Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4303848
osób.
Oni są z nami:
Eksperyment. Metoda uderzeniowa na biceps. Autor: Jan Włodarek

Na początku lat 60 w amerykańskim magazynie pt. „Strength & Health”, wydanym przez Boba Hoffmana, ukazał się opis nowej metody na rozwój opornych bicepsów. Lansując ją zapewniano, że już po 2 tygodniach nastąpi wyraźny przyrost masy mięśniowej.

Metoda ta trafiła do redakcji czasopisma „Sport dla Wszystkich” i została przedstawiona czytelnikom w lipcu 1964 r. Sam ją stosowałem dwa razy po 4 tygodnie w różnym czasie i za każdym razem skutecznie. Według mnie warunkiem do spełnienia tego musi być wysoki poziom koncentracji psychicznej i wola walki ćwiczącego, aby chociaż ciężar ruszyć z miejsca.
Układ ćwiczeń w tej metodzie jest bardzo kontuziogenny: a) wznos przedramienia do połowy drogi lub 3/4; b) ruszenie tylko obciążenia z miejsca; c) całkowitego wznosu przedramienia. Te zestawienie ćwiczeń trzeba poprzedzić odpowiednio intensywną rozgrzewką!

Przypominam tą metodę, a teraz stosowaną w treningu współczesnych czołowych kulturystów.
„Jeśli normalnie w jednaj serii wykonujemy 6 - 8 wznosów przedramienia, że sztangielką (ramie przylega do tułowia, a ruch wykonuję tylko przedramię, to teraz zwiększamy obciążenie o tyle (np. 5 kg), by ciężar unieść tylko na pół do ¾ wysokości. Po dwóch, trzech ( proponuję 5 powtórzeń – przyp. jw.) zwiększamy jeszcze obciążenie by ciężar tylko nieznacznie ruszyć z miejsca, (dlatego konieczność wykonania dobrej rozgrzewki – przyp. jw.). Również i tu wykonujemy dwie lub trzy próby (jednak 5 - przyp. jw.), by następnie przejść do trzeciej części: poprawnego pełnego wykonania ćwiczenia. Oczywiście obciążenie zmniejszamy w tym przypadku o tyle, by prawidłowy, całkowity ruch wznoszenia ramienia można było wykonać 6 razy.
Po takiej trzyczęściowej potrójnej superserii trzeba należycie wypocząć ( im większe wytrenowanie, tym krótsza przerwa - przyp. jw.), staranie rozluźnić mięśnie i unormować oddech (bardzo ważne!). Po wypoczynku całość wykonujemy jeszcze raz lub dwa”.

Tą metodę mogą wypróbować kulturyści naturalni i tylko ci mający za sobą kilka lat uprawiania kulturystyki.
Opracował: Jan Włodarek
, 15 maja 2009 r.

Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Urodziny Mirka Lulińskiego.
Urodziny Mirka Lulińskiego.
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE