Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5726395
osób.
Oni są z nami:
Rewelacyjne ćwiczenie rozwijające mięśnie brzucha


W 1960 roku na łamach „Strength & Health” – amerykańskiego magazynu Boba Hoffmana, przeznaczonego dla kulturystów i ciężarowców, a kilka miesięcy później w naszym „Sporcie dla Wszystkich” redagowanym przez Stanisława Zakrzewskiego ukazał się opis ćwiczenia rozwijającego i wzmacniającego mięśnie brzucha. Szybko stało się bardzo popularne w siłowniach ponieważ dawało rewelacyjny wynik.
Obecnie w naszym kraju znane jest tylko niewielu żyjącym pionierom polskiej kulturystyki, więc warto je przypomnieć ćwiczącym.


Siadamy na ławeczce ustanowionej w poprzek tułowia. Stopy wsparte np. o szczebel drabinki gimnastycznej, ręce na karku. Z tej pozycji tułów odchylamy do tyłu o kilka centymetrów i natychmiastowy powracamy do pozycji wyjściowej. Następnie opust pogłębiony w tył o dalsze kilka centymetrów i znów wracamy do siadu. W każdym następnym ruchu wykonujemy coraz dalszy opad do tyłu, aż dojdziemy do pozycji „tułów prostopadle do podłogi”. Oczywiście zaawansowani mogą głębiej, aż do dotknięcia podłogi . Gdy to nastąpi nie powracamy do siadu, lecz unosimy tułów nieco wyżej, o kilka centymetrów, by opuścić go zaraz do tyłu. Bez chwili zatrzymania unosimy tułów wyżej o dalsze centymetry, aż dojdziemy do siadu na ławce (to np. może być szósty ruch, a najlepiej dziesiąty). Będzie to wówczas zakończenie serii. Po krótkiej przerwie wykonujemy drugą serię itp., według możliwości.
Bardzo zawansowani mogą sobie „utrudniać” wykonując ćwiczenie z obciążeniem ułożonym na karku. W czasie ćwiczenia należy swobodnie oddychać. Wdech powinien następować przy opuszczaniu tułowia, wydech przy jego unoszeniu.

Jest to bardzo wartościowe ćwiczenie. Już po 6 miesiącach mięśnie brzucha zarysowują się wspaniale i nie ma potrzeby siegać po „produkty z apteki”(!), ale niestety trzeba ćwiczyć regularnie 4-5 razy w tygodniu. (J.W.).

Rej.877./PORADY -90/2017.06.03/JWIP.PL


Aktualizacja: 2018.07.04, godz.21:28.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Wszystkich Święty...
Aby poprawić jako...
Swięto Niepodległ...
Pożegnanie warsza...
Kapusta zalecana ...
Flesz
Przemysław  Budziszewski z Gniezna
Przemysław Budziszewski z Gniezna
GOŚCIE
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE