Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4298434
os鏏.
Oni s z nami:
Mistrzowska rze嬌a cia豉 Vince Gironda. Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Niczym d逝to artysty

W dziesi徠kach list闚 prosili nas Czytelnicy o bli窺ze dane o Vince Girondzie, kt鏎ego przedstawili鄉y na ok豉dce w numerze lipcowym "SdW". Liczni zapytywali r闚nie, jakim sposobem Gironda doszed do tak pi瘯nej rze嬌y cia豉.
Przede wszystkim pragniemy podkre郵i, 瞠 zawodnik ten wcale nie nale篡 do najm這dszych- jak to wielu przypuszcza這. Liczy on dzi ( tj. w pa寮zierniku 1961 roku – przypis. JWIP.PL), nie mniej, nie wi璚ej, jak 42 lata.


Utrzymanie odpowiedniej linii cia豉 i rze嬌y (definittion) nie jest 豉twe. A jednak Gironda potrafi utrzyma si w szczytowej formie, zezwalaj帷ej mu na udzia w licznych konkursach. Kilka razy znalaz si w pierwszej sz鏀tce w鈔鏚 najlepiej zbudowanych i umi窷nionych ludzi 鈍iata, mimo 瞠 jego waga waha si mi璠zy 75 i 78 kg. W 1957 wa篡 85 kg, ale przy tak wysokiej wadze cia豉 mi窷nie nie rysowa造 si tak wspaniale.

Postanowi wi璚 z siebie zrzuci ka盥y gram t逝szczu. Gdy rok p騧niej stan掖 do konkursu Mr America, – w kt鏎ym zaj掖 drugie miejsce – wa篡 ju tylko 75 kg. Z tego okresu pochodzi w豉郾ie jego zdj璚ie ok豉dkowe.
Do tego konkursu przygotowywa si nadzwyczaj solidnie przez pe軟ych 8 miesi璚y. Poszczeg鏊ne 獞iczenia dla „g鏎y” (klatka piersiowa, obr璚z barkowa, ramiona) wykonywa w dziesi璚iu seriach po 10 powt鏎ze, dla „do逝” (nogi i brzuch) w dziesi璚iu seriach po 20 ruch闚!
Nad „g鏎” pracowa w poniedzia趾i, 鈔ody, pi徠ki, nad nogami i brzuchem – we wtorki i czwartki. „Wielka tajemnica” tracenia wagi polega豉 na szybkim wykonywaniu poszczeg鏊nych ruch闚. Vince Gironda potrafi niekt鏎e 獞iczenia – 10 serii po 10 ruch闚 – wykona w rekordowym tempie czterech minut! W豉軼iwie bez przerw wypoczynkowych. Pod koniec treningu pot la si z niego strumieniami.

Wielu z Was powie, 瞠 stosowanie treningu w takim tempie jest niemo磧iwe. Stanowi to przecie zbyt du瞠 obci捫enie dla uk豉du kr捫enia. To racja, ale Vince Gironda zaprawiony o鄉ioletni prac w 獞iczeniach si這wych m鏬 sobie na takie tempo pozwoli. Trening jego rzadko, kiedy trwa d逝瞠j ni godzin, ale w tej godzinie wykonywa wi璚ej pracy ni niejeden 獞icz帷y w trzech lub nawet w czterech godzinach.
W dniach, w kt鏎ych 獞iczy „gor”, rozpoczyna prac (oczywi軼ie po intensywnej rozgrzewce) od ramion, przechodz帷 nast瘼nie do 獞icze obr璚zy barkowej, a p騧niej klatki piersiowej. Na zako鎍zenie wykonywa 獞iczenia na najszerszy mi瘰ie grzbietu (tzw. „szkrzyde趾a”). Na mi窷nie naramienne 獞iczy wznosy lekko ugi皻ych przedramion w bok. Do 獞icze u篡wa takich sztangielek i sztang, by seri z這穎n z 10 powt鏎ze wykonywa stosunkowo 豉two.
Mi瘰nie najszersze grzbietu 獞iczy na wyci庵ach.

Rzecz bardzo charakterystyczna, 瞠 mimo utraty 10 kg wagi nie straci si造.
Na zako鎍zenie podajemy dane antropologiczne Vince Gironda:
Wzrost -174 cm; waga – 77 kg; biceps – 43 cm; klatka pier. w spoczynku – 124 cm; obw鏚 w pasie – 71 cm; obw鏚 uda – 61 cm; obw鏚 造dki – 39 cm.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski, pa寮ziernik 1961 r.


Od JWIP.PL (Jan W這darek), 13 sierpnia 2008 r.Mistrzowska rze嬌a cia豉 Vince Gironda” (art. ukaza si w czasopismie "Sport dla Wszyskich" w pa寮zierniku 1961 r.), by豉 na郵adowana przez innych mistrz闚 i tych, kt鏎ym 郾i造 si sukcesy. Vince Gironda 篡 w latach 1918 -1997.

Z najs豉wniejszych, kt鏎y stosowa mordercz metod Girondy by Serge Nubret – Tytan kulturystyki. On 15-20 lat po Vincencie z powodzeniem 獞iczy na „tempo”. Trening do 70 minut a w nim mi璠zy innymi wyciskanie le膨c ci篹aru 100 kg x - od 20 do 30 powt鏎ze w serii, kt鏎ych by這 od 15 do 20, a przerwy mi璠zy seriami trwa造 20 sekund! W wyniku takiego tempa – odnosz帷ego si do wszystkich wykonywanych 獞icze - przez ca造 rok utrzymywa znakomit sylwetk, i b. du膨 mas, bicepsy 52 cm, waga 100 – 105 kg, za rze嬌a mi窷ni niespotykana nawet w鈔鏚 闚czesnych zawodowych kulturyst闚.
Dzi z metody treningowej Gironda czerpie si wszystko, pocz患szy od czasu treningu do dzielenia zasadniczych 獞icze i samych 獞icze. To jest nast瘼ny przyk豉d tego, ze metody treningowe z lat 60-70. s i teraz "nowoczesne", za obecnie stosowane te niby najnowsze i najdoskonalsze , ale w nadmiarze teraz "kraszone prochami" s na og馧 bardzo „stare”, bowiem jak wida licz sobie prawie 50 lat!
(Zdj璚ie S. Nubreta i V. Gironda zobacz te w „Galerii: Album Tytanii”.

Rej.538./ Sylwetka -45/ JWIP.PL
Aktualizacja:2012.04.11. Godz. 09:45


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
Gda雟k 1963
Gda雟k 1963
Stanis豉w Zakrzewski (1907 - 1972)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE