Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
5411003
osób.
Oni są z nami:
Rewelacyjne ćwiczenie rozwijające mięśnie brzucha


W 1960 roku na łamach „Strength & Health” – amerykańskiego magazynu Boba Hoffmana, przeznaczonego dla kulturystów i ciężarowców, a kilka miesięcy później w naszym „Sporcie dla Wszystkich” redagowanym przez Stanisława Zakrzewskiego ukazał się opis ćwiczenia rozwijającego i wzmacniającego mięśnie brzucha. Szybko stało się bardzo popularne w siłowniach ponieważ dawało rewelacyjny wynik.
Obecnie w naszym kraju znane jest tylko niewielu żyjącym pionierom polskiej kulturystyki, więc warto je przypomnieć ćwiczącym.


Siadamy na ławeczce ustanowionej w poprzek tułowia. Stopy wsparte np. o szczebel drabinki gimnastycznej, ręce na karku. Z tej pozycji tułów odchylamy do tyłu o kilka centymetrów i natychmiastowy powracamy do pozycji wyjściowej. Następnie opust pogłębiony w tył o dalsze kilka centymetrów i znów wracamy do siadu. W każdym następnym ruchu wykonujemy coraz dalszy opad do tyłu, aż dojdziemy do pozycji „tułów prostopadle do podłogi”. Oczywiście zaawansowani mogą głębiej, aż do dotknięcia podłogi . Gdy to nastąpi nie powracamy do siadu, lecz unosimy tułów nieco wyżej, o kilka centymetrów, by opuścić go zaraz do tyłu. Bez chwili zatrzymania unosimy tułów wyżej o dalsze centymetry, aż dojdziemy do siadu na ławce (to np. może być szósty ruch, a najlepiej dziesiąty). Będzie to wówczas zakończenie serii. Po krótkiej przerwie wykonujemy drugą serię itp., według możliwości.
Bardzo zawansowani mogą sobie „utrudniać” wykonując ćwiczenie z obciążeniem ułożonym na karku. W czasie ćwiczenia należy swobodnie oddychać. Wdech powinien następować przy opuszczaniu tułowia, wydech przy jego unoszeniu.

Jest to bardzo wartościowe ćwiczenie. Już po 6 miesiącach mięśnie brzucha zarysowują się wspaniale i nie ma potrzeby siegać po „produkty z apteki”(!), ale niestety trzeba ćwiczyć regularnie 4-5 razy w tygodniu. (J.W.).

Rej.877./PORADY -90/2017.06.03/JWIP.PL


Aktualizacja: 2018.07.04, godz.21:28.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Kapusta zalecana ...
Kulturystyka w mo...
Zaburzenia równow...
Święto Niepodległ...
Problem dojrzałyc...
Flesz
Przed  mistrzowską rywalizacją, 2008 r.
Przed mistrzowską rywalizacją, 2008 r.
JEWGIENIJ KOŁTUN, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE