Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4671001
os鏏.
Oni s z nami:
Jak 獞iczy Bogus豉w Krydzi雟ki? Autor: Henryk Jasiak


ROK1967 (wtedy w kulturystyce nie by這 „koksu” – przyp. jwip.pl).

BOGUSxW KRYDZI垶KI Karier sportow rozpocz掖 od p造wania, uzyskuj帷 zreszt w tej dyscyplinie dobre wyniki. W 1962 roku, maj帷 18 lat zacz掖 獞iczy kulturystyk, ale nadal ci庵n掖 go basen ( uprawia dodatkowo p造wanie jeszcze przez 2 lata). Ju po rocznym treningu wszed do czo堯wki polskich kulturyst闚. Jest doskonale zbudowany, wysoki i sprawny. Jedyny mankament to s豉be nogi ( przysiady ze sztang). Startowa na mistrzostwach 鈍iata w Berlinie w roku 1966 w konkursie kulturystycznym, zajmuj帷 10 miejsce w鈔鏚 najlepszych. Od 3 lat wyst瘼uje we wroc豉wskiej Pantomimie.
Dane antropometryczne: wzrost 186 cm, waga 92 kg, obw鏚 klatki piersiowej -129 cm, biceps-46 cm. Rekordy si這we: wyciskanie w le瞠niu – 162,5 kg, przysiad -120 kg, zarzucanie na klatk -115 kg.


Bogus豉w Krydzi雟ki pocz徠kowo 獞iczy 3 razy w tygodniu po 1,5 godz. 鑿iczenia te mia造 charakter og鏊norozwojowy.
Oto jego program w tym okresie:
1, Wyciskanie sztangi na 豉wce – 6 x 10 z ma造m obci捫eniem.
2. „Rozpi皻ki” odwa積iki 17,5 kg – 3 x 6.
3. W pozycji le膨cej rozci庵anie ekspander闚 (d逝gich gum) – 獞iczenie typowo p造wackie -5 serii po 20 powt鏎ze.
4. Podci庵anie na dr捫ku szerokim uchwytem ( do karku) – 4 x 6.
5.Uginanie przedramienia opartego o kolano – obci捫enie 17, 5 kg – 4 x 6.
6. W siadzie wyciskanie francuskie ze sztang 40 kg - 4 x 6.
7.Wznosy tu這wia na sko郾ej 豉wce – 5 serii do zm璚zenia.
8. 鑿iczenia rozlu幡iaj帷e.

Program ten nie jest zbyt obszerny ( brak np. 獞icze na barki i nogi oraz grzbietu), ale Krydzi雟ki rozpoczyna 獞iczenia maj帷 j za sob wszechstronn zapraw p造wack i og鏊norozwojow. Poza tym ma on du瞠 predyspozycje do rozwoju mi窷ni i w stosunkowo szybkim czasie potrafi zwi瘯szy swoj mas mi窷niow.
R闚nie jego obecny program treningowy ( z roku 1967 – przyp. jwip) jest do嗆 skromny.

Rozpoczyna trening zawsze od klatki piersiowej.
1. Wyciskanie w le瞠niu – 4 x100 kg, 3 x 120 kg, 3 x 130 kg, 2 x 140 i 130 kg, 4 x 120 kg.
2. Wyciskanie sztangi z klatki piersiowej w siadzie szerokim chwytem – 6 x 5 z obci捫eniem 60 kg.
3. „Rozpi皻ki” ze sztangielkami 25 kg i przenoszenie sztangi 90 kg ramionami ugi皻ymi w le瞠niu – superseria 6 x 8.
4. Wyciskanie sztangi na 豉wce sko郾ej – 6 x 6 z obci捫eniem 80 kg.
5. Podci庵anie sztangi do klatki piersiowej ( jeden koniec oparty w rogu Sali) -6 x 8 z obci捫eniem 80 kg.
6. Uginanie przedramienia ze sztangielk 30 kg w siadzie na krze郵e (rami oparte o por璚ze) – 6 x 10.
7. Wyciskanie francuskie sztang 60 kg – 6 serii po 8 powt鏎ze oraz pompki na por璚zach – 3 x 29.
8. W zwisie na sko郾ej desce wznosy n鏬 do tu這wia – 5 serii w czasie ca貫go treningu ( do zm璚zenia).

Krydzi雟ki g堯wny wi璚 nacisk k豉dzie na rozw鎩 mi窷ni klatki piersiowej ( 4 獞iczenia) oraz ramion ( 3 獞iczenia). Nie jest to program wszechstronny, uwzgl璠niaj帷y wszystkie zasadnicze grupy mi窷ni. Najmniej trzeba stwierdzi, 瞠 zaawansowani kultury軼i, o wszechstronnej podbudowie fizycznej, mog sobie pozwoli na okresowe akcentowanie okre郵onych grup mi瘰ni bez szkody dla sylwetki. Rozwijaj帷, bowiem te podstawowe grupy mi瘰ni pobudza si r闚nie prac szeregu innych, kt鏎e w ten spos鏏 nie pozostaj w tyle. Faktem jest r闚nie, 瞠 kultury軼i maj帷y predyspozycje do szybkiego rozwoju mi瘰ni nie musz stosowa szerokiego zakresu 獞icze. Nie dotyczy to oczywi軼ie pocz徠kuj帷ych i tych, kt鏎ym mi窷nie rozwijaj si opornie.

Autor: Henryk Jasiak ( 1936 -2008). Artyku ze zbioru materia堯w Stanis豉wa Zakrzewskiego, 1967 r., przygotowa Ignacy.



(Bogus豉w w 2000 roku, fot. Jan W這darek )

Od JWIP.PLTen artyku b璠zie wzbudza zdumienie po陰czone z niedowierzaniem. Kto dzi uwierzy, 瞠 w latach 60, zaledwie po kilkuletnim treningu dochodzi這 si do wspania造ch wynik闚. Przecie w闚czas trenowa這 si bez 瘸dnych wspomagaczy, stosuj帷 do嗆 prymitywny sprz皻 oraz metody treningowe, kt鏎ych nie znaj obecni redakcyjni eksperci.

Komu dzi przyjdzie do g這wy, aby trenowa 3 razy w tygodniu i na ka盥ym treningu wykonywa te same 獞iczenia? Ju s造sz g這sy: -nie mo磧iwe bez nowoczesnych program闚 i najlepszych na 鈍iecie, niklowanych maszyn, diety typu: piersi kurczaka z ry瞠m i jajkami, jako dodatek do pokarmu z kilkunastu r騜nych puszek z kolorowymi etykietkami oraz regeneracji zwanej „nie m璚z si tylko 造kaj a B犵ZIESZ WIELKI”. To mo瞠 szokowa!

Trening Bogus豉wa Krydzi雟kiego i wielu innych z okresu „z這tej ery kulturystyki” jest zaprzeczeniem tego, co obecnie lansuj na swoich 豉mach kolorowe miesi璚zniki dla kulturyst闚. On przecie bez tego wszystkiego, co teraz jest „najlepsze” osi庵n掖 jednak estetyczn i bardzo 豉dnie umi窷nion sylwetk, dysponowa si陰 i wysok sprawno軼i fizyczn.

Nie 獞iczy specjalnie na mas lub rze嬌, ale zawsze, ka盥ego dnia wygl康a znakomicie, bez patologicznych przerost闚! Przypomn, ze Bogus豉w przy wzro軼ie 186 cm mia 46-47 cm w obwodzie bicepsu i 129 cm w kl. piersiowej i przy tym talie osy!. Wa篡 tylko 92 kg! Do tego doszed po 6 latach intensywnych i teraz niby dziwnych 獞icze oraz metod treningowych! (j.w.)
Rej. 111/Pionierzy - 7/ 31.07.2010 r.
Ostatnia aktualizacja 18.08.2010 godz. 21:22


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Marian Glinka - gra (1977 r.)
Marian Glinka - gra (1977 r.)
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE