Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
10136925
os鏏.
Oni s z nami:
"Smarowanie gwint闚". Autor: Pawe Piotrowski


(Autor 獞iczy w terenie).

Maksymalizacja liczby powt鏎ze w podci庵aniu na dr捫ku metod „smarowania gwint闚”.

Program wg autora [1,2] daj帷y bardzo szybkie post瘼y w maksymalnej liczbie powt鏎ze w podci庵aniu na dr捫ku.

Opracowany w Rosji. Rodzaj treningu kt鏎y przeciera szlaki po陰cze nerwowych w o鈔odkowym uk豉dzie nerwowym (ang CNS – central nervous system). Ten rodzaj treningu stosowany mo瞠 by w celu szybkiego zwi瘯szenia maksymalnej liczby podci庵ni耩, aczkolwiek jego pierwotnym przeznaczeniem jest trening na szybki wzrost si造. Pi耩 g堯wnych zasad tego rodzaju treningu to [2]: koncentracja, bezb喚dno嗆, cz瘰to嗆, 鈍ie穎嗆 i zmienno嗆.


Jak to rozumie?. Musimy skoncentrowa wysi趾u na jednym celu, nie rozprasza si wykonuj帷 wiele r騜nych 獞icze o odmiennych celach. Bezb喚dno嗆 to idealnie technicznie powt鏎zenia w wolnym lub 鈔ednim tempie z „czuciem” mi窷ni, b璠帷ych w stanie ci庵貫go napi璚ia. Cz瘰to嗆 – wykonuj trening 6 dni w tygodni, a je郵i mo瞠sz to nawet kilka razy dziennie w odst瘼ach powy瞠j 1 godziny wykonuj mini sesje treningowe. 安ie穎嗆 – przerwij zanim spadnie jako嗆 wykonywanych powt鏎ze (poczujesz do嗆 silne zm璚zenie).

Po wykonaniu treningu powiniene czu si 鈍ie篡 i silniejszy ni przed treningiem czyli trening powinien mie stosunkowo nisk intensywno嗆. Przy mniejszej liczbie powt鏎ze regeneracja jest 豉twiejsza ale trzeba w zwi您ku z tym 獞iczy znacznie cz窷ciej. Aby zachowa 鈍ie穎嗆 liczba powt鏎ze w serii nie mo瞠 wi璚 by zbyt du瘸 (oko這 50% maksymalnej mo磧iwej do wykonania liczby powt鏎ze). Zacznij od 1-2 trening闚 dziennie w czasie kt鏎ego wykonywana jest jedna seria podci庵ania. Stopniowo zwi瘯szaj liczb serii (trening闚) do kilku w ci庵u jednego dnia, pami皻aj帷 o odpowiednio d逝gich odst瘼ach czasu pomi璠zy treningami.

Zmienno嗆 oznacza konieczno嗆 wprowadzania pewnych „zaburze” do treningu.
Zmieniamy spos鏏 wykonywania podci庵ania, zmieniamy liczb powt鏎ze, np. zamiast na jednym treningu wykona 15 powt鏎ze a na kolejnym tak瞠 15, mo積a wykona pierwszy trening z 18 powt鏎zeniami a drugi z 12 powt鏎zeniami (ca趾owita liczba podci庵ni耩 pozostaje taka sama - r闚na 30). Warto zmienia tak瞠 intensywno嗆 poszczeg鏊nych trening闚, a tak瞠 tempo wykonywania podci庵ni耩. Zmienno嗆 jest szalenie istotna, szczeg鏊nie w przypadku os鏏 ju zaawansowanych, u kt鏎ych o post瘼 jest znacznie trudniej. A jak wygl康a mo瞠 zarys takiego programu w praktyce?. W przypadku pocz徠kuj帷ych 1-2 mini sesje dziennie, w przypadku wytrenowanych 3-5 mini sesji. Trening 5 dni w tygodniu.

Odst瘼y pomi璠zy mini sesjami od 1 do 3 godzin. Wykonujemy najcz窷ciej liczb powt鏎ze stanowi帷 oko這 50% maksymalnej liczby powt鏎ze, kt鏎 jeste鄉y w stanie wykona. Stopniowo zwi瘯szamy w kolejnych tygodniach liczb wykonywanych powt鏎ze wraz ze wzrostem wytrenowania. Stosujemy si do 5 zasad „smarowania gwint闚”.

Wed逝g wielu os鏏 jest to metoda daj帷a najszybszy post瘼 w maksymalnej liczbie powt鏎ze. Test naszych mo磧iwo軼i wykonujemy rzadko – raz na kilka tygodni. Wad tej metody jest ryzyko przetrenowania gdy intensywno嗆 jest zbyt du瘸 a nasz organizm nam tego nie sygnalizuje w spos鏏 widoczny. Druga wada to jednak wymagaj帷y systematyczno軼i rygor kilka razy dziennie wykonywania mini sesji. Zalet natomiast jest to, 瞠 w zasadzie nie koliduje z innymi zaj璚iami sportowymi, tak瞠 treningami kulturystycznymi. Oczywi軼ie w dniu treningu kulturystycznego redukujemy liczb mini sesji i odsuwamy je jak najdalej w czasie w tym dniu od pory treningu na si這wni.
Autor : Pawe Piotrowski
[1] Tsatsouline P.: artyku„ Grease the Groove for Strength”, ze strony: http://humanmachine.wordpress.com/2007/06/22/grease-the-groove-for-strength/
[2] Tsatsouline P. „Nagi wojownik”, wydawnictwo Aha! 2009.
Rej.407 /Porady -55/2011.09.12/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.09.22. Godz.11:26




Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Skutki koronawiru...
安i皻a Wielkiej ...
Zmar nasz Przyja...
Wspomnienie... Pa...
Rak j康ra choroba...
Flesz
Najm這dsza!!!
Najm這dsza!!!
GO列IE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE