Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4295531
os鏏.
Oni s z nami:
Jak zwi瘯szy mas mi窷niow? Aut. Stanis豉w zakrzewski

Na zdj璚iu Larry Scott, Mr Olympia 1965-66, z arch.

Dla pocz徠kuj帷ych (sta treningowy minimum 2 miesi帷e) - jedna z metod treningowych. Sprawdzona!

Ka盥y, kto przyst瘼uje do uprawiania 獞icze si這wych, pragnie si wzmocni i zwi瘯szy mas mi窷niow. Istnieje wiele metod 獞icze, ale wszystkie posiadaj jedn cech wsp鏊n: musz by odpowiednio dawkowane. Nie mo積a w pocz徠kach pracy treningowej na郵adowa mistrz闚. Organizm przecie nie jest do tego nale篡cie przygotowany. O tym musi ka盥y pami皻a. Mo積a natomiast dowiadywa si, jakie 獞iczenia kt鏎y mistrz zaleca, jakie - jego zdaniem - przynosz najwi瘯sz korzy嗆. Pos逝chajmy tym razem Larry Scotta. Twierdzi on, 瞠 stosuj帷 tu podane 獞iczenia - oczywi軼ie po odpowiednim przygotowaniu og鏊nym, o kt鏎ym nieraz pisali鄉y - mo積a zwi瘯szy w ci庵u dw鏂h miesi璚y obw鏚 bicepsu o oko這 2 - 4 cm, klatki piersiowej o 4 - 8 cm, uda o oko這 3 - 5 cm. Wydaje si, 瞠 teraz warto si wzmocni, by p騧niej odpowiednio zu篡tkowa mi窷nie w sporcie. Do osi庵ni璚ia tego celu prowadzi wiele dr鏬. Jedn z nich mog by 獞iczenia rekomendowane przez Larry Scotta.

1. Przysiady ze sztang na barkach. 鑿iczenie wzmacnia przede wszystkim mi窷nie n鏬 i grzbietu. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 -10 powt鏎ze. Bardzo wa積a wskaz闚ka dla pocz徠kuj帷ych; 獞iczy z takim obci捫eniem, by podan liczb powt鏎ze mo積a by這 wykona bez specjalnego „篡這wania".
2. Przenoszenie ramion w prz鏚 i w ty (w d這niach sztangielki). 鑿iczenie wykonuje si na 豉weczce. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 - 8 ruch闚.
3. Wyciskanie sztangi w le瞠niu. Oddycha w rytmie ruch闚 wyciskania. Pocz徠kuj帷y wykonuj 2 serie po 6 - 8 ruch闚. Oba powy窺ze 獞iczenia doskonale 獞icz mi窷nie klatki piersiowej i obr璚zy barkowej.
4. W opadzie podci庵anie sztangi do klatki piersiowej. Ilo嗆 serii i ruch闚 jak w 獞iczeniu poprzednim.
5. Wznosy przedramion (w d這niach sztanga lub sztangielka).
6. Wyciskanie sztangi z przodu (pocz徠kuj帷y wykonuj 獞iczenie w siadzie).
7. „Francuskie wyciskanie".
Trzy ostatnie 獞iczenia rozwijaj mi窷nie ramion (獞iczenie nr 5 - biceps, nr 6 - barki, triceps i 7 - triceps, ilo嗆 serii i powt鏎ze jak w 獞. nr.4).

Po ka盥ej serii 獞icze unormowa oddech, rozlu幡i mi窷nie. 鑿iczy w dok豉dnie przewietrzonym pomieszczeniu. Przed treningiem kr鏒ka rozgrzewka (kilka 獞icze gimnastycznych i „skakanka"), po treningu - kilka 獞icze uspokajaj帷ych i rozci庵aj帷ych.
Ze zbioru materia堯w Stanis豉wa Zakrzewskiego (+1907- 1972), przygotowa : Mariusz Liwowski, 23 stycznia 2009 r.
Rej.460./Trening – 59/2011.12.03/ JWIP.PL
Aktualizacja: 2011.12.17 godz. 17:09



Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Pocz徠ek lat 70.
Pocz徠ek lat 70.
JAK TO BYΜ KIEDY...
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE