Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4201028
osób.
Oni są z nami:
Herkulesowa dłoń. Opr. Ignacy


Od wieków najsilniejsi ludzie świata popisywali się siłą swej ręki. W dłoniach zginali podkowy, łamali w palcach monety, skręcali gwoździe itd. Dziś wszystkie sposoby demonstrowania siły należą do przeszłości, za to coraz większą popularnością cieszą się walki „na rękę”. Nie jest to zresztą również nic nowego, bo przecież już Eugeniusz Sandow (już wiek temu – przyp. red.) popisywał się „kładzeniem na rękę” wszystkich przeciwników, niekiedy kilku pod rząd.

Jednym z najlepszych w walce na rękę był Niemiec John Marx (ur. 1867 r.). Przy wzroście 183 cm ważył on prawie 110 kg. Obwód jego klatki piersiowej wynosił 127 cm ( w spoczynku), obwód bicepsu 48 cm (!), a przedramienia aż 39 cm. Ten właśnie John Marx wzmacniał mięśnie dłoni i przedramion w ten sposób, że ćwiczył hantlami i sztangą o bardzo grubych gryfach. Przekrój gryfów wynosił 7-8 cm ( obwód 21-24 cm) . Dzięki ćwiczeniom takim właśnie sprzętem w fantastyczny sposób rozwinął mięśnie przedramion i uchwyt.
Na ten szczegół zwracamy uwagę tym wszystkim, którzy pragną wzmocnić siłę uchwytu, co dla wielu dziedzin sportu ma duże znaczenie.

Najbardziej wartościowe ćwiczenia przedstawiamy na rysunkach ( zobacz: www.jwip.pl Forum – „Atlas ćwiczeń - mięśnie ramion”):
1.Wznosy przedramion ze sztangielkami w takim uchwycie, by kciuki wskazywały ku górze.
2. Wznosy przedramion z łokciami wspartymi na stole lub jakieś innej trwałej podstawie.
3.Wznosy przedramion wspartych na pulpicie jak na rysunku( grzbiet dłoni skierowany ku górze). Zwracać również uwagę na ruch zgięcia w nadgarstku.
4. Krążenie nadgarstków z obciążeniem ( w dłoniach hantle).
5.Wznosyżelażnych kostek lub pierścieni ciężarowych w uchwycie samymi palcami.

Niezależnie od tych ćwiczeń zalecamy ugniatanie w dłoniach plasteliny, ugniatanie piłeczki gumowej lub zwijanie w samych palcach papierowych płacht, np. gazety. Ćwiczeniami tymi wzmocnisz uchwyt szybko i w sposób zadziwiający.
Artykuł ze zbioru Stanisława Zakrzewskigo
:" Herkulesowa dłoń”, opublikowany w czasopiśmie „Sport dla Wszystkich” -1966 r. Wybrał Ignacy, 1 czerwca 2009 r.



Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Mirosław Luliński
Mirosław Luliński
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE