Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4395069
os鏏.
Oni s z nami:
Jak zwi瘯szy mas mi窷niow? Aut. Stanis豉w zakrzewski

Na zdj璚iu Larry Scott, Mr Olympia 1965-66, z arch.

Dla pocz徠kuj帷ych (sta treningowy minimum 2 miesi帷e) - jedna z metod treningowych. Sprawdzona!

Ka盥y, kto przyst瘼uje do uprawiania 獞icze si這wych, pragnie si wzmocni i zwi瘯szy mas mi窷niow. Istnieje wiele metod 獞icze, ale wszystkie posiadaj jedn cech wsp鏊n: musz by odpowiednio dawkowane. Nie mo積a w pocz徠kach pracy treningowej na郵adowa mistrz闚. Organizm przecie nie jest do tego nale篡cie przygotowany. O tym musi ka盥y pami皻a. Mo積a natomiast dowiadywa si, jakie 獞iczenia kt鏎y mistrz zaleca, jakie - jego zdaniem - przynosz najwi瘯sz korzy嗆. Pos逝chajmy tym razem Larry Scotta. Twierdzi on, 瞠 stosuj帷 tu podane 獞iczenia - oczywi軼ie po odpowiednim przygotowaniu og鏊nym, o kt鏎ym nieraz pisali鄉y - mo積a zwi瘯szy w ci庵u dw鏂h miesi璚y obw鏚 bicepsu o oko這 2 - 4 cm, klatki piersiowej o 4 - 8 cm, uda o oko這 3 - 5 cm. Wydaje si, 瞠 teraz warto si wzmocni, by p騧niej odpowiednio zu篡tkowa mi窷nie w sporcie. Do osi庵ni璚ia tego celu prowadzi wiele dr鏬. Jedn z nich mog by 獞iczenia rekomendowane przez Larry Scotta.

1. Przysiady ze sztang na barkach. 鑿iczenie wzmacnia przede wszystkim mi窷nie n鏬 i grzbietu. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 -10 powt鏎ze. Bardzo wa積a wskaz闚ka dla pocz徠kuj帷ych; 獞iczy z takim obci捫eniem, by podan liczb powt鏎ze mo積a by這 wykona bez specjalnego „篡這wania".
2. Przenoszenie ramion w prz鏚 i w ty (w d這niach sztangielki). 鑿iczenie wykonuje si na 豉weczce. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 - 8 ruch闚.
3. Wyciskanie sztangi w le瞠niu. Oddycha w rytmie ruch闚 wyciskania. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 - 8 ruch闚. Oba powy窺ze 獞iczenia doskonale 獞icz mi窷nie klatki piersiowej i obr璚zy barkowej.
4. W opadzie podci庵anie sztangi do klatki piersiowej. Ilo嗆 serii i ruch闚 jak w 獞iczeniu poprzednim.
5. Wznosy przedramion (w d這niach sztanga lub sztangielka).
6. Wyciskanie sztangi z przodu (pocz徠kuj帷y wykonuj 獞iczenie w siadzie).
7. „Francuskie wyciskanie".
Trzy ostatnie 獞iczenia rozwijaj mi窷nie ramion (獞iczenie nr 5 - biceps, nr 6 - barki, triceps i 7 - triceps, ilo嗆 serii i powt鏎ze jak w 獞. nr.4).

Po ka盥ej serii 獞icze unormowa oddech, rozlu幡i mi窷nie. 鑿iczy w dok豉dnie przewietrzonym pomieszczeniu. Przed treningiem kr鏒ka rozgrzewka (kilka 獞icze gimnastycznych i „skakanka"), po treningu - kilka 獞icze uspokajaj帷ych i rozci庵aj帷ych.
Ze zbioru materia堯w Stanis豉wa Zakrzewskiego (+1907- 1972), przygotowa : Mariusz Liwowski, 23 stycznia 2009 r.
Rej.460./Trening – 59/2011.12.03/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.12.17 godz. 17:09



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Republika Po逝dniowej Afryki – Mozambik
Republika Po逝dniowej Afryki – Mozambik
DARIUSZ PACAK PODR荅E KSZTAz
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE