Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4905630
os鏏.
Oni s z nami:
Aby mie g這w na karku. Ulubione 獞. mistrz闚, cz X. Aut.: Marcin Matczak


Kark jak u tura,ale czy to nie przesada?

Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60.- cz. X (ostatnia).

Rozwijamy nasze mi窷nie po to by przez ca貫 篡cie Nam s逝篡造 sprawno軼i i si陰. Jednak to nie one s dla Nas najwa積iejsze, bo nimi kieruje przecie g這wa. My郵帷 nad wieloma problemami w 篡ciu nie zdajemy sobie sprawy ile wykonujemy ruch闚 g這w. Przytakujemy, przeczymy, rozgl康amy si na boki i w ty, kr璚imy g這w we wszystkie strony. Odpowiadaj za to mi窷nie karku – kt鏎e gdy s silne i sprawne - nie zawiod Nas nigdy.

Mi窷nie karku powinny by 獞iczone jak najcz窷ciej. Do 獞icze mo積a u篡wa wy陰cznie oporu stawianego przez w豉sne d這nie. Nie nale篡 za u篡wa du篡ch ci篹ar闚, kt鏎e s niebezpieczne dla zdrowia (豉two o kontuzj), a nawet 篡cia. Kontuzje karku leczy si przez wiele miesi璚y. Z豉mania i skr璚enia karku ko鎍z si parali瞠m poni瞠j g這wy, a wi璚 na w霩ku inwalidzkim lub le瞠niem w 堯磬u i oddychaniu przy pomocy respiratora. Dochodzi do tego w wyniku uszkodzenia rdzenia kr璕owego w kr璕os逝pie szyjnym. Jego przerwanie za ko鎍zy si 鄉ierci i to natychmiastow, bez mo磧iwo軼i po瞠gnania si z tym 鈍iatem!

W obu przypadkach procesy to nieodwracalne. Lecz naszym zadaniem nie jest straszenie Czytelnika, tylko ostrze瞠nie przed konsekwencjami wynikaj帷ymi z nag造ch wypadk闚 np. podczas wywrotki na nartach, skok闚 „na g堯wk”, czy powa積ej kolizji drogowej w samochodzie. Kr璕os逝p szyjny chroniony jest przez mi窷nie. Im silniejsze – tym ta ochrona wi瘯sza.
Zatem – do dzie豉, mi窷nie karku 獞iczymy razem z Pierre Brunet -kanadyjskim kulturyst naturalnym.

Pierre , mistrz Kanady w kulturystyce, stosowa najch皻niej nast瘼uj帷e 獞iczenia:

1.W le瞠niu bokiem na 豉weczce sk這ny i kr捫enia g這w z obci捫eniem.
Sk這ny g這wy wykonuje w p豉szczy幡ie czo這wej. Po 6 powt鏎zeniach przesuwa opask i odwraca si na drugi bok. Po obustronnej serii ruch闚 przechodzi do kr捫enia g這w z l瞠jszym obci捫eniem (6 razy rozpoczynaj帷 ruch w lewo i tyle razy w prawo). Kr捫enia wykonuje w tempie umiarkowanym.

2.Wyciskanie sztangi w p馧mostku.
Ci篹ar cia豉 roz這穎ny r闚nomiernie. Wyciskanie sztangi powtarza 6 – 8 razy szybko, po czym oddaje sztang wsp馧獞icz帷emu, a sam, powstawszy, wykonuje kilka rozlu幡iaj帷ych sk這n闚 g這wy w prz鏚 i w ty.

Te dwa 獞iczenia tworz seri kombinowan. Po kr鏒kim odpoczynku powtarza si j jeszcze dwa razy.

毒鏚這: Stanis豉w Zakrzewski – „Si豉, sprawno嗆, pi瘯no”, autor: Stanis豉w Zakrzewski. Wyd. I, 1963


Tym artyku貫m zamykamy nasz cykl „Ulubione 獞iczenia”. Jednocze郾ie za kilka dni inaugurujemy now seri artyku堯w pt. „Stanis豉w Zakrzewski poleca”, w kt鏎ej zaprezentujemy Jego pe貫n repertuar 獞icze na ka盥 grup mi窷niow.
Autor: Marcin Matczak,17 kwietnia 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Mistrzostwa Litwy, 1988 r.
Mistrzostwa Litwy, 1988 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE