Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4398386
os鏏.
Oni s z nami:
Harold Poole - wszechstronny kulturysta. Autor: Stanis豉w Zakrzewski
W numerze 20 „SdW” z ubieg貫go roku zamie軼ili鄉y zdj璚ie Harolda Poole’a, zwanego w USA „the most muscular man”. Rze嬌a jego mi窷ni mo瞠 zast徙i kart anatomiczn. Czego podobnego dot康 nie widziano. Zastanawiali鄉y si jednak wtedy, czy mi窷nie jego s r闚nie sprawne, jak rozwini皻e? Dzi mo瞠my ju odpowiedzie, 瞠 Harold Poole jest nie tylko wybitnym kulturyst, ale i bardzo wszechstronnym sportowcem: lekkoatlet, zapa郾ikiem, ci篹arowcem, pi趾arzem. Sportowe wyczyny Poole’a s zadziwiaj帷e i 鈍iadcz, 瞠 przymierze lekkiej atletyki i ci篹arowc闚 z kulturystyk prowadzi do doskona這軼i fizycznej.

Sprawa jest tym bardziej godna uwagi, 瞠 Poole doszed do wynik闚, w tak wczesnym wieku. Urodzi si przecie 25 grudnia 1943 roku. Liczy wi璚 zaledwie 20 lat, a pierwsze sukcesy w kulturystyce osi庵n掖, gdy mia 16 lat! U nas w tym wieku zaczyna si dopiero uprawia 獞iczenia si這we, a Poole wywalczy ju wtedy tytu mistrza USA junior闚!

Sport zacz掖 uprawia w 13 roku 篡cia od lekkiej atletyki, pi趾i i… zapas闚. W biegach, skokach i rzutach wzmacnia uk豉d kr捫enia, przez zapasy – mi窷nie i zr璚zno嗆. Ju po roku rozpocz掖 獞iczenia si這we. Jego forma sportowa zacz窸a wtedy szybko zwy磬owa. W ci庵u 2 lat zyska 20 kg mi窷ni i wielk si喚, wszechstronnie rozwin掖 r闚nie organizm. Nie ograniczy si jednak do samego tylko rozwijania mi窷ni i podnoszenia ci篹ar闚. W 17 roku 篡cia osi庵n掖 ju 400 kg w tr鎩boju, ale i 400m przebiega w niespe軟a 53 sekundy, a na mistrzostwach szk馧 鈔ednich USA w zapasach zaj掖 II miejsce. W rok p騧niej by ju w zapasach bezkonkurencyjnym mistrzem!

Gdy w 19 roku 篡cia dosta si na uniwersytet w Oklahomie, uprawia r騜ne dziedziny sportu sezonowo: wiosn przede wszystkim lekk atletyk, a w lecie i zimie – kulturystyk, ci篹ary i zapasy. Zn闚 poprawi wyniki 220 y biega w 22,9 sek. 440 y (402,32 m) – w 50,0 sek. W pchni璚iu kul przekroczy kilka razy 55 st鏕 (16,50 m). na ostatnich mistrzostwach 鈍iata Mi璠zynarodowej Federacji Kulturystyki zaj掖 II miejsce z Joe Abbend, ale tytu „najbardziej umi窷nionego” przyznano w豉郾ie jemu. Poole ma 181 cm wzrostu i wa篡 98 kg.

Nie przypuszczajcie, 瞠 Poole doszed do wynik闚 豉two i szybko. Musia si bardzo napracowa, zanim przysz造 pierwsze sukcesy. Znalaz jednak w豉軼iw do nich drog i umia sobie tak roz這篡 dzie pracy, 瞠 znajdowa czas na trening. Poole jest studentem biologii.

Trening Harolda Poole
Podajemy trening, jaki prowadzi przez trzy miesi帷e poprzedzaj帷e zawody o tytu mistrza USA w kulturystyce. Trening jest nadzwyczaj forsowny, wi璚 przestrzegamy przed na郵adowaniem go. Kto chcia豚y go stosowa, musia豚y mie bardzo d逝gie i wszechstronne przygotowanie sportowe.
Poole 獞iczy 3 razy w tygodniu, a dopiero w ostatnich 3 tygodniach – po 5 razy. Trening trwa oko這 2,5 godziny.

Oto 獞iczenia jednego treningu (po rozgrzewce):
1. Przysiady ze sztang na barkach:
135 kg – 1 seria – 20 powt鏎ze
150 kg – 1 seria – 15 powt鏎ze
160 kg – 2 serie – 15 powt鏎ze
180 kg – 1 seria – 5 powt鏎ze
210 kg – 1 seria – 2 powt鏎zenia

2. w le瞠niu przodem na 豉wce wznosy podudzi z oporowaniem przez wsp馧獞icz帷ego (chwyt za kostki);

3. Wspi璚ia na palcach:
65 kg – 90 kg w 3 seriach po 15 powt鏎ze (stopy ustawione r闚nolegle)
65 kg – 90 kg w 3 seriach po 10 powt鏎ze (palce zwr鏂one do 鈔odka)
65 kg – 90 kg w 3 seriach po 10 powt鏎ze (palce zwr鏂one na zewn徠rz)

4. Wyciskanie sztangielek w le瞠niu na sko郾ej 豉wce (dla rozwijania g鏎nych sektor闚 mi窷ni piersiowych); ci篹ar sztangielek po 35 kg, 8 serii po 10 powt鏎ze.
5. W kl瘯u 軼i庵anie ramion w d馧 na wyci庵u, obci捫enie 90 kg – 6 serii po 10 powt鏎ze.
6. 鑿iczenie na triceps na wyci庵u („francuskie wyciskanie”), obci捫enie 45 kg – 4 serie po 10 powt鏎ze.
7. Wznosy przedramion obci捫onych sztangielkami:
Po 35 kg – 4 serie – 10 powt鏎ze (獞iczenie to najcz窷ciej jest 陰czone w seriach z poprzednim).
8. Wznosy i opusty bark闚 z ramionami zwieszonymi, obci捫onymi sztangielkami po 22,5 kg – 2 serie po 10 ruch闚.
9. Wyciskanie sztangielek po 32,5 kg – 5 serii po 10 powt鏎ze.
10. Podci庵anie na dr捫ku z przenoszeniem g這wy do przodu.

Na zako鎍zenie Poole wykonuje na specjalnym przyrz康zie (wibratorze) 獞iczenie mi窷ni brzucha.
Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonuje bardzo dok豉dnie, przerwy mi璠zy seriami bardzo kr鏒kie (rozlu幡ienia, kilka g喚bokich wydech闚).
Warto podkre郵i, 瞠 tak intensywny trening Poole prowadzi tylko przez 3 miesi帷e. Dziewi耩 pozosta造ch miesi璚y przeznacza g堯wnie na futbol ameryka雟ki (gr fantastycznie si這w), zapa郾ictwo (du穎 startuje) i lekk atletyk.

Poole, jeden z najlepszych kulturyst闚 鈍iata uznaje tylko bardzo wszechstronny trening.
„Nie chc by robotem – o鈍iadczy kiedy – lubi odmian w sporcie i w 獞iczeniach. Wychodz na tym najlepiej”. Te s這wa wszyscy nasi kultury軼i powinni sobie dobrze zapami皻a.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski, 1964 , „SdW”, przygotowa: Mariusz Liwowski, 13 czerwca 2009 r..
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Medal "50-lat B造skawicy" (rewers)
Medal "50-lat B造skawicy" (rewers)
JUBILEUSZ "BΧSKAWICY"
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE