Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4202478
os鏏.
Oni s z nami:
W si這wniach moda na barki

„Barki jak u ATLASA to marzenie m這dych ludzi. Po takich barkach pozna si豉cza. Biceps, mi窷nie klatki piersiowej, maskuje marynarka, ale pot篹ne bary widzi ka盥y. Ongi moda m瘰ka kaza豉 sztukowa wat barki, dzi ka盥y mo瞠 zdoby modn lini bark闚 drog naturaln – po prostu przez 獞iczenia”.
( „Si豉, Sprawno嗆, Pi瘯no”- St. Zakrzewski)


Zdaniem ekspert闚 i do鈍iadczonych instruktor闚, muskulatur okolicy barku mo積a rozwin望 stosunkowo 豉two i szybko, trzeba tylko solidnie popracowa nad rozwini璚iem mi窷ni naramiennych i to wszystkich trzech ich sektor闚. Mi窷nie te, stanowi niepodzieln ca這嗆, ale pod wzgl璠em czynno軼iowym rozpadaj si na 3 cz窷ci:
a) przedni , obojczykow ( anterior deltoideus),
b) po鈔edni, barkow ( middle deltoideus),
c) tyln, grzbietow ( posteriori deltoideus).


鑿icz帷y powinien pozna wszystkie wa積iejsze mi窷nie i ich dzia豉nie.
Oto 獞iczenia osnowy na barki:
1.Podci庵anie sztangi w w御kim uchwycie wzd逝 tu這wia. 鑿iczenie rozwija si przede wszystkim po鈔edni (barkow) cze嗆 mi窷nia naramiennego.
2. Wyci郾i璚ie sztangi ( zarzuconej na piersi) w g鏎, przeniesienie jej na kark, st康 ponownie wyci郾i璚ie w g鏎 i opuszczenie na pier. 鑿iczenie rozwija mi窷nie ca貫j obr璚zy barkowej.
3.Wznos obci捫onych sztangielkami ramion bokiem do poziomu, przenoszenie w prz鏚 (w poziomie), po czym opuszczanie w d馧 do pozycji wyj軼iowej.
4. Wyciskanie sztangielek w siadzie.

鑿iczenia ze spr篹ynami (gumami)
5. Rozci庵anie spr篹yn obur帷z. Wyprostowane w 這kciach ramiona wznie嗆 na wysoko嗆 bark闚, po czym przenie嗆 je w bok, rozci庵aj帷 przy tym spr篹yny. 鑿iczenie rozwija tyln, grzbietow cz窷 mi窷nia naramiennego.
6. Z pozycji jak na rysunku wznosy ramion do poziomu. 鑿iczenie rozwija sektor barkowy mi窷nia naramiennego.
7. Wznos ramion w g鏎 z rozci庵ni璚iem spr篹yn w bok. Wdech zawsze przy rozci庵aniu spr篹yn, wydech przy ich zwalnianiu. 鑿iczenie dla rozwini璚ia przedniej, obojczykowej cz窷ci mi窷nia naramiennego.

鑿iczenia izometryczne
8. Chwyciwszy z g鏎y nadgarstek, naciskaj g鏎na r瘯 w d馧 a doln w g鏎, napinaj帷 mi窷nie barkowe. Wa積e 獞iczenie dla rozwini璚ia przedniej, obojczykowej cz窷ci mi窷nia naramiennego.
9. Siedz帷 chwy w obie r璚e r璚znik, wznie ramiona na wysoko嗆 bark闚 i staraj si odchyli je w bok razem i pojedynczo (raz lewa, drugi raz praw r瘯. 鑿iczenie korzystnie wp造wa na rozw鎩 barkowej cz窷ci mi窷nia naramiennego.
10. Z pozycji jak na rysunku: prawa r瘯a w dole., Lewa nad ni, staraj si odchyla praw r瘯 do ty逝 oporuj帷 lew, po czym zmiana r彗, przeniesienia r璚znika na drug stron tu這wia i to samo lew r瘯. W tym 獞iczeniu czynna jest przede wszystkim cz窷 grzbietowa mi窷nia naramiennego.

Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonywa w dw鏂h seriach po 6-8 ruch闚. Bardziej zaawansowani mog sobie pozwoli na trzy serie. 鑿iczy z takim obci捫eniem (tyloma spr篹ynami i z takim oporem by ruch mo積a by這 powt鏎zy 6-8 razy. 鑿icz帷 nie wstrzymywa oddechu na d逝窺zy czas. Po 獞iczeniach rozlu幡ij mi瘰nie, unormuj oddech.

( Rysunki poszczeg鏊nych 獞icze zobacz w FORUM, dzia „ATLAS 鑿icze”, temat „BARKI”).
Skr鏂ony artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego, z 1964r. i zdj璚ie z arch. JWIP.PL przygotowa: Tomek, 12 grudnia 2009 r.
Aktualizacja 18.12.2009 r., godz.20:46

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Wroc豉w
Wroc豉w
DARIUSZ PACAK PODR荅E KSZTAz
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE