Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4306084
os鏏.
Oni s z nami:
Mi窷nie brzucha jak z granitu. Autor Stanis豉w Zakrzewski

(Na zdj璚iu Bill Hemsworth, 1983)

Pi瘯no — zar闚no cia豉 jak umys逝 polega na „w豉軼iwym uporz康kowaniu cz窷ci". DANTE ALIGHERI

Kulturysta i ci篹arowiec powinni rozpocz望 prac od wzmocnienia mi窷ni brzucha. Zaniedbywanie tych mi窷ni mo瞠 zako鎍zy si tragicznie dla 獞icz帷ego. Podnoszenie wielkich ci篹ar闚 mo瞠 wtedy spowodowa przepuklin. Unikniemy tych wypadk闚 i przykrych rozczarowa w treningu, je郵i nale篡cie popracujemy nad rozwojem mi窷ni t這czni brzusznej.


Przy okazji pragn掖bym zapyta Czytelnik闚:, jakiej dziedziny sportu reprezentanci posiadaj dostatecznie silne mi窷nie brzucha? Mo瞠 pi窷ciarze, wodniacy, lekkoatleci, gimnastycy? Wszyscy oni przez wzmocnienie tych mi窷ni z pewno軼i wzmocniliby organizm i osi庵ali lepsze wyniki.

Poni瞠j podajemy 4 獞iczenia wspaniale wzmacniaj帷e mi窷nie brzucha w stosunkowo kr鏒kim czasie. Pierwsze dwa wykonuje si w jednej serii kombinowanej, dwa nast瘼ne — w dalszych seriach (r闚nie 陰czonych ), zwanych tak瞠 superseriami.

1. Z siadu skulonego (r璚e za這穎ne na karku) na sko郾ej 豉wce u這穎nej pod k徠em 15 — 20 stopni (nogi znajduj si wy瞠j) le瞠nie ty貫m po czym szybko wznos tu這wia.
Tu這wia nie nale篡 unosi sposobem gimnastycznym, przy kt鏎ym najpierw odrywaj si od pod這瘸 barki, a p騧niej dopiero g這wa, lecz sposobem kulturystycznym, przy kt鏎ym wpierw wznosi si g這w i 這kcie, a nast瘼nie dopiero barki. W jednej serii 獞iczenie powtarza
si 6 - 10 razy (w zale積o軼i od stopnia zaawansowania).

2. Skurcze n鏬 ze wznosem g這wy.W le瞠niu kurczymy nog unosz帷 r闚nocze郾ie g這w i wykonuj帷 lekki sk這n tu這wia tak, by 這kciem dotkn望 kolana podkurczonej nogi. W tym momencie nale篡 dodatkowo energicznie napi望 mi窷nie brzucha, po czym powr鏒 do pozycji wyj軼iowej i zmiana n鏬. I tu w jednej serii 獞iczenie powtarza si 6 — 10 razy.

3. Silny wznos g這wy i napi璚ie mi窷ni. Z le瞠nia ty貫m (r璚e na karku) silny wznos g這wy — jak na zdj璚iu — z mocnym napi璚iem mi窷ni brzucha. W pozycji tej nale篡 wytrwa przez 3 — 5 sekund, po czym powr鏒 do le瞠nia ty貫m. Po kilku swobodnych oddechach 獞iczenie powt鏎zy. Seria sk豉da si z 4 — 8 powt鏎ze.

4. Wznosy n鏬 w g鏎.鑿iczenie wykona na sko郾ej 豉wce. Nogi w kolanach ca趾owicie wyprostowane. Po wznosie n鏬 do pionu opuszczanie ich wolnym ruchem. W serii 6— 10 ruch闚.

SPOS笅 WYKONANIA DW笏H SUPERSERII
Po 6 — 10 ruchach pierwszego 獞iczenia wykonuje si tyle powt鏎ze drugiego 獞iczenia. To stanowi jedn, superseri. Po 2 — 3 takich superseriach przerywanych wypoczynkami przyst瘼uje si do wykonania 2 — 3 superserii 獞iczenia trzeciego i czwartego. Po takim seansie treningowym poczujemy nareszcie mi窷nie brzucha. I w kr鏒kim czasie rozwiniemy je.

Spr鏏ujcie stosowa trening taki 3 razy w tygodniu przez miesi帷 tylko, a stwierdzicie radykaln popraw umi窷nienia w tym sektorze. Zupe軟ie pocz徠kuj帷y nie powinni wykonywa wi璚ej Jak 3 — 4 ruchy w jednej serii.
Mi窷nie trzeba stopniowo przyzwyczaja do wysi趾u.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski (廝鏚這: „Sport dla Wszystkich”, marzec 1963 r. Przygotowa: Mateusz Zborowski 16 stycznia 2010 r.

Zdj璚ia obrazuj帷 przedstawione tu 獞iczenia mo積a zobaczy na Forum, dzia „Atlas 獞icze”, temat „mi窷nie brzucha”

Ostatnia akualizacja 29 stycznia 2010 08:59


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Doug Strohl, 1960 r.
Doug Strohl, 1960 r.
TYTANI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE