Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4200482
os鏏.
Oni s z nami:
Bill Pearl dla wytrawnych koneser闚. Autor: Henryk Jasiak

(Na zdj璚iu Bill Parl (51l.), u schy趾u swojej kariery)

Trening dla zaawansowanych

Idea貫m jest rozwini璚ie mi窷ni, a jednocze郾ie w minimalnym stopniu ot逝szczenia, czyli „g瘰tych” mi窷ni, jakie zdobywa si po latach ci篹kiego treningu. Nie jest to zadanie 豉twe, gdy wymaga uwzgl璠nienia wiele element闚 treningu, a przede wszystkim wieloletniego, systematycznego treningu, od篡wiania, wypoczynku. Bill Pearl, swego czasu jeden z najlepszych kulturyst闚 鈍iata (w okresie koniec lat 50.- pocz徠ek 70. – przypis jw.), podziwiany za wciek mas, ma w tej mierze bogate do鈍iadczenie.


Najwa積iejsz spraw jego zdaniem- przy treningu masy mi窷niowej ( startuj帷ych w zawodach - przyp. jw.) jest nastawienie psychiczne i up鏎 oraz systematyczno嗆 treningu. Aby zdoby „g瘰t” mas miesniow – jak wykaza造 do鈍iadczenia nale篡 獞iczy z du篡mi obci捫eniami, kt鏎e w miar wytrenowania nale篡 jeszcze zwi瘯sza. Najbardziej optymalna, 鈔ednia liczba powt鏎ze w seriach powinna wynosi 5-8, a przerwy mi璠zy seriami musz by jak najkr鏒sze (30-40 sekund). Oczywi軼ie, wymaga to du瞠go wytrenowania organizmu i dlatego 獞iczy w ten spos鏏 mog jedynie wytrenowani.

Bill Pearl, zalecaj帷 ostry i szybki trening zwraca jednocze郾ie uwag na intensywn rozgrzewk, kt鏎 przygotowuje organizm i uk豉d mi窷niowy do du篡ch wysi趾闚, zapobiega tak瞠 kontuzjom. Doda jeszcze trzeba, 瞠 trening z du篡mi obci捫eniami pobudza do pracy g喚bokie warstwy mi窷ni, kt鏎e przy mniej intensywnej pracy s pasywne.

A oto program Bila Perla dla dobrze ju wytrenowanych, kt鏎zy chc zwi瘯szy swoj mas mi窷niow bez powi瘯szania tkanki t逝szczowej.
1.Przysiady ze sztang na barkach, pi皻y ustawione na podwy窺zeniu, wolne
tempo - 1 seria w 25-30 powt鏎zeniach.
2. W le瞠niu ty貫m unoszeni n鏬 ugi皻ych lekko w kolanach do pionu – 2 x 25 – 50.
3.Wyciskanie sztangi w le瞠niu ty貫m na 豉wce poziomej, 鈔edni uchwyt 5 x 6.
4.W opadzie przodem, jedna r瘯a oparta o krzes這, podci庵anie sztangielki do klatki piersiowej ruchem kolistym ( tzw. Wios這wanie) – 3 x 6.
5.Wyciskanie sztangi zza karku pozycji siedz帷ej – 5x 5.
6.W le瞠niu ty貫m na 豉wce poziomej przeci庵anie obur帷z sztangielki zza g這wy na klatk piersiow – 3 x 8.
7. W pozycji stoj帷ej wznosy i opusty ramion ze sztang ( bicepsy) – 4 x 8.
8.W siadzie na sko郾ej 豉wce tzw. Francuskie wyciskanie sztangi lub
sztangielek 4 x 6.
9.W siadzie na 豉wce lub urz康zeniu prostowanie n鏬 (stopy obci捫one) w kolanach do poziomu 5x 6.

Program, aczkolwiek zawiera jedynie 9 獞icze 陰cznie 32 serie, wykonywany z maksymalnymi obci捫eniami, wymaga dobrego przygotowania, Mo積a go stosowa 3 razy w tygodniu. Trzeba r闚nie zwr鏂i uwag na sen wypoczynek i od篡wianie, gdy w sumie daje to gwarancje uzyskania w豉軼iwych efekt闚 treningu.
Autor: Henryk Jasiak
, 1982 r,

Od JWIP.PL, to sprawdzony program treningowy dla tych, co lubi ci篹ki trening i maj warunki, aby zapewni sobie odpowiednie zdrowe, naturalne od篡wianie, maj czas na trening i wypoczynek.
Artyku uzupe軟iam informacj, kt鏎a umkn窸a Autorowi, ze powy窺z metod mo積a 獞iczy dwa razy w roku po 6 tygodni np. (jesieni i w ko鎍u zimy).
O programie proponowanym przez Billa rozmawiamy na Forum, w temacie: „Ile serii na dany mi瘰ie w czasie jednego treningu?” ZAPRASZAMY! 17 marca 2009 r.
Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Cytryna na zdrowi...
Z Antonim Ko貫cki...
Z Antonim Ko貫ck...
Flesz
Smutne spotkanie, 2012 r.
Smutne spotkanie, 2012 r.
SPOTKANIA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE