Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202495
osób.
Oni są z nami:
Barki - ćwiczenie miesiąca. Kwiecień 2009. Opr. Jan Włodarek

(Na zdjęciu Dennis Tinerino, 1968 r.)

BARKI; leżąc przenoszenie ramion wyprostowanych w przód i tył. Jest to ćwiczenie bardzo trudne do wykonania, ale nadzwyczaj wartościowe, bo wspaniale rozwija mięśnie naramienne. Potwierdziły to efekty uzyskane przez ćwiczących, widoczne już po miesięcznym treningu.
Opis ćwiczenia wraz z rysunkiem przedstawiamy w dziale „Porady”. Radzimy zapoznać się z nim wszystkim wytrenowanym kulturystom naturalnym, mającym trudności z rozwinięciem mięśni barków.

JWIP.PL 16 kwietnia 2009 r.




Przenoszenie sztangi w leżeniu na prostych rękach za głową.
Jest to ćwiczenie bardzo trudne do wykonania, ale nadzwyczaj wartościowe, bo wspaniale rozwija mięśnie naramienne. Potwierdziły to efekty uzyskane przez ćwiczących, widoczne już po miesięcznym treningu. Opis ćwiczenia wraz z rysunkiem przedstawiamy w dziale „Porady” Radzimy zapoznać się z nim wszystkim wytrenowanym, mającym trudności z rozwinięciem mięsni barków.

Do tego ćwiczenia prawidłowo wykonywanego – przystąpić trzeba z wielką ostrożnością, po rozgrzewce mięśni barków. Nawet zaawansowani, gdy przystępują do tego ćwiczenia, odczują je dobrze po pierwszych dniach treningu, co jest dowodem wartości tego ćwiczenia. A o tym ze jest ono bardzo skuteczne przekonało się tysiące ćwiczących w latach 50.-60.naturalnych kulturystów.


Do ćwiczenia trzeba położyć się na ławce trzymając sztangę na piersiach( uchwyt nieco szerszy aniżeli barki). Z tej pozycji unosi się sztangę w górę i przenoście ją daleko w tył poza głowę do całkowitego wyprostu ramion, które w końcowej fazie ćwiczenia powinny się znaleźć w przedłuzeniu tułowia. Ramiona, tułów i ławeczka powinny tworzyć jedną linię (patrz rysunek).
Po wyciągnięciu ramion do tyłu należy w tej trudnej pozycji przez pewien czas wytrzymać (najlepiej licząc do trzech), po czym przenieść sztangę z powrotem do klatki piersiowej.

Ćwiczenie należy wykonywać początkowo po 8 razy w trzech seriach( odpowiednio dobrać ciężar!). Gdy ćwiczący potrafi powtórzyć ćwiczenie w 15 razy, dopiero wtedy zwiększa ciężar sztangi.
Opracowanie artykułu ze zbioru Stanisława Zakrzewskiego,
przygotował J.W, 16 kwietnia 2009 r.

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Pierwsze spotkanie, 1965 r.
Pierwsze spotkanie, 1965 r.
WITOLD MAJCHRZAK ( 1917 - 2009)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE