Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4208951
osób.
Oni są z nami:
Trening na barki Serge Nubreta. Aut. Dyskolos

(S.Nubret, z arch.)

Serge Nubret, urodzony na Gwadelupie, od lat mieszkający w Paryżu, to wspaniały kulturysta zaliczany do nielicznego grona „tytanów” światowej kulturystyki. Jego sylwetka charakteryzowała się posągową budową i znakomicie rozwiniętymi i wyrzeźbionymi mięśniami.
Był wielokrotnym mistrzem Europy, w 1976 roku zdobył tytuł Mr Uniwersum. Startował w konkursie Mr Olympia., W 1972 zajął III miejsce, a w 1975 r był drugi za Arnoldem Schwarzeneggerem. Zdaniem obiektywnych ekspertów Serge miał lepszą sylwetkę (proporcje i rzeźbę) i został skrzywdzony przez sędziów.
Serge jak niewielu tytanów światowej kulturystyki miał za sobą udaną karierę filmową. Wystąpił w kilkunastu filmach, grając główne postacie. Najbardziej znanym jego filmem jest „Przybycie Tytanów”, wyświetlany również w Polsce w latach 70.
Że był tytanem świadczą jego dane antropometryczne (z połowy lat 80 – tych). Wzrost – 180 cm, waga – 97 kg, obwód klatki – 139 cm, bicepsy – 52 cm, uda – 69 cm, łydki – 45 cm, a tali miał 72 cm!!


Nubret często zmieniał swoje zestawy treningowe, ale wracał , szczególnie przed zawodami do ulubiony ćwiczeń, teraz przypominamy jeden z nich na mięśnie obręczy barkowej.

· W leżeniu bokiem na poziomej ławce unoszenie jednego ramienia (zgiętego w łokciu) w gorę ruchem półkolistym. Pracuje przy tym głównie środkowy akton mięśnia naramiennego – 10 serii po 15 powtórzeń.
· W pozycji stojącej unoszenie oburącz nachwytem (bardzo wąski rozstaw ramion sztangi wzdłuż tułowia aż do brody i bardzo wolne opuszczanie do pozycji wyjściowej. Zaangażowane są całe barki i mięśnie kapturowe. 7s. x 12 p.
· W pozycji siedzącej wyciskanie sztangi zza karku szerokim chwytem. 10 x 12 p.
· W pozycji siedzącej unoszenie zgiętych ramion bokiem w gorę
Ramiona ( obciążone sztangielkami), prowadzi nieco z przodu, co wybitnie angażuje akton przedni mięśnia naramiennego. 7 s. x 12 p.

Ćwiczenia na barki zaleca dzielić na dwie grupy i wykonywać naprzemian 2 - razy w tygodniu. Niezbyt duże ciężary, krótkie przerwy wypoczynkowe oraz zwraca uwagę na przestrzeganie zasady prawidłowego wykonywania ruchów.

Wraz z ćwiczeniami na obręcz barkową Nubret proponuje wykonywać również jedno ćwiczenie na wewnętrzne aktony mięśni piersiowych wielkich. Wykonywał je na podwójnym wyciągu bloczkowym ciągnąc ramiona od poziomu aż do złączenia dłoni w pozycji dolnej. Dla lepszego efektu w dolnym położeniu zatrzymywał ruch na 2 sekundy celem maksymalnego napięcia mięśni. 7s. x 12 p.
Dyskolos 1999, opracowanie. artykułu H. Jasiaka oraz S. Zakrzewskiego z lat 70.
Rej.232/ trening -17/ 2011.01.04
Ostatnia aktualizacja: 2011.01.13 godz. 15:21


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Kołecki...
Z Antonim Kołeck...
Flesz
Paweł Pawłowicz,2007 r.
Paweł Pawłowicz,2007 r.
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE