Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4200151
osób.
Oni są z nami:
Skakanka? Ćwiczenie znakomite. Autor: Piotr Mizierski


Zdjęcie z "ASJ" 1979

W kulturystyce ćwiczenia ze skakanką odeszły do przeszłości. Tylko nieliczni ćwiczący kulturystykę naturalną wiedzą, że „skakanka” jest ćwiczeniem bardzo wartościowym, znakomitym dla organizmu. Ćwiczenia ze skakanką doskonale wzmacniają mięśnie nóg, podnoszą ogólną sprawność fizyczną, a szczególnie zręczność i wytrzymałość. Poprawiają strukturę mięśni, zaś dla ich sprawności jest nieodzowna. Można je stosować również, jako skuteczny środek odchudzający i ćwiczenie na tzw. rzeźbę!

W minionych latach trening kulturystyczny był na ogół poprzedzany właśnie tym ćwiczeniem, stanowiącym bardzo dobrą rozgrzewkę przed fizycznym wysiłkiem. Wystarczyło wykonać 150 podskoków, do stanu lekkiego zmęczenia.
Obecnie wydaje się, że instruktorzy bardziej cenią ćwiczenia na maszynach, wspomaganie, masę mięśni, niż stare, zdrowe i naturalne oraz skuteczne sposoby kształtowania sylwetki, więc "skakanki" nie dostrzegają

Z archiwum Stanisława Zakrzewskiego, przedstawiamy artykuł Piotra. Miezierskiego (były bokser i jeden z najlepszych trenerów w historii polskiego boksu).
J.W.,
18 maja 2009 r.

Ćwiczenia ze skakanką. Autor: Piotr Mizierski

Pierwsze ślady ćwiczeń ze skakanką znajdziemy jeszcze w starożytnej Grecji na kilka wieków przed naszą erą. Stare ryciny przedstawiają dziewczynkę przebiegającą ruchem taneczno – skocznym prze linkę. W innym miejscu znaleziono rycinę przedstawiającą młodego chłopca ćwiczącego skakanką w formie obecnie stosowanej.
Formy i ćwiczenia z linką, przechodziły różne powolne ewolucje. Od czasu do czasu, ktoś z ćwiczących wynajdywał jakiś nowy sposób posługiwania się linką, aż doszło do obecnej bardzo zróżnicowanej formy tej pięknej zaprawy skocznej.

Chciałbym tu podkreślić uniwersalność ćwiczenia ze skakanką. Wyrabia ona przecież nie tylko mięśnie nóg, ale i mięsnie rąk, brzucha i bioder. A mięsnie nie tylko wzmacnia, ale równocześnie czyni elastycznymi. Przy tym jest świetnym ćwiczeniem zwiększającym pojemność płuc – uczącym oddychania.
Jak duże znaczenie na formę fizyczną czy tak zwane „robienie wagi” (w kulturystyce klasycznej na robienie rzeźby – przyp. jw.) ma ćwiczenie, że skakanką niech świadczy fakt, że przy podnoszeniu formy zawodnika do gotowości bojowej (np. boksera) dodajemy do normalnego treningu 2 lub trzy razy po 3 minuty skakanki.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Słupsk - 2008
Słupsk - 2008
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE