Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4519094
os鏏.
Oni s z nami:
Od 28 do 51 cm w bicepsie. Henryk Jasiak
Na zdj璚iu S. Bannout 1991 r. , z arch. Jana Rozmarynowskiego


Od 28 cm do 51 cm ( „na zimno”) – tak by mo積a w liczbach okre郵i drog, jak w okresie 14 lat przeby Samir Bannout (zawodowiec epoki "koksu" - przyp. red.) je郵i chodzi o obw鏚 ramion. Jako m這dy ch這piec, mieszkaj帷y jeszcze w Libanie, pilnie czyta magazyny kulturystyczne i marzy o tym, aby dor闚na kiedy najlepszym, zdoby tak atletyczna sylwetk jak oni. Przez tysi帷e godzin treningu z r騜nymi ci篹arami uda這 mu si spe軟i te marzenia. Samir zdoby tytu amatorskiego mistrza 鈍iata i ten najcenniejszy –Mr Olympia 83,a wi璚 najlepszego w鈔鏚 profesjonalist闚. G堯wnymi walorami jego sylwetki, jak twierdz fachowcy i co mo積a zobaczy na zdj璚iu, to bardzo dobra symetria i proporcjonalny rozw鎩 wszystkich grup mi窷niowych. Praktycznie w jego sylwetce trudno znale潭 s豉be punkty.



Na pocz徠ku tej drogi do sportowego mistrzostwa oczywi軼ie tak nie by這. Bonnout by raczej szczup造m m這dzie鎍em i nawet w pocz徠kowym okresie treningu poszczeg鏊ne grupy mi窷niowe rozwija造 mu si bardzo nier闚no. Ale ju w闚czas dba o proporcjonalny rozw鎩 ca貫j sylwetki i dlatego cz瘰to stosowa zasad priorytetu na r騜ne grupy mi窷niowe, aby nie dopu軼i do dysproporcji. Je郵i chodzi o bicepsy, to 獞iczy je najcz窷ciej razem z mi窷niami grzbietu, gdy 獞iczenia na t cz窷ci cia豉 bardzo dobrze rozgrzewaj i przygotowuj do pracy ramiona.

Jak wynika z do鈍iadcze Samira, i nie tylko jego, najlepsze efekty w rozwijaniu mi窷ni, szczeg鏊nie na wy窺zym etapie zaawansowania, daje r騜nicowanie ci篹ar闚. On stara si na pocz徠ku stosowa zawsze jak najwi瘯sze obci捫enia, ale takie, kt鏎e pozwalaj na wykonywanie powt鏎ze w 軼is貫j formie. Dopiero p騧niej, kiedy ma ju „napompowane” ramiona, przechodzi na mniejsze obci捫enia. Rzecz w tym, 瞠 mi窷nie musz by atakowane zr騜nicowanymi bod嬈ami i wtedy szybciej si rozwijaj.

Inn form r騜nicowania bod嬈闚 jest zmiana uchwytu przy r騜nych 獞iczeniach. I tak np. Samir przy uginaniu ramion cz瘰to zmienia uchwyt. Przy 鈔ednim – zaanga穎wany jest ca造 biceps, przy szerokim – jago g這wa zewn皻rzna, przy w御kim – G這wa wewn皻rzna. Stosowanie ci庵le tego samego uchwytu, powoduje nier闚nomierny rozw鎩 biceps闚. Bannout, jako wysoko zaawansowany kulturysta, stosowa w pe軟i zasad instynktownego treningu – nie liczy serii ani powt鏎ze, robi ich tyle, ile w danym dniu mu potrzeba. 字ednio s to zwykle 3-4 serie ka盥ego 獞iczenia wykonywane w 8 – 10 powt鏎zeniach.

I na zako鎍zenie program treningowy polecany przez Samira na rozw鎩 biceps闚.
Pocz徠kuj帷y
- Uginanie ramion ze sztang w pozycji stoj帷ej, ruchy w formie 軼is貫j 3x 8-10
- Uginanie ramion na przemian ze sztangielkami w pozycji stoj帷ej 3x 8-10

字edniozaawansowani
- Uginanie ramion ze sztangielkami przemienne w pozycji siedz帷ej 3x 8-10
- Uginanie ramion ze sztang na modlitewniku 2x 8-10
- Uginanie ramion ze sztangielkami (jednocze郾ie) w siadzie na sko郾ej 豉wce 2x 8-10.

Autor: Henryk Jasiak (1936-2008). ( Z "Wiadomo軼i Sportowych " 1985).

Od JWIP.PL. 鑿iczenia mo積a wykonywa, za "koksu" unika, bowiem jest szkodliwy dla zdrowia i S.B. 幢e sko鎍zy!

Rej.34/trening – 2/25.03.2010
Ostatnia aktualizacja 6 kwietnia 2010 godz. 15:55
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
 Vince Gironda,  1958 r.
Vince Gironda, 1958 r.
TYTANI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE