji w kształtowaniu mięśni.

Już w 1955 roku sylwetka jego budzi zachwyt estetów i rzeźbiarzy. Mistrzowie dłuta poczytują sobie za zaszczyt rzeźbienie klasycznej sylwetki Glenna Bishopa. Najwyższych tytułów w konkursach, jak na „Mr Universe”, czy „Mr America” nie zdobywa. Nie znajduje uznania w oczach niektórych sędziów i tej mniej wybrednej publiczności entuzjazmującej się tylko olbrzymi zwałami mięśni, jak np. bicepsem półmetrowym. Dziś gdy stopniowo zmienia się pogląd na kulturystykę również w USA, gdy wysoko punktuje się harmonię budowy i sprawność mięśni, szanse Bishopa i jemu podobnych rosną. I to w sposób bardzo wyraźny.

W 1955 roku jego pomiary antropologiczne przedstawiały się następująco:
wzrost – 175 cm
waga – 78 kg
szyja – 40 cm
ramię – 40 cm
klatka piersiowa – 110 cm (w spocz.)
pas – 74 cm
udo – 59 cm
łydka – 40 cm
nadgarstek – 19 cm .

Ponieważ obok kulturystyki – bardzo dużo uprawia różnych sportów i nie stara się o znaczniejszy przyrost mięśni, wymiary jego – w ciągu ostatnich lat – nie uległy wielkim zmianom. Obecnie biceps jego wynosi 42 cm, klatka piersiowa w spoczynku 115 cm, udo 61 cm itd. Glenn Bishop rozporządza nieprzeciętną siłą. Między innymi przysiada 10 razy ze sztangą wagi 150 kg, w leżeniu wyciska 140 kg, w klasycznym wyciskaniu osiąga 100 kg, w podrzucie 125 kg itd.

JAK TRENUJE?

W okresie największego rozwoju nigdy kulturystyki nie uprawiał częściej, jak trzy razy w tygodniu. Dwa dalsze dni poświęcał na sporty uzupełniające (pływanie, lekka atletyka, gry, wycieczkowanie). W trzydniowym cyklu treningowym najintensywniejszym był drugi dzień.

W okresie budowania formy trening jego przedstawiał się następująco:
1.Rozgrzewka (ćwiczenia ogólne, truchty, rzuty piłkami lekarskimi)
2.Wyciskanie sztangi – 4 serie po 8 do 10 ruchów z obciążeniem 60 – 70 kg (ruchy wykonywane szybko)
3.Zarzucanie sztangi na pierś – 5 serii po 8 – 5 ruchów z obciążeniem 70 – 80 kg
4.Wyciskanie sztangi w leżeniu – 5 serii po 8 – 5 ruchów z obciążeniem 75 – 100 kg
5.Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia do brody – 4 serie po 15 – 10 powtórzeń z obciążeniem 55 – 65 kg
6.Podciąganie się na drążku , do karku(nachwyt przy podciąganiu głowa przechodzi przed drążek),3 serie po 10 – 15 powtórzeń
7.Wznosy nóg do góry w zwisie na drążku – 15 ruchów, po czym seria 20 ruchów na
skośnej ławce. Ćwiczenia te wykonuje w dwóch seriach kombinowanych.
Autor: Stanisław Zakrzewski „Sport dla Wszystkich”, nr 8 – 9 / 1961


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Tomasz Łapiński
Tomasz Łapiński
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE