Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4394854
os鏏.
Oni s z nami:
Od 28 do 51 cm w bicepsie. Henryk Jasiak
Na zdj璚iu S. Bannout 1991 r. , z arch. Jana Rozmarynowskiego


Od 28 cm do 51 cm ( „na zimno”) – tak by mo積a w liczbach okre郵i drog, jak w okresie 14 lat przeby Samir Bannout (zawodowiec epoki "koksu" - przyp. red.) je郵i chodzi o obw鏚 ramion. Jako m這dy ch這piec, mieszkaj帷y jeszcze w Libanie, pilnie czyta magazyny kulturystyczne i marzy o tym, aby dor闚na kiedy najlepszym, zdoby tak atletyczna sylwetk jak oni. Przez tysi帷e godzin treningu z r騜nymi ci篹arami uda這 mu si spe軟i te marzenia. Samir zdoby tytu amatorskiego mistrza 鈍iata i ten najcenniejszy –Mr Olympia 83,a wi璚 najlepszego w鈔鏚 profesjonalist闚. G堯wnymi walorami jego sylwetki, jak twierdz fachowcy i co mo積a zobaczy na zdj璚iu, to bardzo dobra symetria i proporcjonalny rozw鎩 wszystkich grup mi窷niowych. Praktycznie w jego sylwetce trudno znale潭 s豉be punkty.



Na pocz徠ku tej drogi do sportowego mistrzostwa oczywi軼ie tak nie by這. Bonnout by raczej szczup造m m這dzie鎍em i nawet w pocz徠kowym okresie treningu poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe rozwija造 mu si bardzo nier闚no. Ale ju w闚czas dba o proporcjonalny rozw鎩 ca貫j sylwetki i dlatego cz瘰to stosowa zasad priorytetu na r騜ne grupy mi窷niowe, aby nie dopu軼i do dysproporcji. Je郵i chodzi o bicepsy, to 獞iczy je najcz窷ciej razem z mi窷niami grzbietu, gdy 獞iczenia na t cz窷ci cia豉 bardzo dobrze rozgrzewaj i przygotowuj do pracy ramiona.

Jak wynika z do鈍iadcze Samira, i nie tylko jego, najlepsze efekty w rozwijaniu mi窷ni, szczeg鏊nie na wy窺zym etapie zaawansowania, daje r騜nicowanie ci篹ar闚. On stara si na pocz徠ku stosowa zawsze jak najwi瘯sze obci捫enia, ale takie, kt鏎e pozwalaj na wykonywanie powt鏎ze w 軼is貫j formie. Dopiero p騧niej, kiedy ma ju „napompowane” ramiona, przechodzi na mniejsze obci捫enia. Rzecz w tym, 瞠 mi窷nie musz by atakowane zr騜nicowanymi bod嬈ami i wtedy szybciej si rozwijaj.

Inn form r騜nicowania bod嬈闚 jest zmiana uchwytu przy r騜nych 獞iczeniach. I tak np. Samir przy uginaniu ramion cz瘰to zmienia uchwyt. Przy 鈔ednim – zaanga穎wany jest ca造 biceps, przy szerokim – jago g這wa zewn皻rzna, przy w御kim – G這wa wewn皻rzna. Stosowanie ci庵le tego samego uchwytu, powoduje nier闚nomierny rozw鎩 biceps闚. Bannout, jako wysoko zaawansowany kulturysta, stosowa w pe軟i zasad instynktownego treningu – nie liczy serii ani powt鏎ze, robi ich tyle, ile w danym dniu mu potrzeba. 字ednio s to zwykle 3-4 serie ka盥ego 獞iczenia wykonywane w 8 – 10 powt鏎zeniach.

I na zako鎍zenie program treningowy polecany przez Samira na rozw鎩 biceps闚.
Pocz徠kuj帷y
- Uginanie ramion ze sztang w pozycji stoj帷ej, ruchy w formie 軼is貫j 3x 8-10
- Uginanie ramion na przemian ze sztangielkami w pozycji stoj帷ej 3x 8-10

字edniozaawansowani
- Uginanie ramion ze sztangielkami przemienne w pozycji siedz帷ej 3x 8-10
- Uginanie ramion ze sztang na modlitewniku 2x 8-10
- Uginanie ramion ze sztangielkami (jednocze郾ie) w siadzie na sko郾ej 豉wce 2x 8-10.

Autor: Henryk Jasiak (1936-2008). ( Z "Wiadomo軼i Sportowych " 1985).

Od JWIP.PL. 鑿iczenia mo積a wykonywa, za "koksu" unika, bowiem jest szkodliwy dla zdrowia i S.B. 幢e sko鎍zy!

Rej.34/trening – 2/25.03.2010
Ostatnia aktualizacja 6 kwietnia 2010 godz. 15:55
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
 Mariusz Mroczek z 皋n
Mariusz Mroczek z 皋n
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE