Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4390397
os鏏.
Oni s z nami:
Mistrzowska rze嬌a cia豉 Vince Gironda. Autor: Stanis豉w Zakrzewski


Niczym d逝to artysty

W dziesi徠kach list闚 prosili nas Czytelnicy o bli窺ze dane o Vince Girondzie, kt鏎ego przedstawili鄉y na ok豉dce w numerze lipcowym "SdW". Liczni zapytywali r闚nie, jakim sposobem Gironda doszed do tak pi瘯nej rze嬌y cia豉.
Przede wszystkim pragniemy podkre郵i, 瞠 zawodnik ten wcale nie nale篡 do najm這dszych- jak to wielu przypuszcza這. Liczy on dzi ( tj. w pa寮zierniku 1961 roku – przypis. JWIP.PL), nie mniej, nie wi璚ej, jak 42 lata.


Utrzymanie odpowiedniej linii cia豉 i rze嬌y (definittion) nie jest 豉twe. A jednak Gironda potrafi utrzyma si w szczytowej formie, zezwalaj帷ej mu na udzia w licznych konkursach. Kilka razy znalaz si w pierwszej sz鏀tce w鈔鏚 najlepiej zbudowanych i umi窷nionych ludzi 鈍iata, mimo 瞠 jego waga waha si mi璠zy 75 i 78 kg. W 1957 wa篡 85 kg, ale przy tak wysokiej wadze cia豉 mi窷nie nie rysowa造 si tak wspaniale.

Postanowi wi璚 z siebie zrzuci ka盥y gram t逝szczu. Gdy rok p騧niej stan掖 do konkursu Mr America, – w kt鏎ym zaj掖 drugie miejsce – wa篡 ju tylko 75 kg. Z tego okresu pochodzi w豉郾ie jego zdj璚ie ok豉dkowe.
Do tego konkursu przygotowywa si nadzwyczaj solidnie przez pe軟ych 8 miesi璚y. Poszczeg鏊ne 獞iczenia dla „g鏎y” (klatka piersiowa, obr璚z barkowa, ramiona) wykonywa w dziesi璚iu seriach po 10 powt鏎ze, dla „do逝” (nogi i brzuch) w dziesi璚iu seriach po 20 ruch闚!
Nad „g鏎” pracowa w poniedzia趾i, 鈔ody, pi徠ki, nad nogami i brzuchem – we wtorki i czwartki. „Wielka tajemnica” tracenia wagi polega豉 na szybkim wykonywaniu poszczeg鏊nych ruch闚. Vince Gironda potrafi niekt鏎e 獞iczenia – 10 serii po 10 ruch闚 – wykona w rekordowym tempie czterech minut! W豉軼iwie bez przerw wypoczynkowych. Pod koniec treningu pot la si z niego strumieniami.

Wielu z Was powie, 瞠 stosowanie treningu w takim tempie jest niemo磧iwe. Stanowi to przecie zbyt du瞠 obci捫enie dla uk豉du kr捫enia. To racja, ale Vince Gironda zaprawiony o鄉ioletni prac w 獞iczeniach si這wych m鏬 sobie na takie tempo pozwoli. Trening jego rzadko, kiedy trwa d逝瞠j ni godzin, ale w tej godzinie wykonywa wi璚ej pracy ni niejeden 獞icz帷y w trzech lub nawet w czterech godzinach.
W dniach, w kt鏎ych 獞iczy „gor”, rozpoczyna prac (oczywi軼ie po intensywnej rozgrzewce) od ramion, przechodz帷 nast瘼nie do 獞icze obr璚zy barkowej, a p騧niej klatki piersiowej. Na zako鎍zenie wykonywa 獞iczenia na najszerszy mi瘰ie grzbietu (tzw. „szkrzyde趾a”). Na mi窷nie naramienne 獞iczy wznosy lekko ugi皻ych przedramion w bok. Do 獞icze u篡wa takich sztangielek i sztang, by seri z這穎n z 10 powt鏎ze wykonywa stosunkowo 豉two.
Mi瘰nie najszersze grzbietu 獞iczy na wyci庵ach.

Rzecz bardzo charakterystyczna, 瞠 mimo utraty 10 kg wagi nie straci si造.
Na zako鎍zenie podajemy dane antropologiczne Vince Gironda:
Wzrost -174 cm; waga – 77 kg; biceps – 43 cm; klatka pier. w spoczynku – 124 cm; obw鏚 w pasie – 71 cm; obw鏚 uda – 61 cm; obw鏚 造dki – 39 cm.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski, pa寮ziernik 1961 r.


Od JWIP.PL (Jan W這darek), 13 sierpnia 2008 r.Mistrzowska rze嬌a cia豉 Vince Gironda” (art. ukaza si w czasopismie "Sport dla Wszyskich" w pa寮zierniku 1961 r.), by豉 na郵adowana przez innych mistrz闚 i tych, kt鏎ym 郾i造 si sukcesy. Vince Gironda 篡 w latach 1918 -1997.

Z najs豉wniejszych, kt鏎y stosowa mordercz metod Girondy by Serge Nubret – Tytan kulturystyki. On 15-20 lat po Vincencie z powodzeniem 獞iczy na „tempo”. Trening do 70 minut a w nim mi璠zy innymi wyciskanie le膨c ci篹aru 100 kg x - od 20 do 30 powt鏎ze w serii, kt鏎ych by這 od 15 do 20, a przerwy mi璠zy seriami trwa造 20 sekund! W wyniku takiego tempa – odnosz帷ego si do wszystkich wykonywanych 獞icze - przez ca造 rok utrzymywa znakomit sylwetk, i b. du膨 mas, bicepsy 52 cm, waga 100 – 105 kg, za rze嬌a mi窷ni niespotykana nawet w鈔鏚 闚czesnych zawodowych kulturyst闚.
Dzi z metody treningowej Gironda czerpie si wszystko, pocz患szy od czasu treningu do dzielenia zasadniczych 獞icze i samych 獞icze. To jest nast瘼ny przyk豉d tego, ze metody treningowe z lat 60-70. s i teraz "nowoczesne", za obecnie stosowane te niby najnowsze i najdoskonalsze , ale w nadmiarze teraz "kraszone prochami" s na og馧 bardzo „stare”, bowiem jak wida licz sobie prawie 50 lat!
(Zdj璚ie S. Nubreta i V. Gironda zobacz te w „Galerii: Album Tytanii”.

Rej.538./ Sylwetka -45/ JWIP.PL
Aktualizacja:2012.04.11. Godz. 09:45


Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Marsz po zdrowie 2013
Marsz po zdrowie 2013
BOGDAN KASZUBA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE