Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4306687
os鏏.
Oni s z nami:
Aby mie g這w na karku. Ulubione 獞. mistrz闚, cz X. Aut.: Marcin Matczak


Kark jak u tura,ale czy to nie przesada?

Ulubione 獞iczenia mistrz闚 lat 50. i 60.- cz. X (ostatnia).

Rozwijamy nasze mi窷nie po to by przez ca貫 篡cie Nam s逝篡造 sprawno軼i i si陰. Jednak to nie one s dla Nas najwa積iejsze, bo nimi kieruje przecie g這wa. My郵帷 nad wieloma problemami w 篡ciu nie zdajemy sobie sprawy ile wykonujemy ruch闚 g這w. Przytakujemy, przeczymy, rozgl康amy si na boki i w ty, kr璚imy g這w we wszystkie strony. Odpowiadaj za to mi窷nie karku – kt鏎e gdy s silne i sprawne - nie zawiod Nas nigdy.

Mi窷nie karku powinny by 獞iczone jak najcz窷ciej. Do 獞icze mo積a u篡wa wy陰cznie oporu stawianego przez w豉sne d這nie. Nie nale篡 za u篡wa du篡ch ci篹ar闚, kt鏎e s niebezpieczne dla zdrowia (豉two o kontuzj), a nawet 篡cia. Kontuzje karku leczy si przez wiele miesi璚y. Z豉mania i skr璚enia karku ko鎍z si parali瞠m poni瞠j g這wy, a wi璚 na w霩ku inwalidzkim lub le瞠niem w 堯磬u i oddychaniu przy pomocy respiratora. Dochodzi do tego w wyniku uszkodzenia rdzenia kr璕owego w kr璕os逝pie szyjnym. Jego przerwanie za ko鎍zy si 鄉ierci i to natychmiastow, bez mo磧iwo軼i po瞠gnania si z tym 鈍iatem!

W obu przypadkach procesy to nieodwracalne. Lecz naszym zadaniem nie jest straszenie Czytelnika, tylko ostrze瞠nie przed konsekwencjami wynikaj帷ymi z nag造ch wypadk闚 np. podczas wywrotki na nartach, skok闚 „na g堯wk”, czy powa積ej kolizji drogowej w samochodzie. Kr璕os逝p szyjny chroniony jest przez mi窷nie. Im silniejsze – tym ta ochrona wi瘯sza.
Zatem – do dzie豉, mi窷nie karku 獞iczymy razem z Pierre Brunet -kanadyjskim kulturyst naturalnym.

Pierre , mistrz Kanady w kulturystyce, stosowa najch皻niej nast瘼uj帷e 獞iczenia:

1.W le瞠niu bokiem na 豉weczce sk這ny i kr捫enia g這w z obci捫eniem.
Sk這ny g這wy wykonuje w p豉szczy幡ie czo這wej. Po 6 powt鏎zeniach przesuwa opask i odwraca si na drugi bok. Po obustronnej serii ruch闚 przechodzi do kr捫enia g這w z l瞠jszym obci捫eniem (6 razy rozpoczynaj帷 ruch w lewo i tyle razy w prawo). Kr捫enia wykonuje w tempie umiarkowanym.

2.Wyciskanie sztangi w p馧mostku.
Ci篹ar cia豉 roz這穎ny r闚nomiernie. Wyciskanie sztangi powtarza 6 – 8 razy szybko, po czym oddaje sztang wsp馧獞icz帷emu, a sam, powstawszy, wykonuje kilka rozlu幡iaj帷ych sk這n闚 g這wy w prz鏚 i w ty.

Te dwa 獞iczenia tworz seri kombinowan. Po kr鏒kim odpoczynku powtarza si j jeszcze dwa razy.

毒鏚這: Stanis豉w Zakrzewski – „Si豉, sprawno嗆, pi瘯no”, autor: Stanis豉w Zakrzewski. Wyd. I, 1963


Tym artyku貫m zamykamy nasz cykl „Ulubione 獞iczenia”. Jednocze郾ie za kilka dni inaugurujemy now seri artyku堯w pt. „Stanis豉w Zakrzewski poleca”, w kt鏎ej zaprezentujemy Jego pe貫n repertuar 獞icze na ka盥 grup mi窷niow.
Autor: Marcin Matczak,17 kwietnia 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Spotkanie w PKOL-u, 2004 r.
Spotkanie w PKOL-u, 2004 r.
50 LAT "BΧSKAWICY" 1958-2008
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE