Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4713276
os鏏.
Oni s z nami:
Mi窷nie brzucha jak z granitu. Autor Stanis豉w Zakrzewski

(Na zdj璚iu Bill Hemsworth, 1983)

Pi瘯no — zar闚no cia豉 jak umys逝 polega na „w豉軼iwym uporz康kowaniu cz窷ci". DANTE ALIGHERI

Kulturysta i ci篹arowiec powinni rozpocz望 prac od wzmocnienia mi窷ni brzucha. Zaniedbywanie tych mi窷ni mo瞠 zako鎍zy si tragicznie dla 獞icz帷ego. Podnoszenie wielkich ci篹ar闚 mo瞠 wtedy spowodowa przepuklin. Unikniemy tych wypadk闚 i przykrych rozczarowa w treningu, je郵i nale篡cie popracujemy nad rozwojem mi窷ni t這czni brzusznej.


Przy okazji pragn掖bym zapyta Czytelnik闚:, jakiej dziedziny sportu reprezentanci posiadaj dostatecznie silne mi窷nie brzucha? Mo瞠 pi窷ciarze, wodniacy, lekkoatleci, gimnastycy? Wszyscy oni przez wzmocnienie tych mi窷ni z pewno軼i wzmocniliby organizm i osi庵ali lepsze wyniki.

Poni瞠j podajemy 4 獞iczenia wspaniale wzmacniaj帷e mi窷nie brzucha w stosunkowo kr鏒kim czasie. Pierwsze dwa wykonuje si w jednej serii kombinowanej, dwa nast瘼ne — w dalszych seriach (r闚nie 陰czonych ), zwanych tak瞠 superseriami.

1. Z siadu skulonego (r璚e za這穎ne na karku) na sko郾ej 豉wce u這穎nej pod k徠em 15 — 20 stopni (nogi znajduj si wy瞠j) le瞠nie ty貫m po czym szybko wznos tu這wia.
Tu這wia nie nale篡 unosi sposobem gimnastycznym, przy kt鏎ym najpierw odrywaj si od pod這瘸 barki, a p騧niej dopiero g這wa, lecz sposobem kulturystycznym, przy kt鏎ym wpierw wznosi si g這w i 這kcie, a nast瘼nie dopiero barki. W jednej serii 獞iczenie powtarza
si 6 - 10 razy (w zale積o軼i od stopnia zaawansowania).

2. Skurcze n鏬 ze wznosem g這wy.W le瞠niu kurczymy nog unosz帷 r闚nocze郾ie g這w i wykonuj帷 lekki sk這n tu這wia tak, by 這kciem dotkn望 kolana podkurczonej nogi. W tym momencie nale篡 dodatkowo energicznie napi望 mi窷nie brzucha, po czym powr鏒 do pozycji wyj軼iowej i zmiana n鏬. I tu w jednej serii 獞iczenie powtarza si 6 — 10 razy.

3. Silny wznos g這wy i napi璚ie mi窷ni. Z le瞠nia ty貫m (r璚e na karku) silny wznos g這wy — jak na zdj璚iu — z mocnym napi璚iem mi窷ni brzucha. W pozycji tej nale篡 wytrwa przez 3 — 5 sekund, po czym powr鏒 do le瞠nia ty貫m. Po kilku swobodnych oddechach 獞iczenie powt鏎zy. Seria sk豉da si z 4 — 8 powt鏎ze.

4. Wznosy n鏬 w g鏎.鑿iczenie wykona na sko郾ej 豉wce. Nogi w kolanach ca趾owicie wyprostowane. Po wznosie n鏬 do pionu opuszczanie ich wolnym ruchem. W serii 6— 10 ruch闚.

SPOS笅 WYKONANIA DW笏H SUPERSERII
Po 6 — 10 ruchach pierwszego 獞iczenia wykonuje si tyle powt鏎ze drugiego 獞iczenia. To stanowi jedn, superseri. Po 2 — 3 takich superseriach przerywanych wypoczynkami przyst瘼uje si do wykonania 2 — 3 superserii 獞iczenia trzeciego i czwartego. Po takim seansie treningowym poczujemy nareszcie mi窷nie brzucha. I w kr鏒kim czasie rozwiniemy je.

Spr鏏ujcie stosowa trening taki 3 razy w tygodniu przez miesi帷 tylko, a stwierdzicie radykaln popraw umi窷nienia w tym sektorze. Zupe軟ie pocz徠kuj帷y nie powinni wykonywa wi璚ej Jak 3 — 4 ruchy w jednej serii.
Mi窷nie trzeba stopniowo przyzwyczaja do wysi趾u.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (廝鏚這: „Sport dla Wszystkich”, marzec 1963 r. Przygotowa: Mateusz Zborowski 16 stycznia 2010 r.

Zdj璚ia obrazuj帷 przedstawione tu 獞iczenia mo積a zobaczy na Forum, dzia „Atlas 獞icze”, temat „mi窷nie brzucha”

Ostatnia akualizacja 29 stycznia 2010 08:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Bogusia i Marek, 2011 r.
Bogusia i Marek, 2011 r.
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE