Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4394851
os鏏.
Oni s z nami:
Bill Pearl dla wytrawnych koneser闚. Autor: Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu Bill Parl (51l.), u schy趾u swojej kariery)

Trening dla zaawansowanych

Idea貫m jest rozwini璚ie mi窷ni, a jednocze郾ie w minimalnym stopniu ot逝szczenia, czyli „g瘰tych” mi窷ni, jakie zdobywa si po latach ci篹kiego treningu. Nie jest to zadanie 豉twe, gdy wymaga uwzgl璠nienia wiele element闚 treningu, a przede wszystkim wieloletniego, systematycznego treningu, od篡wiania, wypoczynku. Bill Pearl, swego czasu jeden z najlepszych kulturyst闚 鈍iata (w okresie koniec lat 50.- pocz徠ek 70. – przypis jw.), podziwiany za wciek mas, ma w tej mierze bogate do鈍iadczenie.


Najwa積iejsz spraw jego zdaniem- przy treningu masy mi窷niowej ( startuj帷ych w zawodach - przyp. jw.) jest nastawienie psychiczne i up鏎 oraz systematyczno嗆 treningu. Aby zdoby „g瘰t” mas miesniow – jak wykaza造 do鈍iadczenia nale篡 獞iczy z du篡mi obci捫eniami, kt鏎e w miar wytrenowania nale篡 jeszcze zwi瘯sza. Najbardziej optymalna, 鈔ednia liczba powt鏎ze w seriach powinna wynosi 5-8, a przerwy mi璠zy seriami musz by jak najkr鏒sze (30-40 sekund). Oczywi軼ie, wymaga to du瞠go wytrenowania organizmu i dlatego 獞iczy w ten spos鏏 mog jedynie wytrenowani.

Bill Pearl, zalecaj帷 ostry i szybki trening zwraca jednocze郾ie uwag na intensywn rozgrzewk, kt鏎 przygotowuje organizm i uk豉d mi窷niowy do du篡ch wysi趾闚, zapobiega tak瞠 kontuzjom. Doda jeszcze trzeba, 瞠 trening z du篡mi obci捫eniami pobudza do pracy g喚bokie warstwy mi窷ni, kt鏎e przy mniej intensywnej pracy s pasywne.

A oto program Bila Perla dla dobrze ju wytrenowanych, kt鏎zy chc zwi瘯szy swoj mas mi窷niow bez powi瘯szania tkanki t逝szczowej.
1.Przysiady ze sztang na barkach, pi皻y ustawione na podwy窺zeniu, wolne
tempo - 1 seria w 25-30 powt鏎zeniach.
2. W le瞠niu ty貫m unoszeni n鏬 ugi皻ych lekko w kolanach do pionu – 2 x 25 – 50.
3.Wyciskanie sztangi w le瞠niu ty貫m na 豉wce poziomej, 鈔edni uchwyt 5 x 6.
4.W opadzie przodem, jedna r瘯a oparta o krzes這, podci庵anie sztangielki do klatki piersiowej ruchem kolistym ( tzw. Wios這wanie) – 3 x 6.
5.Wyciskanie sztangi zza karku pozycji siedz帷ej – 5x 5.
6.W le瞠niu ty貫m na 豉wce poziomej przeci庵anie obur帷z sztangielki zza g這wy na klatk piersiow – 3 x 8.
7. W pozycji stoj帷ej wznosy i opusty ramion ze sztang ( bicepsy) – 4 x 8.
8.W siadzie na sko郾ej 豉wce tzw. Francuskie wyciskanie sztangi lub
sztangielek 4 x 6.
9.W siadzie na 豉wce lub urz康zeniu prostowanie n鏬 (stopy obci捫one) w kolanach do poziomu 5x 6.

Program, aczkolwiek zawiera jedynie 9 獞icze 陰cznie 32 serie, wykonywany z maksymalnymi obci捫eniami, wymaga dobrego przygotowania, Mo積a go stosowa 3 razy w tygodniu. Trzeba r闚nie zwr鏂i uwag na sen wypoczynek i od篡wianie, gdy w sumie daje to gwarancje uzyskania w豉軼iwych efekt闚 treningu.
Autor: Henryk Jasiak
, 1982 r,

Od JWIP.PL, to sprawdzony program treningowy dla tych, co lubi ci篹ki trening i maj warunki, aby zapewni sobie odpowiednie zdrowe, naturalne od篡wianie, maj czas na trening i wypoczynek.
Artyku uzupe軟iam informacj, kt鏎a umkn窸a Autorowi, ze powy窺z metod mo積a 獞iczy dwa razy w roku po 6 tygodni np. (jesieni i w ko鎍u zimy).
O programie proponowanym przez Billa rozmawiamy na Forum, w temacie: „Ile serii na dany mi瘰ie w czasie jednego treningu?” ZAPRASZAMY! 17 marca 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
Witold Majchrzak, 1965 rok
Witold Majchrzak, 1965 rok
ONI BYLI PIERWSI (1957-1965)
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE