Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4306699
os鏏.
Oni s z nami:
Nie tylko biceps

TRENING: TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH

Zdj璚ia, kt鏎e przedstawiamy (zobacz je w Forum, „Album 獞icze”, Ramiona”- przyp. jw.), obrazuj mi窷nie ramion. Na pierwszy rzut oka wydaje si, 瞠 chodzi tu wy陰cznie o pokazanie bicepsu – tego mi窷nia, kt鏎ym nie tylko pocz徠kuj帷y lubi si popisywa.
Tak jednak nie jest. Chcemy podkre郵i rol mi窷nia ramiennego ( musculos brachialis) i pokaza na przyk豉dzie, w jakim stopniu wp造wa on na wygl康 i rze嬌 ramienia. Dobrze rozwini皻y mi瘰ie ramienny przed逝瘸 niejako biceps i 鈍iadczy – co jest chyba najwa積iejsze – o wielkiej sile kulturysty.

Mi瘰ie ramienny zgina staw 這kciowy (podobnie zreszt jak i biceps, z kt鏎ym jest zwi您any), ale pracuje przede wszystkim w pierwszej fazie ruchu zginaj帷ego przedrami z u這瞠nia wyprostowanego.


O stopniu, w jakim rozwin瘭i鄉y ten mi瘰ie, wywnioskujemy z rysunku mi窷ni otrzymanego po wznosie przedramienia i napi璚iu mi窷ni. U 獞icz帷ego, kt鏎y dobrze rozwin掖 biceps a zaniedba brachialis, rzuca si w oczy wkl窷ni璚ie (rowek) mi璠zy bicepsem i mi窷niami zgi皻ym przedramienia. Takie ramie wr鏂i natychmiast uwag fachowc闚, np.: na zawodach kulturystycznych. Dobrze rozwini皻y mi瘰ie ramienny wypycha biceps (le篡 przecie pod nim) i przed逝瘸 go. Podkre郵i jeszcze nale篡, 瞠 mi瘰ie ramienny odgrywa wa積 rol hamulca. W jakimkolwiek u這瞠niu zatrzymany wznoszone lub opuszczane przedrami, g堯wna rola w tej pracy spoczywa na kr鏒kim, silnym mi窷niu ramieniowym.


Jak 獞iczy, by rozwin望 ten mi瘰ie?
Przede wszystkim kr鏒kie, ograniczone wznosy obci捫onych przedramion. Zamiast ca趾owitego zgi璚ia przedramienia, wznosimy je tylko do ¼, p騧niej do ½ i ¾ wysoko軼i – jak na rysunkach. Przy wznosie do po這wy wysoko軼i, rami wraz z przedramieniem tworzy k徠 prosty. Sztang trzyma si na szeroko軼i bark闚. Przy wznosie przedramion nie odchyla tu這wia do ty逝. Ramiona przylegaj mocno do tu這wia, a ruch wykonuj jedynie przedramiona. Wznosy i opusty przedramion wykonywa wolnym, ci庵造m ruchem.

Od czasu do czasu stosowa odmian tego 獞iczenia, polegaj帷 na zatrzymaniu ruchu po wzniesieniu przedramienia do p馧 wysoko軼i (rami i przedrami tworz k徠 prosty). Zatrzymanie to powinno trwa przez 3-5 sekund (!), po czym powoli opuszcza si ramiona, by za chwile powt鏎zy ten ruch.
Tylko bardzo zaawansowani mog sobie pozwoli na kilkakrotne zatrzymanie ruchu w czasie wznoszenia przedramienia do wysoko軼i ¾ wysoko軼i i w czasie jego opuszczania. Inn warto軼iow odmian 獞iczenia jest dodatkowe 獞iczenie z szerokim, nawet jak najszerszym uchwytem.

鑿icz帷, unikajcie wstrzymywanie oddechu, co przy intensywnym treningu (obci捫enie jest bardzo du瞠) mo瞠 si okaza katastrofalne w skutkach. Pami皻ajmy wi璚 o uregulowaniu oddechu po ka盥ej serii 獞icze i stosowanie 獞icze uzupe軟iaj帷ych.
(Oczywi軼ie, 瞠 przedstawiony spos鏏 獞iczenia bicepsa stosujemy tylko przez miesi帷, nast瘼nie przechodz帷 do wykonywania pe軟ego zakresu ruchu – przyp. jw.).
Raz w tygodniu obowi您kowo wyruszamy w teren na marszobieg!
Artyku ze zbioru Stanis豉wa Zakrzewskiego. Na pocz徠ku lat 60.by opublikowany w „SdW”.

Od JWIP.Pl Wymieniony artyku mo瞠 wzburzy czytelnik闚 kolorowych magazyn闚 dla kulturyst闚. Przecie w nim przedstawiono metod treningow znan i stosowan ju pod koniec lat 50 XIX w., a kt鏎a to zosta豉 zaprezentowana w jednym z czasopism jako nowoczesna i bardzo skuteczna. O tym, 瞠 ona skuteczna dowiedzia貫m si ju w 1962 roku, a dwa lata p騧niej przekona貫m si, 瞠 stosowanie jej powoduje rewelacyjne wyniki.

Informuj o tym, gdy uwa瘸m, ze to 獞iczenie jest ci庵le b. skuteczna, za co do s這wa „nowoczesne” nie mam powod闚 si czepia. My郵帷y Czytelnik szybko zorientuje si, co m鏬豚ym jeszcze napisa na temat ukrywania, 瞠 najbardziej skuteczne metody treningu jednak wywodz si ze „z這tej, bezkoksowej ery w kulturystyce".

Artyku jest ilustrowany zdj璚iami i rysunkami. Trzeba je koniecznie zobaczy, poniewa obrazuj przyk豉dy, jak opisane 獞iczenie wp造wa na kszta速 bicepsu. Z uwagi na ograniczenia techniczne: rysunki i fotki s umieszczone w FORUM, dzia „Atlas 獞icze”, temat: ”Mi窷nie ramion”.
Artyku przygotowa: Jan W這darek, 7 listopada 2009 r.

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Wilno, 1969 r.
Wilno, 1969 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE