Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4295883
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50 i 60. cz.IX. Autor: Marcin Matczak

W cyklu artyku堯w z serii „Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60.” dzi o mi窷niu tr鎩g這wym ramienia. Jest to mi瘰ie prostuj帷y rami (dok豉dniej m闚i帷 prostuj帷y 這kie). Jego 豉ci雟ka nazwa to triceps. Jak sama nazwa wskazuje sk豉da si z trzech g堯w:
a) g這wa d逝ga - przyczepia si do guzka podpanewkowego 這patki
b) g這wa boczna - do powierzchni tylnej ko軼i ramiennej powy瞠j bruzdy nerwu promieniowego
c) g這wa przy鈔odkowa - do powierzchni tylnej ko軼i ramiennej poni瞠j bruzdy nerwu promieniowego.


Miesie ten swoj obj皻o軼i wype軟ia ok. 2/3 suchej masy mi窷niowej ramienia i decyduje r闚nie o jego sile. W treningu ramion zatem nale篡 zwr鏂i uwag nie tylko na biceps, kt鏎y jest mniejszy, ale tak瞠 na jego antagonist. Nie polecamy jednak przesadnego treningu tego mi窷nia, gdy doskonale rozwija si on dzi瘯i 獞iczeniom podstawowym. A o kontuzj 這kcia bardzo tu 豉two!

W naszym treningu podstawowymi 獞iczeniami s r騜nego rodzaju wyciskania oraz pompki, stosowane do rozwoju mi窷ni piersiowych i bark闚. Trudno tutaj wyizolowa te trzy grupy mi窷ni od siebie. R騜nica polega na tym, 瞠 w pierwszym przypadku pcha si ci篹ar w g鏎, w drugim odpycha si ci篹ar w豉snego cia豉 poprzez wyprost 這kci, przeciwdzia豉j帷 grawitacji. Te 獞iczenia w zupe軟o軼i wystarczaj do rozwini璚ia atletycznego ramienia. Niekt鏎zy zwolennicy 獞icze si這wych w og鏊e odradzaj stosowanie odr瑿nych 獞icze izolowanych na mi瘰ie tr鎩g這wy. Ka盥y przypadek nale篡 rozpatrywa indywidualnie, jednak瞠 獞icz帷y mo瞠 nie by zadowolony z wynik闚 takiego treningu lub tez po prostu chce poprawi wynik w wyciskaniu poprzez wzmocnienie tricepsu. I w tym kierunku mo積a zd捫a, pami皻aj帷 jednak, 瞠 ca造 czas d捫ymy do proporcjonalnego rozwoju ca貫go cia豉 (i umys逝!), a nie chodzi Nam tylko o napompowane „豉pska”, gdy n騜ki s豉be, a plecki w御kie. To komiczne i 瞠nuj帷e. Estetyka przede wszystkim!

Do wyizolowanych 獞icze tricepsu mo積a zaliczy dwie grupy 獞icze. I tu podobnie jak powy瞠j – ci篹ar mo積a pcha w g鏎 (francuskie wyciskanie) lub prostowa 這kie w d馧 (wyprosty na wyci庵u lub z ekspanderem) ci庵n帷 link, czy te po prostu podnosi swoje cia這 przy pomocy 這kci (pompki na por璚zach, tygrysi wyprost).
Te 獞iczenia wystarcz ka盥emu atlecie w pracy nad si陰 mi窷ni tr鎩g這wych ramienia i nie ma sensu poleca innych 獞icze Te „inne” to tylko odmiana wy瞠j wymienionych. St康 te wy陰cznie jako lektur polecam artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego pt. „Ulubione 獞iczenia mistrz闚 - Jack Delinger” (dzia „PORADY”).

Ten trening nie dla rekreacyjnych, gdy w jednym treningu 4 獞iczenia na triceps i ka盥e w 5 seriach to ju wy窺za ”szko豉” ludzi 篡j帷ych z napinania mi窷ni.
W latach 60. J. Delinger, zwany „monarch mi窷ni” by przyk豉dem kulturysty - silnego mi窷niaka z klanu Weider闚, kt鏎y „katowa” w ten spos鏏 swoje ramiona, a one ros造 jak na „dro盥瘸ch”. By silny, w le瞠niu wyciska 190 kg, przysiad wykonywa z ci篹arem 240 kg. (wzrost 168 cm, waga 92 kg
Autor: Marcin Matczak, 24 marca 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Jubileusz 40 lecia , 1971 r.
Jubileusz 40 lecia , 1971 r.
WITOLD MAJCHRZAK ( 1917 - 2009)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE