Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4397190
osób.
Oni są z nami:
Napnij biceps. Autor: Henryk Jasiak
ANATOMIA. Ramiona najbardziej zaangażowane przy ćwiczeniach.

Aby przekonać, czy ktoś jest silny, zwykle mówi się: „zegnij ramię i napnij biceps”. Jest to, bowiem najbardziej chyba typowy mięsień na pokaz, który budzi uznanie u przeciętnego śmiertelnika. Swoją drogą ramiona w trakcie treningu kulturystycznego zmuszone do najbardziej wytężonej pracy. Są, bowiem zaangażowane przy wszystkich praktycznie ćwiczeniach, jakie się stosuje na różne grupy mięśniowe. Jednak nie rozwiązuje to problemu kompleksowego rozwoju mięśni ramion. Trzeba znać budowę kostną i mięśniową, możliwości funkcjonowania ramion, aby zrozumieć metodykę treningu tej grupy mięśniowej.


Ramię w całości składa się z górnej i dolnej część (i przedramienia}.Część górna tworzy kość ramieniową, dolna zaś kości promieniowa i łokciowa (ta pierwsza leży po stronie kciuka, druga po stronie małego palca}. Kość ramieniowa u góry łączy się z łopatką i barkiem, na dole poprzez staw łokciowy z kośćmi przedramienia {promieniową i łokciową}.Specyficzna budowa stawu łokciowego pozwala na ruchy zginania i prostowania oraz nawracania do wewnątrz (pronacja} i odwracania na zewnątrz {supinacja} przedramienia. Ruch zginania w stawie łokciowym ma zasięg 150 stopni {pełny skurcz bicepsów}, natomiast ruchy nawracania i odwracania przedramienia mają zasięg ograniczony.

Górna część ramienia tworzą następujące mięśnie: z przodu: dwugłowy ramienia (biceps brachi), brachilias i brachioradialis, z tyłu: trójgłowy ramienia (triceps brach).
Kości przedramienia obudowane są następującymi mięśniami: brachioradialis, extensor carpi radialis lonngus i brevis, flexor digitorium superficjalis, flexor teres (łacińskie nazwy mięśni podane są na rysunkach podręczników anatomii}.
Autor: Henryk Jasiak, (1936 -2008).
Tytuł pochodzi od JWIP.PL.
20.Rej.20/medycyna -5/ 1.03.2010

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2010 godz. 11:25.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Konstanty Królik, maj 2014
Konstanty Królik, maj 2014
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE