Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4201673
os鏏.
Oni s z nami:
Len Sell. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

Od JWIP.PL: Przedstawiam artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego, napisany 47 lat temu. Dla niekt鏎ych wyda si archaicznym ale po dok豉dnym przeczytaniu 豉two doj嗆 do wniosku, 瞠 ju wtedy mo積a by這 po kilku latach treningu zbudowa 豉dn i imponuj帷 sylwetk. I co jest bardzo wa積e bez steryd闚! Len Sell 獞iczy si這wo i jednocze郾ie uprawia sporty uzupe軟iaj帷e, by wi璚 kulturyst wszechstronnym. Dzi mo瞠my napisa, 瞠 on 獞iczy naturaln kulturystyk, czyli tak, kt鏎a kojarzy si ze zdrowiem i og鏊n sprawo軼i fizyczn.
Artyku逝 ukaza si w dwutygodniku „Sport dla Wszystkich”, marzec 1963 r.
Mateusz Zborowski,
z Krosna, 13 stycznia 2010 r.


SYLWETKI DAWNYCH MISTRZ紟 KULTURYSTYKI

Jest najlepszym kulturyst w鈔鏚 zawodowc闚. Jesieni ub. r., na mistrzostwach NABBA (National Bodybuilders Association) w Londynie, wywalczy tytu Mr Universe". Rok wcze郾iej zdoby ten tytu w swojej kategorii wzrostu (do 173 cm). Wtedy to postanowi, ze w 1962 roku zostanie mistrzem wszech kategorii.

Do zawod闚 przygotowywa si okr庵造 rok. Jego tygodniowy cykl treningowy zawiera jedynie 3 jednostki zaj耩, ale ka盥a trwa豉 3 godziny. Pocz徠kowo pracowa nad zwi瘯szeniem masy mi窷niowej, by o rysunek i rze嬌 mi窷ni zatroszczy si dopiero w kilkunastu ostatnich tygodniach przed wielkim startem. Z 95 kg wagi zszed wtedy do... 82 kg. W ostatnich sze軼iu tygodniach trenowa codziennie. Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonywa zazwyczaj w 4 — 6 seriach, powtarzaj帷 ka盥y ruch po 6 razy.

W czasie pracy nad zwi瘯szeniem masy mi窷niowej od篡wia si normalnie, zwracaj帷 jednak uwag na spo篡wanie do嗆 znacznej ilo軼i ry簑. Jada te melas z sokiem cytrynowym, codziennie wypija litr mleka.

W dniu zdobycia tytu逝 zawod闚 w „Mr. Universe”- jego wymiary wynosi造: wzrost 168 cm, waga 81,5 kg, obw鏚 klatki piersiowej (przy wdechu) 127 cm, obw鏚 bicepsu 45,5 cm, uda 65 cm, obw鏚 w pasie — 76 cm.

Len poj掖 za 穎n dwukrotn Miss Wielkiej Brytanii — Brend. Pi瘯na Angielka jest r闚nie fanatyczn zwolenniczk kulturystyki i sama j uprawia z olbrzymim zapa貫m. W po這wie grudnia ub. roku m這dzi pa雟two Sell doczekali si c鏎eczki, kt鏎ej dali imi Belinda.

Sell nie ogranicza swoich 獞icze do sali gimnastycznej, lecz wiele czasu sp璠za na pracy treningowej (uzupe軟iaj帷ej) w terenie. Du穎, je寮zi na rowerze, z zami這waniem p造wa, skacze do wody i 獞iczy na batucie. Te sporty uzupe軟iaj帷e zaleca wszystkim m這dym adeptom kulturystyki.
Oto jego 獞iczenia okresu przygotowa do pami皻nego startu.

1. 鑿iczenia n鏬:
a) Przysiady ze sztang zarzucon na pier. Obci捫enie 127,5 — 172,5 kg, po 6 ruch闚 w 5 seriach.
b) Wymachy n鏬 w prz鏚 i w g鏎 z sanda貫m metalowym (4 serie po 6 ruch闚 ka盥 nog).
c) Uginanie i prostowanie podudzi z oporem wsp馧獞icz帷ego. Po prze獞iczeniu mi窷ni n鏬 Sell przechodzi do 獞icze mi窷ni ramion (u niego zaniedbanych).

2. 鑿iczenia mi窷ni ramion (triceps):
a) „Francuskie wyciskanie". 6 serii po 6 ruch闚, sztanga 65 — 90 kg.
b) Wyciskanie w le瞠niu — jak na rysunku: sztangielki 40 — 47,5 kg (6 serii po 6 ruch闚).
c) Odchylanie ramion obci捫onych sztangielkami i 4 serie no 12 ruch闚. Ramiona opuszczone i tylko nieznacznie uniesione w bok. Ruch odchylaj帷y wykona do ty逝. Klatka piersiowa uniesiona, g這wa odchylona do tylu.
d) 鑿iczenia bicepsu. Na sko郾ej 豉wce wznosy przedramion, sztangielki 35—40 kg (6 serii po 6 ruch闚).
e) Wznosy przedramion w pochyleniu w prz鏚 (jak na rys). (4 serie po 8 ruch闚).

3. 鑿iczenia mi窷ni bark闚 i grzbietu:
a) Wyciskanie sztangielek po 50 kg wagi (2 x po 8, 2 x po 6 i 2 x po 4 ruchy).
b) Wyciskanie zza karku 5 x po 6 ruch闚 z obci捫eniem 82,5 do 90 kg.
c) Wznosy ramion w bok, sztangielki 30 kg (4 x po 8 ruch闚).
d) Podci庵anie sztangielki jednor帷z 45 kg (5 x po 8 ruch闚).

4. 鑿iczenie mi窷ni piersiowych:
Sell mia nadmiernie rozwini皻e mi瘰nie piersiowe przez przesadne stosowanie wyciskania sztangi w le瞠niu. W ostatnich miesi帷ach przed zawodami wykonywa wi璚 jedno tylko 獞iczenie, kt鏎e mia這 zlu幡i i wyd逝篡 mi窷nie piersiowe, by造 to wymachy (rozpi皻ki) sztangielek w bok (5 serii po 8 ruch闚).

5. Mi窷nie brzuszne:
Dla uzyskania pi瘯nych mi窷ni brzucha Sell wykonywa olbrzymi ilo嗆 (do zm璚zenia) wznos闚 n鏬 w le瞠niu na sko郾ej 豉wce i ze zwisu na dr捫ku.

Wszystkich mniej zaawansowanych przestrzegamy przed bezmy郵nym na郵adowaniem treningu Sella. On sam zreszt, nigdy nie wykonywa wszystkich wspomnianych 獞icze na jednym treningu. Mia stosunkowo s豉be ramiona i mi窷nie brzucha, na nie wi璚 w czasie treningu zwraca szczeg鏊n uwag. Jednorazowo nie nale篡 wykonywa wi璚ej, jak 6 — 8 r騜nych 獞icze (oczywi軼ie poza rozgrzewk, kt鏎a musi by b. wszechstronna).
Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Ostatnia aktualizacja 25 stycznia 2010 08 ;37


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
W mi造m gronie, 2013 r.
W mi造m gronie, 2013 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE