Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5228655
osób.
Oni są z nami:
Ideał milionów – sportowiec kulturysta. Autor: Stanisław Zakrzewski

„W ostatnich 3 miesiącach 50 najrozmaitszych tygodników i miesięczników amerykańskich zamieściło na okładce sylwetkę dra Glenna Bishopa. Tego wspaniale zbudowanego i harmonijnie umięśnionego młodego człowieka uważa się za następcę Steve’a Reevesa. Czy Bishop – mimo nęcących ofert – przejdzie do filmu, jest b. Problematyczne. Niedawno uzyskał dyplom lekarza chirurga (z odznaczeniem) i wcale nie marzy o karierze filmowej. Obok swojego zawodu ma jedną pasję: kulturystykę. Bishop bije wszystkie rekordy harmonijnej budowy i jest przeciwnikiem przerostów mięśniowych, którym hołdują zawodowi kulturyści.”

Tak pisaliśmy o Glennie Bishopie w sierpniowym numerze SdW ub. roku (1960 – przyp. M. Matczaka). Dziś na życzenie naszych czytelników podajemy kilka bliższych danych o świetnym kulturyście i wszechstronnym sportowcu.

Glenn Bishop liczy obecnie 26 lat. Sportem zajmował się od dzieciństwa, kulturystykę natomiast od 14 roku życia, po przebyciu operacji przepukliny. Miało to miejsce w 1950 r. Do ćwiczeń tych przystąpił dlatego, by wzmocnić osłabione mięśnie brzuszne. Chciał przecież dalej grywać w tenis, biegać, skakać i rzucać. W ostatnich dwóch latach pobytu w szkole średniej był kapitanem reprezentacyjnego zespołu gimnastycznego. Celował w akrobatyce, ale sercem pozostał przy kulturystyce, której stał się fanatycznym wyznawcą.

W 18 roku życia wystąpił po raz pierwszy w konkursie na „Mr West Michigan”, w którym zajął 3 miejsce. Kilka miesięcy później zdobył II miejsce w konkursie „Mr High School” (szkół średnich). Po ukończeniu szkoły średniej poszedł na studia medyczne. Chciał jak najdokładniej poznać organizm ludzki, by rozwinąć swój własny, przy zachowaniu jak najlepszych proporcji w kształtowaniu mięśni.

Już w 1955 roku sylwetka jego budzi zachwyt estetów i rzeźbiarzy. Mistrzowie dłuta poczytują sobie za zaszczyt rzeźbienie klasycznej sylwetki Glenna Bishopa. Najwyższych tytułów w konkursach, jak na „Mr Universe”, czy „Mr America” nie zdobywa. Nie znajduje uznania w oczach niektórych sędziów i tej mniej wybrednej publiczności entuzjazmującej się tylko olbrzymi zwałami mięśni, jak np. bicepsem półmetrowym. Dziś gdy stopniowo zmienia się pogląd na kulturystykę również w USA, gdy wysoko punktuje się harmonię budowy i sprawność mięśni, szanse Bishopa i jemu podobnych rosną. I to w sposób bardzo wyraźny.

W 1955 roku jego pomiary antropologiczne przedstawiały się następująco:
wzrost – 175 cm
waga – 78 kg
szyja – 40 cm
ramię – 40 cm
klatka piersiowa – 110 cm (w spocz.)
pas – 74 cm
udo – 59 cm
łydka – 40 cm
nadgarstek – 19 cm .

Ponieważ obok kulturystyki – bardzo dużo uprawia różnych sportów i nie stara się o znaczniejszy przyrost mięśni, wymiary jego – w ciągu ostatnich lat – nie uległy wielkim zmianom. Obecnie biceps jego wynosi 42 cm, klatka piersiowa w spoczynku 115 cm, udo 61 cm itd. Glenn Bishop rozporządza nieprzeciętną siłą. Między innymi przysiada 10 razy ze sztangą wagi 150 kg, w leżeniu wyciska 140 kg, w klasycznym wyciskaniu osiąga 100 kg, w podrzucie 125 kg itd.

JAK TRENUJE?

W okresie największego rozwoju nigdy kulturystyki nie uprawiał częściej, jak trzy razy w tygodniu. Dwa dalsze dni poświęcał na sporty uzupełniające (pływanie, lekka atletyka, gry, wycieczkowanie). W trzydniowym cyklu treningowym najintensywniejszym był drugi dzień.

W okresie budowania formy trening jego przedstawiał się następująco:
1.Rozgrzewka (ćwiczenia ogólne, truchty, rzuty piłkami lekarskimi)
2.Wyciskanie sztangi – 4 serie po 8 do 10 ruchów z obciążeniem 60 – 70 kg (ruchy wykonywane szybko)
3.Zarzucanie sztangi na pierś – 5 serii po 8 – 5 ruchów z obciążeniem 70 – 80 kg
4.Wyciskanie sztangi w leżeniu – 5 serii po 8 – 5 ruchów z obciążeniem 75 – 100 kg
5.Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia do brody – 4 serie po 15 – 10 powtórzeń z obciążeniem 55 – 65 kg
6.Podciąganie się na drążku , do karku(nachwyt przy podciąganiu głowa przechodzi przed drążek),3 serie po 10 – 15 powtórzeń
7.Wznosy nóg do góry w zwisie na drążku – 15 ruchów, po czym seria 20 ruchów na
skośnej ławce. Ćwiczenia te wykonuje w dwóch seriach kombinowanych.
Autor: Stanisław Zakrzewski „Sport dla Wszystkich”, nr 8 – 9 / 1961


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia równow...
Święto Niepodległ...
Problem dojrzałyc...
"Sistema" - Rosyj...
Flesz
Andrzej Zienta, Stefan Niedziałkowski
Andrzej Zienta, Stefan Niedziałkowski
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE