Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4303839
os鏏.
Oni s z nami:
Ulubione 獞iczenia mistrz闚 z lat 50 i 60. (cz. III)

(Na zdj璚iu: L.Cianchetta, z "SdW" 1961).

ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 – LARRY CIANCHETTA
Larry Cianchetta, uwa瘸ny dzi powszechnie za nast瘼c Steve Reevesa, ma wspania陰 budow. Wypracowa j w ci庵u trzech lat za pomoc intensywnych i dobrze przemy郵anych 獞icze. Kto chce pi瘯nie wymodelowa g鏎n cz窷 klatki piersiowej (g鏎ne sektory mi窷ni piersiowych), ten musi 獞iczy na sko郾ych 豉weczkach. Dzi瘯i tym 獞iczeniom Cianchetta uzyska klatk piersiow gladiatora.

1. Wyciskanie sztangi na 豉wce ustawionej pod k徠em 60o
Cianchetta wykonywa 5 serii po 15 powt鏎ze ci篹arem o 10 kg l瞠jszym od limitu dla tego 獞iczenia (limit, to ci篹ar, przy kt鏎ym 獞icz帷y jest w stanie wykona 15 powt鏎ze pod rz康). W tym 獞iczeniu Cianchetta ci庵le zmienia szeroko嗆 uchwytu. Najpierw trzyma sztang mniej wi璚ej na szeroko軼i bark闚, by po ka盥ym ruchu (w momencie, gdy opuszcza sztang w d馧) poszerzy uchwyt o 3 – 5 cm. Gdy po o鄉iu ruchach uchwyt zbli篡 si do talerzy (rekordowo szeroki), Cianchetta stopniowo go zw篹a po kilka centymetr闚. W ten spos鏏 w jednej serii z這穎nej z 15 powt鏎ze 獞iczy r騜ne grupy i warstwy mi窷niowe.

2. Odwodzenie (rozpi皻ki) sztangielek w bok na sko郾ej 豉wce
R闚nie i przy tym 獞iczeniu 豉wka ma nachylenie oko這 60o. 鑿iczenie sk豉da si z 4 serii po 12 powt鏎ze, przy czym za ka盥ym razem ruch jest wykonywany pod innym k徠em. Pocz徠kowo 這kcie przy odwodzeniu ci篹aru s opuszczane w d馧 (prowadzone blisko tu這wia), ale przy ka盥ym ruchu unosz si coraz wy瞠j, a wreszcie osi庵aj wysoko嗆 bark闚 lub d捫 jeszcze wy瞠j. W drugiej serii odwodzenie rozpoczyna si od g鏎y i przy ka盥ym ruchu prowadzi si 這kcie coraz ni瞠j. W trzeciej serii zn闚 zmiana itd. W ten spos鏏 mo積a prze獞iczy ka盥e w堯kienko mi窷nia piersiowego, a przecie o to chodzi.

3. Odwodzenie (rozpi皻ki) sztangielek w bok w le瞠niu ty貫m na 豉wce
鑿iczenie podobne do poprzedniego, lecz wykonane w pozycji poziomej. υkcie prowadzi si raz wy瞠j, raz ni瞠j. 4 serie po 12 ruch闚.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski – z „Si豉, sprawno嗆, pi瘯no”, 1962

ULUBIONE 灣ICZENIA MISTRZ紟 - MICKEY HARGITAY
鑿iczenia pokazuje Mickey Hargitay, mistrz 鈍iata w鈔鏚 „kulturyst闚” amator闚. Do 獞icze „na sylwetk” przyst徙i stosunkowo p騧no, bo dopiero w 22-gim roku 篡cia. Przedtem uprawia inne sporty: baseball, pi趾 no積 i lekk atletyk. To go jednak nie zadowoli這, bo nie da這 mu pi瘯nej sylwetki. Mia dobrze umi窷nione nogi, ale by stosunkowo szczup造, mia za ma造 obw鏚 klatki piersiowej i ramion w skurczu. Po kilku latach 獞icze specjalnych stwierdzi w swej budowie znaczne zmiany. Por闚najmy dane:

Przed rozpocz璚iem 獞icze - Po kilku latach 獞icze R騜nica

Wzrost 184 cm 187 cm + 3 cm
Waga 79 kg 104 kg + 25 kg
Obw鏚 klatki piersiowej przy wdechu 100 cm 127 cm + 27 cm
Obw鏚 uda 56 cm 62 cm + 6 cm
Obw鏚 ramienia w skurczu 32 cm 43 cm + 11 cm

Oto 獞iczenia, jakim Hargitay zawdzi璚za zwi瘯szenie obwodu klatki piersiowej o 27cm:

1) W le瞠niu ty貫m na 豉weczce skurcze i wyprosty ramion ze sztang. Postawa wyj軼iowa jak na zdj璚iu (le膨c na 豉wce), uchwyt sztangi bardzo szeroki. Powolne ugi璚ie ramion w 這kciach, po czym ponownie wyprost.

2) W pozycji jak wy瞠j przenoszenie ramion w g鏎, tak by sztangielki zetkn窸y si ponad g這w, po czym opuszczenie ramion w bok. (Rozpi皻ki)

3) W pozycji jak wy瞠j skurcze i wyprosty ramion w g鏎. Sztang wypycha do ca趾owitego wyprostu ramion w 這kciach. Trzyma j na szeroko嗆 bark闚. (W御kie wyciskanie sztangi le膨c)

4) Z pozycji jak wy瞠j przenoszenie ramion w prz鏚. Tu堯w nieruchomo, plecy przylegaj do 豉wki. (Przenoszenie sztangielek)

5) W siadzie na pod這dze, nogi lekko podkurczone, ramiona ugi皻e pod k徠em prostym – wyprosty ramion w g鏎. G這wa nieznacznie odchylona do ty逝. (Wyciskanie siedz帷)

6) W niewielkim rozkroku, ramiona opuszczone, chwyt sztangi na szeroko嗆 bark闚 – podci庵anie sztangi do klatki piersiowej i opuszczanie jej w d馧 (do wyprostu ramion)
(Podci庵anie sztangi wzd逝 tu這wia szerokim chwytem)

7) W le瞠niu na 豉weczce, jak pod 1, sztangielka trzymana obur帷z poza g這w – przenoszenie sztangielki spoza g這wy do przodu. 鑿iczenie poszerza klatk piersiow w spos鏏 imponuj帷y. Oddech mo磧iwie r闚nomierny, nie wstrzymywany. Wdech wypada w momencie, gdy sztangielka wsparta jest o pod這瞠. (圭i庵anie sztangielki).

Hargitay 獞iczy 3 razy tygodniowo. Ka盥e 獞iczenie wykonywa w trzech lub czterech seriach, powtarzaj帷 je po 6 – 10 razy w ka盥ej serii. Mi璠zy seriami nast瘼owa豉 przerwa, w czasie kt鏎ej odpoczywa, wykonuj帷 lu幡e podskoki, 獞iczenia rozlu幡iaj帷e, wydechy. 鑿iczy w skupieniu. Stara si nie rozprasza, nie spieszy z wykonywaniem ruchu. Wag sztangi i sztangielek zmienia do嗆 cz瘰to. Rozpoczyna od 獞icze lekkimi ci篹arami, dopiero po kilku treningach zwi瘯sza, i to nieznacznie ich wag. Gdy nie mia dobrego samopoczucia w dniu treningu, ogranicza ilo嗆 獞icze i wag ci篹ar闚. Spa du穎. Twierdzi, 瞠 spokojny 7 - 9 godzinny sen jest konieczny dla regeneracji si i odpoczynku nerwowego.
Autor: Stanis豉w Zakrzewski – „Jak sta si silnym i sprawnym”, 1961

Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Flesz
RPA, Przyl康ek Dobrej Nadziei
RPA, Przyl康ek Dobrej Nadziei
DARIUSZ PACAK PODR荅E KSZTAz
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE