Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4202390
osób.
Oni są z nami:
Eksperyment. Metoda uderzeniowa na biceps. Autor: Jan Włodarek

Na początku lat 60 w amerykańskim magazynie pt. „Strength & Health”, wydanym przez Boba Hoffmana, ukazał się opis nowej metody na rozwój opornych bicepsów. Lansując ją zapewniano, że już po 2 tygodniach nastąpi wyraźny przyrost masy mięśniowej.

Metoda ta trafiła do redakcji czasopisma „Sport dla Wszystkich” i została przedstawiona czytelnikom w lipcu 1964 r. Sam ją stosowałem dwa razy po 4 tygodnie w różnym czasie i za każdym razem skutecznie. Według mnie warunkiem do spełnienia tego musi być wysoki poziom koncentracji psychicznej i wola walki ćwiczącego, aby chociaż ciężar ruszyć z miejsca.
Układ ćwiczeń w tej metodzie jest bardzo kontuziogenny: a) wznos przedramienia do połowy drogi lub 3/4; b) ruszenie tylko obciążenia z miejsca; c) całkowitego wznosu przedramienia. Te zestawienie ćwiczeń trzeba poprzedzić odpowiednio intensywną rozgrzewką!

Przypominam tą metodę, a teraz stosowaną w treningu współczesnych czołowych kulturystów.
„Jeśli normalnie w jednaj serii wykonujemy 6 - 8 wznosów przedramienia, że sztangielką (ramie przylega do tułowia, a ruch wykonuję tylko przedramię, to teraz zwiększamy obciążenie o tyle (np. 5 kg), by ciężar unieść tylko na pół do ¾ wysokości. Po dwóch, trzech ( proponuję 5 powtórzeń – przyp. jw.) zwiększamy jeszcze obciążenie by ciężar tylko nieznacznie ruszyć z miejsca, (dlatego konieczność wykonania dobrej rozgrzewki – przyp. jw.). Również i tu wykonujemy dwie lub trzy próby (jednak 5 - przyp. jw.), by następnie przejść do trzeciej części: poprawnego pełnego wykonania ćwiczenia. Oczywiście obciążenie zmniejszamy w tym przypadku o tyle, by prawidłowy, całkowity ruch wznoszenia ramienia można było wykonać 6 razy.
Po takiej trzyczęściowej potrójnej superserii trzeba należycie wypocząć ( im większe wytrenowanie, tym krótsza przerwa - przyp. jw.), staranie rozluźnić mięśnie i unormować oddech (bardzo ważne!). Po wypoczynku całość wykonujemy jeszcze raz lub dwa”.

Tą metodę mogą wypróbować kulturyści naturalni i tylko ci mający za sobą kilka lat uprawiania kulturystyki.
Opracował: Jan Włodarek
, 15 maja 2009 r.

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
 Mariusz Mroczek z Żoną
Mariusz Mroczek z Żoną
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE