Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4200141
os鏏.
Oni s z nami:
Mi窷nie sko郾e brzucha. Autor: Henryk Jasiak (1936 - 2008)

Niewielu 獞icz帷ych zadaje sobie spraw z tego, 瞠 dobrze umi窷niony brzuch i szczup豉 talia to jeden z wa積iejszych element闚 postawy cia豉, swoisty 陰cznik mi璠zy tu這wiem i nogami, kt鏎e decyduj o proporcjach. Wi瘯szo嗆 獞icze na mi窷nie brzucha i tali to r騜ne odmiany sk這n闚 tu這wia i unoszenia n鏬, a tak瞠 przysiady. Je郵i chodzi o mi窷nie sko郾e brzucha, a wi璚 tali – to przede wszystkim skr皻y i sk這ny tu這wia w bok.

W praktyce treningowej g堯wny nacisk k豉dzie si zwykle na mi窷nie proste brzucha, mniejszy na sko郾e. Aby brzuch uniwersalnie ukszta速owa i wyrze嬌i, obie grupy mi窷niowe trzeba traktowa jednakowo. Jest to wa積e nie tylko w kulturystyce, ale i w wi瘯szo軼i dyscyplin sportu.

Poniewa 獞iczenia mi窷ni prostych brzucha s og鏊nie znane ( sk這ny tu這wia w prz鏚 i unoszenie n鏬 w le瞠niu ty貫m), spr鏏ujmy przedstawi standardowe 獞iczenia na mi窷nie sko郾e brzucha.
Oto one:

Sk這ny boczne tu這wia ze sztangielkami trzymanymi na wyprostowanych w d鏊 ramionach. Sk這ny powinny by do嗆 g喚bokie, w dolnej pozycji wytrzymujemy 2-3 sekundy, 鈔ednio 10-15 powt鏎ze w serii. Kszta速uj one nie tylko mi窷nie sko郾e brzucha, ale cz窷ciowo r闚nie proste i dolnej cz窷ci grzbietu.
Skr皻y tu這wia w siadzie na 豉wce z obci捫eniem na klatce piersiowej lub karku.
W zwisie na dr捫ku unoszenie n鏬 do poziomu, a nast瘼nie skr皻y n鏬 i bioder w prawo i lewo, liczba powt鏎ze od 10 do 20 w serii.
W le瞠niu bokiem z d這闓i splecionymi na karku r闚nocze郾ie unoszenie n鏬 i tu這wia w g鏎 - zaanga穎wanych jest du穎 mi窷ni, znakomicie wyszczupla brzuch i tali. Ruch w g鏎ze staramy si zatrzyma na 2-3 sekundy, liczba powt鏎ze w serii od 15 do 30.
W pozycji kl璚z帷ej przy dr捫ku wyci庵u bloczkowego. Trzymaj帷 go obur帷z wykonujemy g喚boki sk這n tu這wia w prz鏚 z jednoczesnym skr皻em tu這wia raz w prawo, raz w lewo. W ko鎍owej fazie ruchu zatrzymanie n a3 sekundy.

Ka盥e z tych 獞icze wykonywa w do嗆 wolnym tempie z pe軟ym napi璚iem mi窷ni.
Od pocz徠ku do ko鎍a 獞iczenia mi窷nie powinny by stale maksymalnie napi皻e.
D捫y do utrzymania si w maksymalnym skurczu, w ko鎍owej fazie ruchu przez 2-3 sekundy.
Nie powinno si wykonywa 瘸dnych gwa速ownych ruch闚 dynamicznych.
Program treningowy na okres 4-6 tygodni powinien zawiera tylko 3 dowolnie wybrane 獞iczenia z wy瞠j podanych, nale篡 je wykonywa przemiennie.
Autor: Henryk Jasiak, 1984 r.

Od JWIP.PL.
Autor w dalszej cz窷ci tego artyku逝 omawia metod tzw. aerobiczn 6-tk Weidera, Dzi j uwa瘸 si za bardzo nowoczesn i skuteczn, ale nikt nie podaje, 瞠 ona ma ju ponad 25 lat! Jest to kolejny przyk豉d ”czarowania”, kt鏎e w tym przypadku potwierdza, 瞠 to co „stare”, to wieczne, gdy bardzo skuteczne! 12 czerwca 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Julia - nowa gwiazda, 2010 r.
Julia - nowa gwiazda, 2010 r.
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE