Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4208935
osób.
Oni są z nami:
Bieganie rekreacyjne. Autor:Jan Włodarek

Zdjęcie: "Shape-up" z "Muscle & fitness" 1981

Bieganie to atrakcyjny i zdrowy sposób zwiększania aktywności ruchowej zalecanej kulturystom naturalnym. Są dowody na to, że bieganie rekreacyjne umacnia zdrowie nie tylko uprawiającym ćwiczenia siłowe.

Henryk Kuński autor broszury pt „ Aktywność ruchowa w praktyce umacnia zdrowie osób dorosłych” – wydanej przez „Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich” podaje wiarygodne dane na temat systematycznego biegania, rozumianego jako trening wytrzymałościowy, mający wpływ na zmniejszenie najgroźniejszych czynników ryzyka: choroby niedokrwiennej serca.

Bieganie poprawia wydolność tlenową, z którą nie jest najlepiej u kulturystów zawężających swój trening jedynie do ćwiczeń z ciężarami.

Bieganie zmniejsza częstość skurczów serca w spoczynku, obniża ciśnienie tętnicze krwi, wydłuża fazę rozkurczową serca oraz zmniejsza depresję psychiczną, wpływa na poprawę snu i samopoczucia. Ma jeszcze inne zalety dla człowieka, jak np. utrzymuje młodość!

Biegając należy jednak mieć na uwadze, że nadmierny wysiłek łączy się z określonym ryzykiem dla zdrowia. I z tego powodu w bieganiu trzeba zachować umiar i stałej fachowej kontroli. Istotne jest również pogłębianie wiedzy z zakresu fizjologii.
Bieganie kulturystów naturalnych powinno być zdrowe i dostosowane wysiłkowo do ich podstawowego treningu siłowego.


Od dziś przedstawiamy suksecywnie artykuły o zdrowym bieganiu pt „Stosujemy bieganie” w ramach, którego przedstawimy jego części: "Stosujemy bieganie(1)"„Najtrudniejszy jest początek (2)”, „Cykle w bieganiu (3)”, „Doświadczenie przychodzi z czasem(4)”, „Przekonać siebie(5)”. Później zaprezentujemy artykuły innych autorów.
Autor Jan Włodarek, 3 czerwca 2009 r.


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
XI MP Białystok, 1987 r.
XI MP Białystok, 1987 r.
JAK TO BYŁO KIEDYŚ...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE