Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4390484
osób.
Oni są z nami:
Dieta cytrynowa,a w dalekim tle „siłacz” z Konstantynowa
Pani Maria o diecie cytrynowej a w dalekim tle jest nawet "siłacz" z Konstantynowa!

Nie ma ogólnej recepty na długość życia. Teoretycznie można żyć nawet 150 lat i więcej. Zależy to od bardzo wielu czynników. Jeśli ktoś, a szczególnie Piotr –„siłacz” z Konstantynowa, co nie jest wiarygodne, to niech dalej swoją cytrynową dietę stosuje, ale bez nadziei, że dożyję wymarzonego przez siebie wieku.
A to, że witamina C jest każdemu konieczna jest oczywiste. Ona jest niezbędna do wytworzenia kolagenu, białka budulcowego. Pobudza układ odpornościowy, łagodzi alergie, zwiększa produkcję niektórych hormonów itp. Na przykładzie Piotra można powiedzieć, że wpływa na jego fantazje, ale ujemnie na pamięć.

Mimo tego cytryne polacam kulturystom naturalnym, ale z otwartą głową JWIP.PL 4 maja 2009 r.

Można stosować tzw. „dietę cytrynową’’, którą opisuje bohater artykułu, późną jesienią ( aby uniknąć epidemii grypy) czy wczesną wiosną (dla wzmocnienia organizmu) jak również po okresie świątecznym, w celu oczyszczenia organizmu. W ciągu 10 dni zaleca się wypicie soku z 30 - tu cytryn. Gdy posiada się wrażliwy żołądek to nie powinno się pić soku z cytryny na pusty żołądek, ponieważ kwaśny smak pobudza produkcję soków trawiennych, które nie mogą być zneutralizowane.

Cytryna jest silnym antyoksydantem unieszkodliwującym agresywne cząsteczki tlenu, powstające przy stresie, papierosów, spożyciu alkoholu, zbyt małej ilości snu itp. Szczególnie cenna jest biała warstwa pod skórką i błony dzielące owoc na segmenty. ponieważ zawierają dużo flawonoidów, wzmacniających działanie witaminy C, uczestniczą wraz z witaminą C w utrzymaniu prawidłowego stanu cienkich ścianek naczyń krwionośnych. Cytryna, dzięki pektynom zawartym we włóknie może przyczynić się do zmniejszenia stężenia cholesterolu.


Skórka z cytryny wykazuje aktywność przeciwutleniającą, ale należy wziąć pod uwagę fakt, że cytryny jak wszystkie owoce cytrusowe, zbiera się po osiągnięciu dojrzałości i natryskuje środkami zabezpieczającymi; ortofenylofenolem, i tiabendazolem, Zabezpiecza to przed zniszczeniem cenne substancje zawarte w cytrynach, zwłaszcza witaminę C, ale ma tę wadę, że skórka nie nadaje się do spożycia. Aby spożywać skórkę, cytryny należy dokładnie myć (nawet szorować) i sparzać wrzątkiem.( Najlepiej korzystać z owoców pochodzących z upraw ekologicznych.).
Cytryna jest ważnym źródłem witaminy C, ale nie charakteryzuje się najwyższą jej zawartością, cytryna zawiera 50 mg witaminy C/100 gr produktu, a więc wykazuje średnią zawartość najwyższą pośród owoców cytrusowych-bo pomarańcza -49, a np.grejpruft-40.

Inne owoce i warzywa z naszych pól posiadają jej więcej. np. truskawki -66mg/100gr produktu, czarna porzeczka-182mg/ 100gr produktu. Jeśli chodzi o warzywa to –natka pietruszki zawiera najwięcej witaminy C, bo aż -177mg/ 100gr produktu, papryka czerwona -144, a kapusta włoska -60mg/ 100gr produktu. Należy więc stosować dietę obfitującą w owoce i warzywa szczególnie czerwone, niebieskie, lub purpurowe, które mają właściwości przeciwutleniające i zapobiegają procesom starzenia.

Nie ma ogólnej recepty na długość życia. Teoretycznie można żyć nawet 150 lat i więcej. Zależy to od bardzo wielu czynników. Jeśli ktoś, a szczególnie Piotr –„siłacz” z Konstantynowa, co nie jest wiarygodne, to niech dalej swoją cytrynową dietę stosuje, ale bez nadziei, że dożyję wymarzonego przez siebie wieku.
A to, że witamina C jest każdemu konieczna jest oczywiste. Ona jest niezbędna do wytworzenia kolagenu, białka budulcowego. Pobudza układ odpornościowy, łagodzi alergie, zwiększa produkcję niektórych hormonów itp. Na przykładzie Piotra można powiedzieć, że wpływa na jego fantazje, ale ujemnie na pamięć.
Mimo tego cytryne polacam kulturystom naturalnym, ale z otwartą głową
Autorka: Maria Szustakowska – Chojnacka, 4 maja 2009 r.




Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Kierunek na..., 1998 r.
Kierunek na..., 1998 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE