Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303216
os鏏.
Oni s z nami:
Idea milion闚 – sportowiec kulturysta. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

„W ostatnich 3 miesi帷ach 50 najrozmaitszych tygodnik闚 i miesi璚znik闚 ameryka雟kich zamie軼i這 na ok豉dce sylwetk dra Glenna Bishopa. Tego wspaniale zbudowanego i harmonijnie umi窷nionego m這dego cz這wieka uwa瘸 si za nast瘼c Steve’a Reevesa. Czy Bishop – mimo n璚帷ych ofert – przejdzie do filmu, jest b. Problematyczne. Niedawno uzyska dyplom lekarza chirurga (z odznaczeniem) i wcale nie marzy o karierze filmowej. Obok swojego zawodu ma jedn pasj: kulturystyk. Bishop bije wszystkie rekordy harmonijnej budowy i jest przeciwnikiem przerost闚 mi窷niowych, kt鏎ym ho責uj zawodowi kultury軼i.”

Tak pisali鄉y o Glennie Bishopie w sierpniowym numerze SdW ub. roku (1960 – przyp. M. Matczaka). Dzi na 篡czenie naszych czytelnik闚 podajemy kilka bli窺zych danych o 鈍ietnym kultury軼ie i wszechstronnym sportowcu.

Glenn Bishop liczy obecnie 26 lat. Sportem zajmowa si od dzieci雟twa, kulturystyk natomiast od 14 roku 篡cia, po przebyciu operacji przepukliny. Mia這 to miejsce w 1950 r. Do 獞icze tych przyst徙i dlatego, by wzmocni os豉bione mi窷nie brzuszne. Chcia przecie dalej grywa w tenis, biega, skaka i rzuca. W ostatnich dw鏂h latach pobytu w szkole 鈔edniej by kapitanem reprezentacyjnego zespo逝 gimnastycznego. Celowa w akrobatyce, ale sercem pozosta przy kulturystyce, kt鏎ej sta si fanatycznym wyznawc.

W 18 roku 篡cia wyst徙i po raz pierwszy w konkursie na „Mr West Michigan”, w kt鏎ym zaj掖 3 miejsce. Kilka miesi璚y p騧niej zdoby II miejsce w konkursie „Mr High School” (szk馧 鈔ednich). Po uko鎍zeniu szko造 鈔edniej poszed na studia medyczne. Chcia jak najdok豉dniej pozna organizm ludzki, by rozwin望 sw鎩 w豉sny, przy zachowaniu jak najlepszych proporcji w kszta速owaniu mi窷ni.

Ju w 1955 roku sylwetka jego budzi zachwyt estet闚 i rze嬌iarzy. Mistrzowie d逝ta poczytuj sobie za zaszczyt rze嬌ienie klasycznej sylwetki Glenna Bishopa. Najwy窺zych tytu堯w w konkursach, jak na „Mr Universe”, czy „Mr America” nie zdobywa. Nie znajduje uznania w oczach niekt鏎ych s璠zi闚 i tej mniej wybrednej publiczno軼i entuzjazmuj帷ej si tylko olbrzymi zwa豉mi mi窷ni, jak np. bicepsem p馧metrowym. Dzi gdy stopniowo zmienia si pogl康 na kulturystyk r闚nie w USA, gdy wysoko punktuje si harmoni budowy i sprawno嗆 mi窷ni, szanse Bishopa i jemu podobnych rosn. I to w spos鏏 bardzo wyra幡y.

W 1955 roku jego pomiary antropologiczne przedstawia造 si nast瘼uj帷o:
wzrost – 175 cm
waga – 78 kg
szyja – 40 cm
rami – 40 cm
klatka piersiowa – 110 cm (w spocz.)
pas – 74 cm
udo – 59 cm
造dka – 40 cm
nadgarstek – 19 cm .

Poniewa obok kulturystyki – bardzo du穎 uprawia r騜nych sport闚 i nie stara si o znaczniejszy przyrost mi窷ni, wymiary jego – w ci庵u ostatnich lat – nie uleg造 wielkim zmianom. Obecnie biceps jego wynosi 42 cm, klatka piersiowa w spoczynku 115 cm, udo 61 cm itd. Glenn Bishop rozporz康za nieprzeci皻n si陰. Mi璠zy innymi przysiada 10 razy ze sztang wagi 150 kg, w le瞠niu wyciska 140 kg, w klasycznym wyciskaniu osi庵a 100 kg, w podrzucie 125 kg itd.

JAK TRENUJE?

W okresie najwi瘯szego rozwoju nigdy kulturystyki nie uprawia cz窷ciej, jak trzy razy w tygodniu. Dwa dalsze dni po鈍i璚a na sporty uzupe軟iaj帷e (p造wanie, lekka atletyka, gry, wycieczkowanie). W trzydniowym cyklu treningowym najintensywniejszym by drugi dzie.

W okresie budowania formy trening jego przedstawia si nast瘼uj帷o:
1.Rozgrzewka (獞iczenia og鏊ne, truchty, rzuty pi趾ami lekarskimi)
2.Wyciskanie sztangi – 4 serie po 8 do 10 ruch闚 z obci捫eniem 60 – 70 kg (ruchy wykonywane szybko)
3.Zarzucanie sztangi na pier – 5 serii po 8 – 5 ruch闚 z obci捫eniem 70 – 80 kg
4.Wyciskanie sztangi w le瞠niu – 5 serii po 8 – 5 ruch闚 z obci捫eniem 75 – 100 kg
5.Podci庵anie sztangi wzd逝 tu這wia do brody – 4 serie po 15 – 10 powt鏎ze z obci捫eniem 55 – 65 kg
6.Podci庵anie si na dr捫ku , do karku(nachwyt przy podci庵aniu g這wa przechodzi przed dr捫ek),3 serie po 10 – 15 powt鏎ze
7.Wznosy n鏬 do g鏎y w zwisie na dr捫ku – 15 ruch闚, po czym seria 20 ruch闚 na
sko郾ej 豉wce. 鑿iczenia te wykonuje w dw鏂h seriach kombinowanych.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski „Sport dla Wszystkich”, nr 8 – 9 / 1961


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Wilno 1970
Wilno 1970
Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE