Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303167
os鏏.
Oni s z nami:
Len Sell. Autor: Stanis豉w Zakrzewski

Od JWIP.PL: Przedstawiam artyku Stanis豉wa Zakrzewskiego, napisany 47 lat temu. Dla niekt鏎ych wyda si archaicznym ale po dok豉dnym przeczytaniu 豉two doj嗆 do wniosku, 瞠 ju wtedy mo積a by這 po kilku latach treningu zbudowa 豉dn i imponuj帷 sylwetk. I co jest bardzo wa積e bez steryd闚! Len Sell 獞iczy si這wo i jednocze郾ie uprawia sporty uzupe軟iaj帷e, by wi璚 kulturyst wszechstronnym. Dzi mo瞠my napisa, 瞠 on 獞iczy naturaln kulturystyk, czyli tak, kt鏎a kojarzy si ze zdrowiem i og鏊n sprawo軼i fizyczn.
Artyku逝 ukaza si w dwutygodniku „Sport dla Wszystkich”, marzec 1963 r.
Mateusz Zborowski,
z Krosna, 13 stycznia 2010 r.


SYLWETKI DAWNYCH MISTRZ紟 KULTURYSTYKI

Jest najlepszym kulturyst w鈔鏚 zawodowc闚. Jesieni ub. r., na mistrzostwach NABBA (National Bodybuilders Association) w Londynie, wywalczy tytu Mr Universe". Rok wcze郾iej zdoby ten tytu w swojej kategorii wzrostu (do 173 cm). Wtedy to postanowi, ze w 1962 roku zostanie mistrzem wszech kategorii.

Do zawod闚 przygotowywa si okr庵造 rok. Jego tygodniowy cykl treningowy zawiera jedynie 3 jednostki zaj耩, ale ka盥a trwa豉 3 godziny. Pocz徠kowo pracowa nad zwi瘯szeniem masy mi窷niowej, by o rysunek i rze嬌 mi窷ni zatroszczy si dopiero w kilkunastu ostatnich tygodniach przed wielkim startem. Z 95 kg wagi zszed wtedy do... 82 kg. W ostatnich sze軼iu tygodniach trenowa codziennie. Poszczeg鏊ne 獞iczenia wykonywa zazwyczaj w 4 — 6 seriach, powtarzaj帷 ka盥y ruch po 6 razy.

W czasie pracy nad zwi瘯szeniem masy mi窷niowej od篡wia si normalnie, zwracaj帷 jednak uwag na spo篡wanie do嗆 znacznej ilo軼i ry簑. Jada te melas z sokiem cytrynowym, codziennie wypija litr mleka.

W dniu zdobycia tytu逝 zawod闚 w „Mr. Universe”- jego wymiary wynosi造: wzrost 168 cm, waga 81,5 kg, obw鏚 klatki piersiowej (przy wdechu) 127 cm, obw鏚 bicepsu 45,5 cm, uda 65 cm, obw鏚 w pasie — 76 cm.

Len poj掖 za 穎n dwukrotn Miss Wielkiej Brytanii — Brend. Pi瘯na Angielka jest r闚nie fanatyczn zwolenniczk kulturystyki i sama j uprawia z olbrzymim zapa貫m. W po這wie grudnia ub. roku m這dzi pa雟two Sell doczekali si c鏎eczki, kt鏎ej dali imi Belinda.

Sell nie ogranicza swoich 獞icze do sali gimnastycznej, lecz wiele czasu sp璠za na pracy treningowej (uzupe軟iaj帷ej) w terenie. Du穎, je寮zi na rowerze, z zami這waniem p造wa, skacze do wody i 獞iczy na batucie. Te sporty uzupe軟iaj帷e zaleca wszystkim m這dym adeptom kulturystyki.
Oto jego 獞iczenia okresu przygotowa do pami皻nego startu.

1. 鑿iczenia n鏬:
a) Przysiady ze sztang zarzucon na pier. Obci捫enie 127,5 — 172,5 kg, po 6 ruch闚 w 5 seriach.
b) Wymachy n鏬 w prz鏚 i w g鏎 z sanda貫m metalowym (4 serie po 6 ruch闚 ka盥 nog).
c) Uginanie i prostowanie podudzi z oporem wsp馧獞icz帷ego. Po prze獞iczeniu mi窷ni n鏬 Sell przechodzi do 獞icze mi窷ni ramion (u niego zaniedbanych).

2. 鑿iczenia mi窷ni ramion (triceps):
a) „Francuskie wyciskanie". 6 serii po 6 ruch闚, sztanga 65 — 90 kg.
b) Wyciskanie w le瞠niu — jak na rysunku: sztangielki 40 — 47,5 kg (6 serii po 6 ruch闚).
c) Odchylanie ramion obci捫onych sztangielkami i 4 serie no 12 ruch闚. Ramiona opuszczone i tylko nieznacznie uniesione w bok. Ruch odchylaj帷y wykona do ty逝. Klatka piersiowa uniesiona, g這wa odchylona do tylu.
d) 鑿iczenia bicepsu. Na sko郾ej 豉wce wznosy przedramion, sztangielki 35—40 kg (6 serii po 6 ruch闚).
e) Wznosy przedramion w pochyleniu w prz鏚 (jak na rys). (4 serie po 8 ruch闚).

3. 鑿iczenia mi窷ni bark闚 i grzbietu:
a) Wyciskanie sztangielek po 50 kg wagi (2 x po 8, 2 x po 6 i 2 x po 4 ruchy).
b) Wyciskanie zza karku 5 x po 6 ruch闚 z obci捫eniem 82,5 do 90 kg.
c) Wznosy ramion w bok, sztangielki 30 kg (4 x po 8 ruch闚).
d) Podci庵anie sztangielki jednor帷z 45 kg (5 x po 8 ruch闚).

4. 鑿iczenie mi窷ni piersiowych:
Sell mia nadmiernie rozwini皻e mi瘰nie piersiowe przez przesadne stosowanie wyciskania sztangi w le瞠niu. W ostatnich miesi帷ach przed zawodami wykonywa wi璚 jedno tylko 獞iczenie, kt鏎e mia這 zlu幡i i wyd逝篡 mi窷nie piersiowe, by造 to wymachy (rozpi皻ki) sztangielek w bok (5 serii po 8 ruch闚).

5. Mi窷nie brzuszne:
Dla uzyskania pi瘯nych mi窷ni brzucha Sell wykonywa olbrzymi ilo嗆 (do zm璚zenia) wznos闚 n鏬 w le瞠niu na sko郾ej 豉wce i ze zwisu na dr捫ku.

Wszystkich mniej zaawansowanych przestrzegamy przed bezmy郵nym na郵adowaniem treningu Sella. On sam zreszt, nigdy nie wykonywa wszystkich wspomnianych 獞icze na jednym treningu. Mia stosunkowo s豉be ramiona i mi窷nie brzucha, na nie wi璚 w czasie treningu zwraca szczeg鏊n uwag. Jednorazowo nie nale篡 wykonywa wi璚ej, jak 6 — 8 r騜nych 獞icze (oczywi軼ie poza rozgrzewk, kt鏎a musi by b. wszechstronna).
Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Ostatnia aktualizacja 25 stycznia 2010 08 ;37


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Jacek Jab這雟ki,1988 r.
Jacek Jab這雟ki,1988 r.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE