Strona Główna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdjęć

PIONIERZY

Kontakt
Artykuły:
Jan Włodarek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
Ośrodki
RÓŻNE
Statystyka
Odwiedziło nas:
4707616
osób.
Oni są z nami:
Dziś ktoś potrafi?
W 1962 roku Stanisław Zakrzewski napisał: „Trudno sobie wyobrazić kulturystę nieumiejącego stać lub chodzić na rękach, ale tylko najlepsi potrafią w staniu na rękach uginać i prostować ramiona”. Obecnie to zdumiewa, bo kto widział kulturystów chodzących na rękach, np. na plaży. Co z tego, że większość z nich ma dużą masę, wypasioną na odżywkach, którą jeszcze potrafią napinać, bo to najłatwiej i żadna sztuka.
O sposobie wykonywania tej sztuczki gimnastycznej można przeczytać artykulik pt. "Dziś ktoś potrafi?" Jest on w dziale „PORADY”.

JWIP.PL 16 kwietnia 2009 r.





W 1962 roku Stanisław Zakrzewski napisał: „Trudno sobie wyobrazić kulturystę nieumiejącego stać lub chodzić na rękach, ale tylko najlepsi potrafią w staniu na rękach uginać i prostować ramiona”. Obecnie to zdumiewa, bo kto widział kulturystów chodzących na rękach, np. na plaży. Co z tego, że większość z nich ma dużą masę, wypasioną na odżywkach którą jeszcze potrafią napinać, bo to najłatwiej i żadna sztuka.

Redaktor uczył sztuczek gimnastycznych, których umiejętność wykonywania budowała prestiż ćwiczących i kulturystyki. Właśnie jedna z nich, tj. ze stania na rekach uginanie i prostowanie ramion robiła piorunujące wrażenie na widzach. Mistrzami w tym ćwiczeniu byli między innymi: Józef Radziwiłko, Stefan Polis, Antoni Kołacki, Sławomir Filipowicz - mistrzowie kulturystyki w latach 60. w XX.

Jest to ćwiczenie trudne, ale bardzo wartościowe ( wzmacnia w nadzwyczajny sposób miesień trójgłowy ramienia) i bardzo efektywne. Trzeba powiedzieć, że najlepsi kulturyści „epoki kulturystyki naturalnej” uginali i prostowali ramiona nawet z obciążeniem.
„ Potrzebne są dwa solidne stołki lub krzesła, które rozstawiamy na szerokość barków. Stajemy między krzesłami, opieramy na nich płasko dłonie i przechodzimy do stania na rękach (ramiona w łokciach wyprostowane). Z tej pozycji wykonujemy „pompki”, tzw. Uginamy i prostujemy ramiona w łokciach tak głęboko, by barkami dotknąć krzeseł. Po zejściu w dól następuje natychmiastowy wyprost ramion.
Kto z łatwością wykona kilka ugięć ramion, ten obciąza odpowiednio kark ( początkowo 2, 5 kg) próbując uginać i prostować ramiona. Niewielu prawdopodobnie zdoła je wykonać nawet beż obciążenia. Zacząć trzeba od stójki z nieznacznym tylko ugięciem ramion (kilka zaledwie centymetrów) i natychmiast je prostować. Stopniowo trzeba ugięcie to pogłębiać”.

Kto tak potrafi?
Opracowanie artykułu Stanisława Zakrzewskiego, przygotował: Ignacy, 16 kwietnia 2009 r.
Nie należy rozpoczynać treningu siłowego pod wpływem środków dopingujących i odurzających. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem. Autorzy i właściciel strony JWIP.PL nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działań wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artykuły
Spotkanie z ambas...
Zmarł Antoni Kołe...
Pozdrowienia z wa...
Przemysław Kwiatk...
Stawiałem na wsze...
Flesz
Wrzesień 1996
Wrzesień 1996
DARIUSZ PACAK PODRÓŻE KSZTAŁCĄ
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionierów



















































Jeżeli na tej stronie widzisz błąd, napisz do nas.

Jan Włodarek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | Ośrodki | RÓŻNE