Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4710848
os鏏.
Oni s z nami:
Idea milion闚 – sportowiec kulturysta. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

„W ostatnich 3 miesi帷ach 50 najrozmaitszych tygodnik闚 i miesi璚znik闚 ameryka雟kich zamie軼i這 na ok豉dce sylwetk dra Glenna Bishopa. Tego wspaniale zbudowanego i harmonijnie umi窷nionego m這dego cz這wieka uwa瘸 si za nast瘼c Steve’a Reevesa. Czy Bishop – mimo n璚帷ych ofert – przejdzie do filmu, jest b. Problematyczne. Niedawno uzyska dyplom lekarza chirurga (z odznaczeniem) i wcale nie marzy o karierze filmowej. Obok swojego zawodu ma jedn pasj: kulturystyk. Bishop bije wszystkie rekordy harmonijnej budowy i jest przeciwnikiem przerost闚 mi窷niowych, kt鏎ym ho責uj zawodowi kultury軼i.”

Tak pisali鄉y o Glennie Bishopie w sierpniowym numerze SdW ub. roku (1960 – przyp. M. Matczaka). Dzi na 篡czenie naszych czytelnik闚 podajemy kilka bli窺zych danych o 鈍ietnym kultury軼ie i wszechstronnym sportowcu.

Glenn Bishop liczy obecnie 26 lat. Sportem zajmowa si od dzieci雟twa, kulturystyk natomiast od 14 roku 篡cia, po przebyciu operacji przepukliny. Mia這 to miejsce w 1950 r. Do 獞icze tych przyst徙i dlatego, by wzmocni os豉bione mi窷nie brzuszne. Chcia przecie dalej grywa w tenis, biega, skaka i rzuca. W ostatnich dw鏂h latach pobytu w szkole 鈔edniej by kapitanem reprezentacyjnego zespo逝 gimnastycznego. Celowa w akrobatyce, ale sercem pozosta przy kulturystyce, kt鏎ej sta si fanatycznym wyznawc.

W 18 roku 篡cia wyst徙i po raz pierwszy w konkursie na „Mr West Michigan”, w kt鏎ym zaj掖 3 miejsce. Kilka miesi璚y p騧niej zdoby II miejsce w konkursie „Mr High School” (szk馧 鈔ednich). Po uko鎍zeniu szko造 鈔edniej poszed na studia medyczne. Chcia jak najdok豉dniej pozna organizm ludzki, by rozwin望 sw鎩 w豉sny, przy zachowaniu jak najlepszych proporcji w kszta速owaniu mi窷ni.

Ju w 1955 roku sylwetka jego budzi zachwyt estet闚 i rze嬌iarzy. Mistrzowie d逝ta poczytuj sobie za zaszczyt rze嬌ienie klasycznej sylwetki Glenna Bishopa. Najwy窺zych tytu堯w w konkursach, jak na „Mr Universe”, czy „Mr America” nie zdobywa. Nie znajduje uznania w oczach niekt鏎ych s璠zi闚 i tej mniej wybrednej publiczno軼i entuzjazmuj帷ej si tylko olbrzymi zwa豉mi mi窷ni, jak np. bicepsem p馧metrowym. Dzi gdy stopniowo zmienia si pogl康 na kulturystyk r闚nie w USA, gdy wysoko punktuje si harmoni budowy i sprawno嗆 mi窷ni, szanse Bishopa i jemu podobnych rosn. I to w spos鏏 bardzo wyra幡y.

W 1955 roku jego pomiary antropologiczne przedstawia造 si nast瘼uj帷o:
wzrost – 175 cm
waga – 78 kg
szyja – 40 cm
rami – 40 cm
klatka piersiowa – 110 cm (w spocz.)
pas – 74 cm
udo – 59 cm
造dka – 40 cm
nadgarstek – 19 cm .

Poniewa obok kulturystyki – bardzo du穎 uprawia r騜nych sport闚 i nie stara si o znaczniejszy przyrost mi窷ni, wymiary jego – w ci庵u ostatnich lat – nie uleg造 wielkim zmianom. Obecnie biceps jego wynosi 42 cm, klatka piersiowa w spoczynku 115 cm, udo 61 cm itd. Glenn Bishop rozporz康za nieprzeci皻n si陰. Mi璠zy innymi przysiada 10 razy ze sztang wagi 150 kg, w le瞠niu wyciska 140 kg, w klasycznym wyciskaniu osi庵a 100 kg, w podrzucie 125 kg itd.

JAK TRENUJE?

W okresie najwi瘯szego rozwoju nigdy kulturystyki nie uprawia cz窷ciej, jak trzy razy w tygodniu. Dwa dalsze dni po鈍i璚a na sporty uzupe軟iaj帷e (p造wanie, lekka atletyka, gry, wycieczkowanie). W trzydniowym cyklu treningowym najintensywniejszym by drugi dzie.

W okresie budowania formy trening jego przedstawia si nast瘼uj帷o:
1.Rozgrzewka (獞iczenia og鏊ne, truchty, rzuty pi趾ami lekarskimi)
2.Wyciskanie sztangi – 4 serie po 8 do 10 ruch闚 z obci捫eniem 60 – 70 kg (ruchy wykonywane szybko)
3.Zarzucanie sztangi na pier – 5 serii po 8 – 5 ruch闚 z obci捫eniem 70 – 80 kg
4.Wyciskanie sztangi w le瞠niu – 5 serii po 8 – 5 ruch闚 z obci捫eniem 75 – 100 kg
5.Podci庵anie sztangi wzd逝 tu這wia do brody – 4 serie po 15 – 10 powt鏎ze z obci捫eniem 55 – 65 kg
6.Podci庵anie si na dr捫ku , do karku(nachwyt przy podci庵aniu g這wa przechodzi przed dr捫ek),3 serie po 10 – 15 powt鏎ze
7.Wznosy n鏬 do g鏎y w zwisie na dr捫ku – 15 ruch闚, po czym seria 20 ruch闚 na
sko郾ej 豉wce. 鑿iczenia te wykonuje w dw鏂h seriach kombinowanych.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski „Sport dla Wszystkich”, nr 8 – 9 / 1961


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Gratuluj
Gratuluj
JUBILEUSZ "BΧSKAWICY"
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE