Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
7064855
osób.
Oni są z nami:
Ron Covino – kulturysta – artysta filmowy (1961 ). Autor: Stanisław Zakrzewski
Wspominaliśmy o nim w poprzednim numerze SdW. Posiada wspaniale wypracowaną sylwetkę, proporcjonalnie rozwiniętą. Liczy zaledwie 22 lata. Kulturystyką zajmuje się od 5 lat.

„W tym czasie – pisze Covino na łamach Mr America – stał się prawdziwy cud. Kto mnie w ciągu 5 lat nie widział, nie poznałby mnie dziś. Tak zmieniłem się dzięki ćwiczeniom siłowym. Również, dzięki nim dostałem się do filmu i występuję w telewizji...”
Jak bardzo zmienił się Ron Covino w ciągu pięciu lat,
najlepiej powiedzą cyfry:
17 lat / 20 lat / 22 lata

Wzrost : 183 cm - 188 cm - 189 cm
Waga : 78 - 97 - 102
Obwód klatki: 105 - 124 - 129
Obwód bicepsu :37 - 47 - 50
Obwód uda : 57 - 64 - 66
Obwód łydki : 37 - 41 - 42
Obwód w pasie: 81 - 79 - 79

Wyniki jego w wyciskaniu poprawiały się następująco:

Klasyczne wyciskanie 50 kg 110 kg 120 kg
Wyciskanie leżeniu 55 kg 170 kg 180 kg

Oto jeden z jego układów ćwiczeń:

1. Podciąganie się na drążku (szeroki uchwyt – nachwyt – po podciągnięciu głowa kierowana przed drążek)
2. Podciąganie się na drążku (wąski uchwyt – podchwyt), brodą sięgać ponad drążek
3. Wyciskanie sztangi zza karku
4. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia (ruch „wiosłowania”).
5. Wznosy ramion bokiem (sztangielki).
6. Wznosy przedramion w siadzie.
7. Wyprosty i uginanie przedramion.
8. Ramię wsparte na skośnej ławeczce i wznosy przedramienia.
9. Wznosy tułowia na skośnej ławeczce (nogi wyżej) ze skrętem tułowia.
10. Wznosy nóg w zwisie (nachwyt i z tej pozycji wznosy nóg nie tylko do poziomu, ale i do pionu).
11. Przysiady ze sztangielkami w ręku (przysiady głębokie).
12. Wspięcia na palcach – wysokie wznosy pięt, w rękach sztangielki.
13. Półprzysiady ze sztangą trzymaną z tyłu.
14. Wyciskanie sztangi w leżeniu.
15. W siadzie (tułów odchylony do tyłu) przenoszenie ramion w bok.
16. Wyciskanie sztangi w siadzie skośnym.

Ron Covino, jak z tego widać, ćwiczy w czasie treningu wszystkie najważniejsze grupy mięśniowe. Stosuje takie obciążenie, by ruch wykonać po 8 razy. Ćwiczenia wykonuje w trzech seriach.

W niektórych przypadkach stosuje serie kombinowane. („super-sety”), o których mowa przy treningu Weidera dla zaawansowanych. Dotyczy to ćwiczeń nr 3 i 4, 6, 7 i 8 (serie potrójne kombinowane), 9 i 10, 11 i 12 oraz 14, 15, 16 (serie potrójne).

Zdaniem Ron Covino dzięki „potrójnie kombinowanym seriom” na mięśnie ramion (najpierw seria na biceps, następnie na triceps i trzecia, jeszcze forsowniejsza, na biceps, po czym powtórzenie wszystkich trzech członów ćwiczenia jeszcze jeden i drugi raz) doszedł do 50 cm obwodu w bicepsie.
Autor: Stanisław Zakrzewski – „Sport dla Wszystkich”, nr 3 / 1962 .
Przygotował: Marcin Matczak, 28 marca 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Rak jądra choroba...
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Flesz
Przed  mistrzowską rywalizacją, 2008 r.
Przed mistrzowską rywalizacją, 2008 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE