Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4306094
osób.
Oni są z nami:
Kilka rad dla początkującego. Wybrał:Ignacy Poniatowa

(Na zdjęciu: młody z 1958 r., fot, z arch.)

Początkujący zapamiętajcie, żeby osiągnąć maksymalne wyniki w kształtowaniu sylwetki należy ćwiczyć z „głową”, czyli według sprawdzonego już systemu treningowego i najlepiej pod opieką wykwalifikowanego instruktora.
Można zacząć od systemu opracowanego przez doświadczonego instruktora lub trenera, ewentualnie zabrać się samemu do tworzenia własnego program treningowego - z pomocą użytkowników Forum JWIP.pl. Na począteku ruszamy od fazy I ( tzw. rozruchowej), bo ona jest skierowana do tych którzy mają zamiar ćwiczyć jedynie dla siebie, spokojnie modelować swoją sylwetkę,

Przez 1-2 lat, wykonuje się ćwiczenia podstawowe na największe grupy mięśniowe angażujące praktycznie wszystkie mięśnie. W terenie, chociaż raz w tygodniu wykonywać ćwiczenia ogólnorozwojowe. Po kilku pierwszych miesiącach treningu można delikatnie wprowadzać progresję obciążenia. Ćwiczymy i opanowujemy nowe techniki i metody treningu. Doskonalimy koordynacje ruchową, inaczej tzw. nawyki. Systematycznie trenując ( 2-3 razy w tygodniu) zwiększamy swoja siłę, wagę ciała (masę) oraz rozwijamy system nerwowo – mięśniowy. Pamiętajcie, powolutku poprawiamy swoją bazę siłowo – wytrzymałościową !

Po przejściu „szkolenia początkującego” można ćwiczyć już wg. Metod przewidzianych dla dla bardziej wytrenowanych - zaawansowanych.
Za uczestnictwo w zajęciach płacicie, więc wymagajcie opieki /usługi/ ze strony instruktora, czyli właściwego prowadzenia i nadzorowania waszego treningu.
Mamusia dobrze karmi, więc niepotrzebne są wspomagające prochy. Szkoda pieniędzy!

Młodzi uprawiający kulturystykę mają skłonności do przesady – zbyt intensywnie trenują, co prowadzi do uszkodzenia stawów i wiązadeł na długo, zanim siwe włosy pojawią się na ich skroniach.. Kontuzje to wynik nadmiernych obciążeń i intensywności zajęć. Obserwacje zmagań młodych ludzi skłaniają do stwierdzenia, że inspiratorami do tego są przeważnie instruktorzy, którzy przekładają ciężki trening i ewentualne wyniki młodocianych kandydatów na mistrzów nad naukę i czerpaniem radości ze zdrowego trybu życia. Konsekwencją tego, jest jeden mistrz na 99 z urazami, w tym trwałymi!

Aby mieć stalową powłokę i przy okazji zrzucić kilka kilogramów „sadełka” zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha, najlepiej w domu i to codziennie i od dziś! Kilka prostych ćwiczeń wykonujemy w seriach do 20 powtórzeń.

W pierwszych tygodniach wykonuj 6 ćwiczeń i tylko po jednej ew. dwóch seriach, potem zwiększaj tylko liczbę serii i tempo, czyli intensywność. Od początku i po roku twój trening nie może przekroczyć 30 minut. Postaraj się i rano wstawaj wcześniej. Ćwicz przed śniadaniem. Dwa miesiące takiego treningu wystarczy, by znacznie wzmocnić mięśnie brzucha i o kilka centymetrów zmniejszyć obwód w pasie. Po roku takiego treningu twoje mięśnie brzucha zamienią się w stalowa powłokę i o to chodzi. Warunek powodzenia systematyczny trening! Pamiętaj o tym siadając przed telewizorem!
Z postów p. Jana i innych- wybrał: Ignacy Poniatowa, maj 2011.
Rej.358./Porady - 47/2011.05.23/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.06.09 godz. 23:07


Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Paweł  Pawłowicz, 2007 r.
Paweł Pawłowicz, 2007 r.
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE