Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4200138
os鏏.
Oni s z nami:
Sekrety masy (2), opr. z art. Henryka Jasiaka
Aby by atlet, wspaniale umi窷nionym, trzeba na to po鈍i璚i ca貫 lata systematycznego treningu, dba o tryb 篡cia, diet. Tak jak w ca造m sporcie, r騜nice wynikaj jedynie ze specyfiki i wymaga danej dyscypliny. Na etapie doskonalenia sylwetki potrzeba wielu wyrzecze i jednocze郾ie pe軟ego poznania swojego organizmu i psychiki. To przychodzi z czasem, po latach do鈍iadcze. M這dzi niedo鈍iadczeni ratunku szukaj w wspomagaczach, zapominaj帷 o w豉軼iwym treningu na mas i to jest du篡 b陰d.

Shawn Ray. Zwi瘯szanie masy mi窷niowej wymaga stosowania w seriach wielu powt鏎ze, najlepiej w granicach 6-10. Ja co 2 tygodnie pr鏏uj zwi瘯szy ci篹ar w ka盥ym 獞iczeniu nawet o 0,5 kg. Mi窷nie dla rozwoju potrzebuj, bowiem coraz to nowych silniejszych bod嬈闚. To nie oznacza, 瞠 rezygnuj z wykonywania czystych technicznie ruch闚. Nie jestem zwolennikiem treningu na „si喚”. Dlatego robi 3 treningi ci篹sze i 3 l瞠jsze na zmian wykonuj帷 po 6-8 powt鏎ze w seriach. Pod poj璚iem l瞠jszego treningu kryje si to, 瞠 獞icz z mniejszymi obci捫eniami, ale wykonuje szybsze ruchy. Taki system, plus w豉軼iwe od篡wianie, zapewniaj regeneracje sil, pozwalaj mie ci庵貫 ochot na trening.

Robby Robinson. W okresie ostatnich 30 lat widzia貫m a akcji najlepszych kulturyst闚 鈍iata z wieloma rywalizowa貫m na scenie. Nie w徠pi wi璚, 瞠 podstaw sukcesu w tej dyscyplinie jest masa mi窷niowa rozwijana przez podstawowe 獞iczenia z du篡mi ci篹arami. To jest klucz do masy mi窷niowej. Takich 獞icze ze sztang, jak wyciskanie w le瞠niu, przysiady, wios這wanie, uginanie ramion nie zast徙i nawet najbardziej zautomatyzowane aparaty i urz康zenia. Kiedy zdoby貫m tytu mistrza USA praktycznie tylko takie w豉郾ie 獞iczenia wykonywa貫m na treningach. Podstawowe, kontrolowane ruchy i pe軟a koncentracja – to jest najwa積iejsze. I praktycznie jest to jedyna droga rozwoju wielkiej masy mi窷niowej, g瘰to軼i i kszta速u poszczeg鏊nych mi窷ni. Wymaga to jednak lat pracy, ci庵貫go doskonalenia swojej psychiki, aby m鏂 podo豉 tak du瞠mu wysi趾owi.

Barry DeMey :Ca造 program treningu na mas mi窷niow musi by bardzo dok豉dnie przemy郵any. Trzeba sprawdzi jak wasz organizm reaguje na ro積e 獞iczenia i dopiero po kilku pr鏏ach u這篡 sobie program treningu. Taki, kt鏎y dla was b璠zie najskuteczniejszy.

Poza tym jednak obowi您uj pewne og鏊ne regu造. Dotycz one przede wszystkim diety. Ja na przyk豉d niemal zupe軟ie wyeliminowa貫m z niej t逝szcze. Zawiera ona 60 procent w璕lowodan闚, 30 procent protein i tylko 10 procent t逝szcz闚.
Taka dieta, w moim przypadku, pozwoli豉 mi na dokonanie post瘼u w rozwoju masy mi窷niowej. Zwracam du瘸 uwag na aminokwasy, kt鏎e chroni mi窷nie przed nadmiern eksploatacj i przem璚zeniem

Wed逝g Lee Labrady zdobycie du瞠j masy mi窷niowej uwarunkowane jest g這wnie wytrwa這軼i, systematycznym treningiem, cierpliwo軼i w realizacji wytyczonych cel闚. Konieczna jest dobra dieta i odnowa organizmu, bez tego nie ma post瘼闚. Nic w takim treningu nie mo瞠 by pomini皻e.
Przez ca造 okres trzeba sobie stwarza obraz sylwetki, wytycza cele na bie膨cy dzie, tydzie, miesi帷 i rok. Do tego za dopasowa trening, diet, odpoczynek. W walce o mas mi窷niow najwa積iejszy jest „plan gry” i jego wytrwa豉 realizacja, nie podawanie si s豉bostkom.

Dla Gary Strydoma trening masy mi窷niowej oznacza du瞠 ci篹ary i krotki czas 獞icze. To pozwa這 mu na pe軟 odnow organizmu po wysi趾u. Gary stwierdza: - Nigdy te nie 獞icz do pe軟ego zm璚zenia, po treningu szybko opuszczam sal, zmieniam otoczenie, aby unikn niepotrzebnych stres闚.
Wa積e dla mnie jest od篡wianie. Lubi je嗆 du穎, ale potrawy o bardzo niskiej zawarto軼i t逝szczu. Moja dieta praktycznie nigdy nie schodzi poni瞠j 4000 kalorii, ale jem a 7 razy dziennie, w ma造ch porcjach. Organizm w takiej sytuacji ci庵le ma 鈍ie篡 zastrzyk energii, kt鏎a jest tak potrzebna przy intensywnym wysi趾u na Sali treningowej.
Ka盥y z nas mo瞠 rozwija swoje mi窷nie, ale nie ka盥y mo瞠 lub chc sta si osobnikiem „napakowanym” mi窷niami na pokaz, napinanymi na kulturystycznych zawodach.
Najwa積iejsze s proporcja cia豉 i 豉dny wygl康 sylwetki. To uwzgl璠niaj帷, „sekrety mistrz闚” mo積a akceptowa, dostosowuj帷 je do swojego celu.

Mikke Quinn. Je郵i idzie o budow masy mi窷niowej to 獞icz przede wszystkim intensywnie, ale kr鏒ko. Du瞠 ci篹ary wymagaj maksymalnej koncentracji psychicznej i du瞠j energii, dlatego nie mo積a – moim zdaniem –獞iczy zbyt d逝go. Wykonuj帷 ci庵le ten sam program treningu, ale w kr鏒szym czasie, zwi瘯szam w ten spos鏏 intensywno嗆, a to jest przecie klucz do dalszego wzrostu mi窷ni. Trening zabiera mi nie wi璚ej ni 75 – 90 minut. Najwa積iejsze w nim s 獞iczenia podstawowe. Je郵i chodzi o od篡wianie w tym czasie, to moja dieta zawiera 40 procent proteiny ( w r騜nych produktach). Po prostu m鎩 organizm tyle ich w豉郾ie potrzebuje, ale jest to sprawa indywidualna.

Mike Christian .Jedynym sposobem rozwijania masy mi窷niowej s 獞iczenia podstawowe z du篡mi ci篹arami. Musi je uzupe軟ia wysokokaloryczna dieta i sen. Ja w czasie doby 酥i od 10 do 12 godzin, ale tylko 8 godzin w nocy. Reszta to drzemki w ci庵u dnia. Gdy si 酥i, organizm szybko si regeneruje, a jednocze郾ie nast瘼uje wzrost masy mi窷niowej, efekt ci篹kiego treningu. Bardzo wa積e jest kontrolowanie stresu, kt鏎y wy豉dowuje energi fizyczn i psychiczn, a jednocze郾ie op騧nia odnow organizmu. Dlatego poza sal treningow trzeba zachowa luz, potrafi si zrelaksowa w ka盥ej sytuacji.

Od JWIP.Pl: Henryk Jasiak, trafnie zauwa篡, 瞠 wypowiedzi mistrz闚 przedstawione w „Sekretach masy” s zbie積e w sprawach zasadniczych, tzn. podstawowego treningu z du篡m obci捫eniem, diety, koncentracji i regeneracji organizmu.
Mistrzowie przedstawili r闚nie szereg indywidualnych pogl康闚 w poszczeg鏊nych kwestiach. To jest normalne, gdy ka盥y 獞icz帷y jest inny i inaczej jego mi窷nie reaguj na 獞iczenia. Jedno jest niepodwa瘸lne: poznawanie swojego organizmu i psychiki, jednoczesne doskonalenie wygl康u sylwetki (mi窷ni) trwa przez lata i wymaga wielu wyrzecze.
Opr.H. z art. Henryka Jasiaka, 1989

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Pierwsze kroki, 1965 r.
Pierwsze kroki, 1965 r.
SxWOMIR - THOMAS FILIPOWICZ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE